וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק הוגשה כנגד אקטיוויז'ן-בליזארד

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 15:53

משרד התובע המחוזי של קליפורניה הגיע תביעה נגד ענקית המשחקים, שעודדה אווירה המבוססת על הטרדות מיניות ואפליה מגדרית

Activision-Blizzard. Activision-Blizzard, אתר רשמי
Activision-Blizzard/אתר רשמי, Activision-Blizzard

רעידת אדמה בתעשיית הגיימינג העולמית: המחלקה לדיור והעסקה הוגנת (Department of Fair Employment and Housing) של מדינת קליפורניה תובעת את ענקית המשחקים אקטיוויז'ן-בליזארד והגישה בשבוע שעבר מכתב תביעה כנגד החברה בטענה כי במשרדיה שררה אווירה קבועה ותרבות של אפליה על רקע מגדרי והתנהגות בלתי הולמת עבור נשים.

המגזין בלומברג מדווח כי מכתב התביעה מתבסס על חקירה בת שנתיים של מפיצת המשחקים שהעלתה ממצאים על כך שיש לכאורה הטרדות מיניות רבות בחברה כנגד נשים שעובדות בה, כמו גם תשלום משכורות לא שיוויוני בין נשים לגברים.

הטענה היא שנשים לכאורה הופלו בכל רמות ההעסקה ובכל המצבים - קידום, פיטורים, פיצויים ועוד. כמו כן, התביעה טוענת שנשות החברה הוצבו לכאורה בתפקידים עם פחות הזדמנויות להתקדם ובמשכורת נמוכה משל העובדים הגברים שעובדים בתפקידים מקבילים.

לפי הטענות, נשים הופלו בכל רמות ההעסקה ובכל מצב - בין אם דובר על קידומים בחברה, פיטורים או דרישת פיצויים, והוצבו במכוון בתפקידים עם פחות אפשרויות קידום במשכורת נמוכה מזו של העובדים הגברים הנמצאים בתפקידים מקבילים.

לפי כתב התביעה, החברה עודדה תרבות "פוריה להפליה והטרדה של נשים" המתאימה יותר ל-"בית אחווה בקולג'" מאשר לחברה לפיתוח והפצת משחקים, כאשר גברים רבים נהגו לשתות אלכוהול ולהשתכר במהלך שעות העבודה, ולפי כתב התביעה, נוצרו לא מעט מצבים בהם גברים רבים הטרידו נשים בחברה כאשר הם שיכורים לחלוטין.

כתב התביעה מציין מקרים בהם גברים רבים היו מגיעים ליום עבודה בחברה כאשר הם נמצאים במצב של "האנגאובר" (או חמרמורת, בעברית) ומטילים משימות על עמיתותיהן למשרד בזמן שהם משחקים במשחקי וידאו: "גברים הגיעו לעבודה במצב של הנגאובר, שוחחו בפומבי על מפגשים מיניים ועל גוף האישה והתבדחו על אונס. נשים נפלו קורבן להטרדות רבות, מילוליות ופיזיות".

כתב התביעה מתאר מצב אבסורדי ומזעזע לכאורה בו אחת מעובדות החברה התאבדה בטיול חברה לאחר תקופה ארוכה של הטרדות מיניות, ולבסוף נשברה לאחר שהממונה עליה הגיע לאותו טיול חברה עם אביזר מין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לאחר פרסום כתב התביעה בכלי התקשורת, עובדות רבות בחברה החלו להוציא את הכביסה המלוכלכת ולחשוף את הסיפורים הרבים שלהן. עובדת לשעבר בצוות המשחק World of Warcraft - סטפני קרוטסיק, חשפה ברשת טוויטר את מכתב ההתפטרות שלה לאחר שהוטרדה מינית על ידי הבכיר הממונה עליה.

מנכ"ל אקטיוויז'ן-בליזארד, בובי קוטיק, שיחרר הצהרה בה התייחס לכתב התביעה ולהאשמות, וציין כי בעתיד כל עובד ועובדת יקבלו תמיכה מצוות כוח האדם שיורחב, וכי כל תלונה שתוגש תיבדק, ובמידה והתלונה תימצא כמוצדקת, בחברה לא יפחדו "לנקוט בצעדים הראויים".

קוטיק מציין כי באקטיוויז'ן-בליזארד יחלו לבצע הליכי בדיקות עבור הממונים והאחראים בחברה ואלו שימצאו אשמים בהתנהגות מפלה, לא ראוייה או ככאלו שהטרידו מינית - יפוטרו לאלתר.

יותר מ-1000 עובדי החברה חתמו על עצומה המגנה את התנהלות החברה, וכבר הכריזו כי יקיימו הפגנה במתחם הכניסה של אקטיוויז'ן בליזארד כאות מחאה. לאחר התפוצצות הפרשה אתרי גיימינג רבים ברחבי העולם כבר ציינו כי הם יפסיקו לסקר את האירועים והמשחקים של אקטיוויז'ן-בליזארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully