וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: מיקרוסופט רוכשת את אקטיוויז'ן-בליזארד

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 19:22

תמורת 68.7 מיליארד דולר: יוצרי קול אוף דיוטי, World of Warcraft, דיאבלו, קאנדי קראש ועוד כותרים פופולאריים רבים מצטרפים למשפחת אקס בוקס

חברת מיקרוסופט עושה את הלא ייאמן והיא רוכשת את המפתחת אקטיוויז'ן-בליזארד - המפתחת של מותגי קול אוף דיוטי, דיאבלו, Overwatch, ו-World of Warcraft תמורת כ-68.7 מיליארד דולר. נכון לעכשיו נדטבר ברכישה הגדולה ביותר של החברה ובתעשיית הגיימינג אי פעם.

הרכישה עוד לא בוצעה באופן סופי, אך גם מיקרוסופט וגם אקטיוויז'ן-בליזארד פרסמו הודעה רשמית באתרים וברשתות כי צוות המפתחים יצטרך לחטיבת המשחקים של אקס בוקס בעתיד הקרוב.

ברגע שהעסקה תתממש באופן סופי, במיקרוסופט מתכננים להוסיף את משחקי בליזארד גם לשירות ה-Game Pass, ספריית הגיימינג בתשלום חודשי של החברה שמכילה מאות משחקים. עד שזה יקרה, אקטיוויז'ן-בליזארד תמשיך לתפקד באופן עצמאי.

microsoft atcivision-blizzard. מיקרוסופט, אתר רשמי
רעידת אדמה בעולם הגיימינג: אקטיוויז'ן-בלזיארד מצטרפת למשפחת מיקרוסופט/אתר רשמי, מיקרוסופט

העסקה מגיעה לאחר תקופה ארוכה של פרשות של התעמרות בעובדים, אפליה על רקע מגדרי, תביעות מצד עובדות החברה על הטרדות מיניות וטיוח מצד הבכירים, ביניהם מנכ"ל החברה - בובי קוטיק.

מדובר ברכשיה הגדולה ביותר שבוצעה בתעשיית הגיימינג בשנים האחרונות, כאשר האחרונה הייתה חברת Take-Two שרכשה את מפתחת המובייל Zynga עבור 12.7 מיליארד דולר.

זו לא הרכישה הגדולה הראשונה של מיקרוסופט, ובשנה שעברה היא רכשה את תאגיד Zenimax ואיתו את חברת בת'סדה שאחראית על פיתוח משחקים כמו Fallout, דום, וולפנשטיין, Dishonored ועוד שלל כותרי יריות בעסקה שעמדה על שווי של 7.5 מיליארד דולר.

bethesda microsoft. מיקרוסופט, אתר רשמי
מיקרוסופט רכשה את בת'סדה בשנה שעברה תמורת 7.5 מיליארד דולר/אתר רשמי, מיקרוסופט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully