וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל ספנסר מצהיר שלא יפרק את קהילת שחקני הפלייסטיישן

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 14:51

"אין לנו כל כוונה למשוך קהילות שחקנים מהפלטפורמות שלהם": מנכ"ל חטיבת אקס בוקס מרגיע את הרוחות ומדבר על השלכות עסקת אקטיוויז'ן-בליזארד

הידיעה השבוע שבה מיקרוסופט רכשה את חברת אקטיוויז'ן-בליזארד הרעידה השבוע את עולם הגיימינג, והרשת גועשת. בין התגובות ניתן למצוא שחקנים שמברכים על העסקה, אך לא חסרים גם כאלו שחוששים ומבולבלים ממה העתיד צופן עבור משחקי החברה.

הזעקות נשמעות בעיקר מצד שחקני הפלייסטיישן, החוששים כי הרכישה הזו עשויה לפגוע בזמינות של משחקי אקטיוויז'ן-בליזארד לקונסולה סוני במידה ומיקרוסופט תחליט כי היא הופכת את הכותרים לבלעדיים לפלטפורמות שלה.

עכשיו אנחנו מקבלים הבהרה קצת יותר משמעותית שיכולה להרגיע לא מעט שחקנים, לאחר שפיל ספנסר, מנכ"ל חטיבת אקס בוקס במיקרוסופט, הגיב רשמית על הרכישה: "אני פונה לכל השחקנים שמשחקים במשחקי אקטיוויז'ן-בליזארד על הפלטפורמה של סוני: אין לנו כל כוונה למשוך קהילות שחקנים מהפלטפורמות שלהם, ואנו נישאר מחויבים לכך".

את האמירה של ספנסר ניתן לנתח בכמה דרכים, ומילת המפתח היא "קהילות שחקנים". זה נכון שכותרים מסוימים יהיו אקסקלוסיביים לפלטפורמות והקונסולות של מיקרוסופט (האקס בוקס וה-Game Pass) כמו משחקי בת'סדה (The Elder Scroll 6, Starfield ו-Redfall), לא כל הכותרים של אקטיוויז'ן-בליזארד ינטשו את קונסולת הפלייסטיישן.

בדיווח של האתר Bloomberg, לפי גורמים המקורבים בפרשה, רק חלק ממשחקי אקטיוויז'ן-בלזיארד יקבלו בלעדיות על הפלטפורמות מיקרוסופט, והיא תחליט על כל כותר בנפרד האם הוא יישאר בלעדי או שיופץ גם לסוני ונינטנדו - ממש כמו שטענה לאחר שרכשה את בת'סדה בשנה שעברה.

יכול להתקיים גם מצב שבו המשחקים אכן יגיעו אל הפלטפורמות של סוני, אך חלק מהתכנים יהיה בלעדיים עבור מיקרוסופט, כמו מצבי משחק מיוחדים או סקינים ואייטמים ייחודיים במשחקים. המקרה ההפוך התקיים במהלך השנים האחרונות, וסוני חתמה עם אקטיוויז'ן-בלזיארד כל הסכם בלעדיות של תכנים בקול אוף דיוטי, כמו מצב הזומבים שנשאר אקסקלוסיבי למשך שנה.

את ההסכם ככל הנראה מיקרוסופט תמשיך לכבד, ממש כמו ההסכמים שסוני חתמה עם בת'סדה על בלעדיות לשנה של משחקים כמו Deathloop או Ghostwire Tokyo, ממש לפני שנרכשה בעצמה על ידי מיקרוסופט.

deathloop ghostwire tokyo. bethesda, אתר רשמי
ההסכמים של סוני עם בת'סדה על Deathloop ו-Ghostwire Tokyo נשארו כשהיו/אתר רשמי, bethesda

בנימה אישית

שחקני סוני, אפשר להירגע. נשמעות לא מעט טענות מצד שחקנים ברשת שמיקרוסופט הורסת את התעשייה. זהו ממש לא המצב. ההיפך הוא הנכון. מיקרוסופט עשתה מהפך עצום בשנים האחרונות והיא הפכה להרבה יותר ידידותית ונגישה לצרכנים, והשירותים שלה כמו ה-Game Pass, תמיכה לאחור במשחקים וטכנולוגיית הענן רק מוכיחים זאת.

עד כמה שהמשחקים הבלעדיים של סוני מושקעים ויפיפיים, תעשיית הגיימינג איננה קמה ונופלת עליהם בלבד. מיקרוסופט הבינה כי הכוח הוא לאו דווקא בכותרים בלעדיים, אלא בשירותים שהיא מציעה לשחקנים. בסופו של יום גם סוני מדביקה את הפער ועובדת על שירות מתחרה ל-Game Pass, ומדובר בהיבט חיובי בהחלט. זה עידוד תחרות בשוק, אפילו ספנסר בעד. אפשר להפסיק עם היריבות. היא באמת מיותרת.

אקטיוויז'ן-בליזארד נמצאת במצב רעוע כבר במשך שנים ארוכות, ובלי קשר להאשמות והתביעות שספגה, משחקי החברה כבר לא מספקים את הסחורה והיא חוטפת על הראש מכל הכיוונים. הרכישה על מיקרוסופט היא בין הדברים היחידים שככל הנראה יכלו לגאול את החברה במצבה הנוכחי, והתרבות האירגונית של מיקרוסופט עשויה לעשות שם לא מעט סדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully