וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכריזה מלחמה: מיקרוסופט תקים חנות מובייל שתתחרה בגוגל ואפל

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 17:05

מיקרוסופט מעוניינת להקים את "חנות הגיימינג של הדור הבא", והיא מחכה לאישור רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד והוספת קטלוג המשחקים שלה כמו קול אוף דיוטי וקנדי קראש בשביל זה יקרה

Candy Crush. King, אתר רשמי
Candy Crush/אתר רשמי, King

בחודשים אלו רכישת הענק של אקטיוויז'ן-בליזארד על ידי מיקרוסופט בשווי של 68.7 דולר נמצאת בתהליכי אישור אצל הרגולטורים ברחבי העולם. כעת התיק בבחינה של משרד ההגנה לתחרות בבריטניה, שנכון לעכשיו מעכב את אישורו, והסיבות נחשפות מדוע.

אנחנו מקבלים לא מעט מידע על הניסיונות המתוקשרים של סוני למנוע את הרכישה, ודרך המסמכים הרשמיים שנחשפים לציבור אנחנו מקבלים גם הצצה לשאיפות של מיקרוסופט בעתיד ביום לאחר שהעסקה תתממש. חלק מהן כוללות הקמה של פלטפורמה דיגיטלית שתתחרה בגוגל פליי ובאפל Store במובייל.

microsoft atcivision-blizzard. מיקרוסופט, אתר רשמי
רכישת אקטיוויז'ן בליזארד על ידי מיקרוסופט עדיין נבחנת אצל הגורמים הרגולטורים ברחבי העולם/אתר רשמי, מיקרוסופט

במסמך שהגישה מיקרוסופט למשרד ההגנה לתחרות נכתב: "אישור העסקה יאפשר לנו להקים את פלטפורמת המשחקים הבאה שתתפרש על מספר מכשירים, כולל המובייל. אקס בוקס תסתמך על בסיס השחקנים הקיים של אקטיוויז'ן-בליזארד ותשיק את החנות שלה גם במובייל, וכך תמשוך אליה משתמשים".

במיקרוסופט מודעים לעובדה שהקמת פלטפורמה מתחרה תדרוש זמן, וההצלחה לא תגיע מיד: "משיכת לקוחות אל הפלטפורמה שלנו ממתחרות כמו גוגל פליי או App Store דורש שינוי בהרגלים של הצרכנים. אנו מקווים שהצעה של תוכן ידוע ופופולארי תמשוך את הגיימרים לנסות משהו חדש".

נראה שבמיקרוסופט יודעים שהקמת פלטפורמה היא לא עניין פשוט, בטח לא כשקוראים תיגר על שתי ענקיות כמו גוגל או אפל, והם מתכוונים להסתמך על הצלחה של משחקי מובייל ענקיים כמו קול אוף דיוטי או אפילו קנדי קראש: "הרכישה הזו תעניק למיקרוסופט נוכחות משמעותית בעולם המובייל. כותרים כמו קנדי קראש או קול אוף דיוטי מייצגים יותר מחצי מהרווחים של אקטיוויז'ן-בליזארד בחצי הראשון של שנת 2022".

"למיקרוסופט לא קיימת כמעט נוכחות במובייל והרכישה הזו תעניק לנו את הכישורים בפיתוח, שיווק ופרסום בעולם הזה". מיקרוסופט צירפה גם גרף שחושף את הרווחים בתעשייה בשנת 2020 מכל הפלטפורמות, רווחים שמסתכמים בסכום כולל של 165 מיליארד דולר: המובייל מוביל עם סכום מטורף של 85 מיליארד דולר, המחשב האישי במקום השני עם 40 מיליארד דולר, והקונסולות במקום האחרון עם 33 מיליארד דולר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
Gaming market revenue. Microsoft, אתר רשמי
הרווחים מכל הפלטפורמות בתעשיית הגיימינג בשנת 2020/אתר רשמי, Microsoft

מיקרוסופט ציינה שהיא גם מניחה את היסודות להקמת פלטפורמה שתמשוך אליה מפתחים, כזו שגם תאפשר להם לבצע מונוטניזציה בעצמם. זו אפשרות שאפל לא מעניקה למפתחים שלה, לדוגמא. מיקרוסופט רוצה לגשר את הפער הזה גם עם החנות באקס בוקס, ובעתיד תאפשר למפתחים שם אפשרויות מונטניזציה בעצמם. תנאים כאלו עשויים למשוך אליה מפתחים חדשים.

כאמור, משרד ההגנה לתחרות בבריטניה מעכב את החלטתו בנוגע לרכישת הענק. המשרד מתעסק בעיקר בטענה של סוני שבלעדיות של מותג כמו קול אוף דיוטי לאקס בוקס ייפגע אנושות בפלייסטיישן ויטה את הכף לטובת המתחרה במלחמת הקונסולות. המסמכים האחרונים מראים לנו שלמיקרוסופט יש שאיפות קצת יותר גדולות לעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully