וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-21,000 חתומים דורשים ממנכ"ל אקטיוויז'ן-בליזארד להתפטר

מתן בנישי

21.11.2021 / 15:20

לאחר תחקיר שנחשף כי בובי קוטיק ידע על ההתנהלות המזעזעת שהתרחשה בחברה, עובדים פתחו בעצומה ומצהירים כי איבדו את אמונם בכושר המנהיגות וקבלת ההחלטות שלו

בובי קוטיק. Windows Central,
בובי קוטיק/Windows Central

הבלאגן ממשיך לחגוג בבליזארד-אקטיוויז'ן: עובדי החברה פתחו וחתמו במהלך סוף השבוע האחרון על עצומה הדורשת מהמנכ"ל, בובי קוטיק, להתפטר. העצומה נפתחה לאחר שהעובדים איבדו לטענתם אמונה בכושר המנהיגות של קוטיק, במיוחד לאחר תחקיר שפרסם הוול סטריט ג'ורנל בו נחשף כי קוטיק ידע ואיפשר להטרדות מיניות להתרחש בתוך החברה, ואף הטריד מינית בעצמו עובדת של החברה בשנת 2006, ואיים על חייה בהודעה מוקלטת מכיוון והתכוונה להגיש תלונה במשטרה.

הפרשה הנוראית אמנם הסתיימה ללא הגשת תלונה ומחוץ לבית המשפט, אך עדיין מדובר באירוע שדלף לתקשורת ומדובר בעוד חשיפה מזעזעת על החברה. העצומה נפתחה לאחר ישיבת משקיעים שבה הוצגה תמיכה בקוטיק, וכתוצאה מכך עובדים של אקטיוויז'ן-בליזארד פתחו במחאה והביעו את חוסר התמיכה שלהם במנכ"ל: "אין לנו יותר אמון בכושר המנהיגות של בובי קוטיק בתור מנכ"ל החברה. המידע שנחשף לאחרונה על התנהגותיו בניהול נוגדות את התרבות והיושרה שאנו דורשים מהמנהיגים שלנו, ומתנגשות ישירות עם היוזמות שהחלו בחברה".

"אנו דורשים מבובי קוטיק להגיש את התפטרותו מתפקידו כמנכ"ל החברה. אנו מודעים למידת ההשפעה ולחלק הניכר של בובי בזכויות ההצבעה בקרב המשקיעים, ואנו מצפים מהם לבחור במחליף ללא עזרתו או השפעתו החיצונית של בובי". באמירה זו התכוונו העובדים כי לבובי קוטיק קיימים לא מעט קשרים בקרב ההנהלה והמשקיעים של אקטיוויז'ן-בליזארד, מה שמסביר את התמיכה שקיבל.

שעה לאחר שהעצומה נפתחה חתמו עליה כ-500 עובדים, ונכון לכתיבת שורות אלו חתומים כ-21,594 משתמשים, כולל עובדים של אקטיוויז'ן-בליזארד שהזדהו בשמם המלא ותפקידם. למרות הלחץ מצד העובדים, בובי קוטיק מתבצר בעמדתו וטוען כי כל הפרשה "נופחה והפרטים שנחשפו אינם מדוייקים", וציין כי מועצת המנהלים של החברה הביעה בו תמיכה.

אקטיוויז'ן-בליזארד עומדת בפני טלטלות לא פשוטות במהלך התקופה האחרונה, גם מבחינה תדמיתית וגם מבחינה משפטית: בחודשים האחרונים התפוצצה פרשה בה נחשפה היחס המזעזע של בכירים בחברה המעודדים תרבות ואווירה קבועה של הטרדות מיניות, אפליה על רקע מגדרי ושלל התנהגויות לא הולמות עבור נשים - מה שמשאיר את החברה להתמודד עם לא מעט תביעות משפטיות ונזק תדמיתי עצום, וההתנהלות של מנכ"ל החברה שעודד את ההתנהלות הזו בהחלט לא תורם לשיפור התדמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

לא מעט חברות מתחילות להתנער ולמתוח ביקורת על ההתנהלות של חברת אקטיוויז'ן-בליזארד בחודשים האחרונים. ארגון Girls Who Code, המיועד לקדם נשים ולהעניק להן הזדמנויות שוות בעולם ההייטק התנער מאקטיוויז'ן-בליזארד וסיים את השותפות בין החברות.

גם בכירים בתעשייה כמו מנהל חטיבת אקס בוקס במיקרוסופט, פיל ספנסר, הצהיר במייל פנימי לעובדים כי בחברה שוקלים את המשך היחסים והשותפות בגלל ההתנהלות של בובי קוטיק. אפילו ג'ים ראיין, מנכ"ל סוני, ביקש מאקטיוויז'ן-בליזארד להגיב ולספק הסברים על ההתנהלות המחפירה שלהם, ואף הסירו את קול אוף דיוטי Vanguard מהעמוד הראשי של חנות ה-PSN, והיא איננה מקדמת את משחקי החברה בקדמת הבמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully