וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אקס בוקס פותח פה על סוני ועל האסטרטגיה שלה

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 16:37

פיל ספנסר טוען שהדרך של סוני לשמור על דומיננטיות בשוק היא להאדיר את עצמה ולהקטין את אקס בוקס

מאז ההכרזה על רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג על ידי מיקרוסופט מתחילת השנה, נראה שהמתח בין סוני למיקרוסופט רק עולה שלב ומחריף. בזמן שהעסקה נמצאת בתהליכי אישורים אצל הרגולטורים ברחבי העולם, סוני עושה כל שביכולתה לעצור את הרכישה ומפעילה לא מעט לחץ על הרשויות כמו הנציבות האירופית.

מה שלמעשה התחיל את כל הבלאגן הוא החשש של סוני מאיבוד מותג כמו קול אוף דיוטי והפיכתו לבלעדי לאקס בוקס, ולמרות כל הנסיונות של מיקרוסופט להרגיע את הרוחות וההבטחות שאין להם כל כוונה לבצע את המהלך, הרוחות לא נרגעות. רק בסוף השבוע האחרון ועדת המסחר הפדרלית של ארה"ב החליטה להגיש תביעת הגבלים עסקית על הרכישה.

microsoft atcivision-blizzard. מיקרוסופט, אתר רשמי
ועדת המסחר הפדרלית של ארה"ב הגישה בסוף השבוע האחרון תביעת הגבלים עסקית על רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג/אתר רשמי, מיקרוסופט

הקשיים שסוני מציבה בפני מיקרוסופט גררו תגובה ישירה (ולא בפעם הראשונה) מצד מנכ"ל אקס בוקס, פיל ספנסר, שלטענתו המתנגדת העיקרית לעסקה היא סוני, ומנסה להאדיר את עצמה ולשמור על דומיננטיות בשוק על ידי הקטנת היריבה שלה.

ספנסר התראיין השבוע בפודקסט Second Request וציין: "סוני מנסה לשמור על הדומיננטיות שלה בשוק הקונסולות. הדרך שהיא מנסה לגדול היא בעצם להקטין את אקס בוקס. לסוני יש תפיסה מאוד שונה על התעשייה משלנו. הם לא משחררים את המשחקים שלהם למחשב ביום ההשקה, והם גם לא משחררים אותם לשירותי המשחקים שלהם ביום ההשקה".

ספסנר המשיך: "סוני היא המובילה בשיח סביב הנושא 'מדוע העסקה הזו לא צריכה להתממש', בטענה שהיא שומרת על מעמדה של פלייסטיישן בשוק הקונסולות תוך כדי היאחזות במותג קול אוף דיוטי. יצרנית הקונסולה הגדולה ביותר בעולם מתנגדת למותג היחיד שאמרנו שנמשיך לשווק גם לפלטפורמה שלה. זו עסקה שתורמת ללקוחות ומעניקה להם אפשרות ובחירה".

Modern Warfare II & Warzone 2.0. Activision, אתר רשמי
המשחק שהצית מחדש את האש בין סוני למיקרוסופט/אתר רשמי, Activision

ספסנר כבר ציין יותר מפעם אחת שמיקרוסופט לא מתכננת להפוך את קול אוף דיוטי לכותר בלעדי, והם אפילו מתחייבים להחזיר את הסדרה גם לקונסולות של נינטנדו. לאחרונה המשחקים הפכו זמינים שוב גם בפלטפורמת סטים במחשב האישי, ונראה שהרצון של מיקרוסופט הוא לשמור את קול אוף דיוטי בתור מוצר מולטי-פלטפורם שזמין על כמה שיותר מכשירים.

מיקרוסופט אפילו אמרה לרגולטורים בעצמה "שאין כל הגיון כלכלי להפוך את קול אוף דיוטי לכותר בלעדי נוכח העובדה שסוני היא המובילה בשוק הקונסולות". זאת אומרת שמיקרוסופט יודעת טוב מאוד כמה שחקני פלייסטיישן משחקים בקול אוף דיוטי, ואין לה כוונה לנסות להמיר אותם לקונסולה המתחרה. במקום זאת, היא תמשיך לגבות עמלה מצד סוני על כל רכישה בחנויות הדיגיטליות של משחקי אקטיוויז'ן-בליזארד דרך הפלייסטיישן. מיקרוסופט לא חושבת על כמות הבלעדיים, או הקונסולות שתמכור. מבחינתה, הקונסולה היא רק עוד מוצר שולי, ויש לה תכניות הרבה יותר גדולות לעתיד.

נכון לעכשיו, המדינות שאישרו את רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד הן ברזיל, ערב הסעודית, וסרביה. בנוסף לתביעת ההגבלים של ועדת המסחר הפדרלית, גם הועד האירופי והרשות לתחרות בבריטניה נכנסו לשלבי בדיקות מעמיקים יותר. בכירים באקטיוויז'ן-בליזארד כבר הכינו את עצמם לתרחיש, וציינו שהם מוכנים להאבק על הרכישה גם בבית המשפט במידת הצורך. במיקרוסופט ציפו שהעסקה תאושר עד אמצע שנת 2023, אך כעת נראה שדברים יתעכבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully