וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתראה בבית משפט: ארה"ב לא מאשרת את עסקת הענק של מיקרוסופט

מתן בנישי

9.12.2022 / 0:24

ועדת המסחר הפדרלית של ארה"ב מגישה תביעת הגבלים עסקית על רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג ע"י מיקרוסופט בטענה שאישורה יפגע בתחרות בשוק הקונסולות

ועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב שיחררה הודעה רשמית שבה היא החליטה להגיש תביעת הגבלים עסקית על רכישת חברת אקטוויז'ן-בליזארד-קינג בשווי של 69 מיליארד דולר על ידי חברת מיקרוסופט, בטענה שהמיזוג והשליטה יעניק לה יתרון בשוק.

הנושא עלה לכותרות במהלך החודשים האחרונים כאשר הרכישה החלה לעבור תהליכי אישור אצל הרגולטורים ברחבי העולם, ובינתיים מדינות כמו ברזיל, ערב הסעודית וסרביה כבר נתנו את אישורן. מיקרוסופט זקוקה בעיקר לאישור של בריטניה, האיחוד האירופי, וארה"ב, שמקשיחה את עמדתה בנושא.

הטענות של הועדה מציינות: "אישור העסקה בשווי 68 מיליארד דולר, הגדולה ביותר שנעשתה אי פעם בתעשיית הגיימינג, יאפשר למיקרוסופט לדכא את המתחרים ולהמיר את הקהל אל קונסולת האקס בוקס שלה ואל שירותי המנויים ומשחקי הענן הגדלים בשוק".

microsoft atcivision-blizzard. מיקרוסופט, אתר רשמי
ועדת המסחר הפדרלית לא מאשרת את רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג/אתר רשמי, מיקרוסופט

עוד ציינה הועדה שמיקרוסופט רכשה בשנים האחרונות מספר מפתחות כמו ענקית המדיה זנימקס, שכוללת בתוכה את המפיצה בת'סדה ושאר המפתחות שלה, ושהיא מתכננת להפוך כותרים עתידיים כמו Starfield ו-Redfall לבלעדיים "למרות ההבטחות שנתנה לרשויות ההגבלים העסקיים באירופה שהיא לא מתכוונת למנוע תחרות".

הולי ודווה, מנהלת לשכת התחרות של ועדת המסחר הפדרלית מסרה: "מיקרוסופט הוכיחה שהיא מתכוונת לעכב תוכן מהיריבות שלה בתעשייה. אנו מחפשים לעצור את מיקרוסופט מלהשתלט על מפתחת משחקים עצמאית מובילה ולהשתמש בה בשביל לפגוע בתחרות".

הנושא העיקרי שהחל את הפרשה הוא החשש של סוני, שהפעילה לחץ על הרגולטורים, שמיקרוסופט עלולה להפוך את סדרת קול אוף דיוטי לבלעדית לאקס בוקס ולשירותי המנויים שלה. מיקרוסופט הגיבה יותר מפעם אחת שזהו לא המצב, והיא אפילו הציעה לסוני חוזה בן 10 שנים שיבטיח שהכותר יישאר זמין על קונסולות הפלייסטיישן.

bethesda microsoft. מיקרוסופט, אתר רשמי
ועדת המסחר הפרדלית מציינת גם את משחקי בת'סדה והפיכתם לבלעדיים כצעד שפוגע בתחרות/אתר רשמי, מיקרוסופט

יתרה מזאת, הם הרחיקו לכת והתחייבו להחזיר את הסדרה גם לקונסולות של נינטנדו, ולאחרונה המשחקים אפילו הפכו לזמינים שוב בפלטפורמות סטים. מצד גייב ניול, מנכ"ל Valve שמפעילה את סטים במחשב האישי, נמסר שהם "לא זקוקים לחוזה עם מיקרוסופט, מכיוון והיא תמיד עומדת במילה שלה".

במיקרוסופט ניסו להסביר בחודשים האחרונים לרגולטורים שאין כל כוונה להפוך את סדרת קול אוף דיוטי לבלעדית לאקס בוקס, מכיוון ואז היא תפסיד את קהל הרוכשים של סוני, שגם גובה מאקטיוויז'ן עמלה על רכישות משחקים דרך הקונסולות שלה. מיקרוסופט הסבירה שאין כל "הגיון כלכלי" מאחורי צעד שכזה.

גם פיל ספנסר, מנכ"ל אקס בוקס ציין שהוא מעוניין להגיע עם סוני להסכמות ולשבת למשא ומתן: "המטרה שלנו היא להפוך לרלוונטים על כמה שיותר מסכים. יש לנו תכנית איך לבנות יחסים סוני ונינטנדו בהם כל הצדדים מרוויחים".

תביעת ההגבלים העסקית הזו למעשה גוררת את המאבק של מיקרוסופט אל בתי המשפט. במיקרוסופט היו מוכנים לתרחיש, ובכירים של החברה ושל אקטיוויז'ן-בלזיארד כבר הצהירו שיאבקו על הרכישה במקרה הצורך. נכון לעכשיו, גם הועד האירופי וגם ועדת רשות התחרות והשווקים בבריטניה נכנסו לשלבי בדיקות מחמירים יותר.

Modern Warfare II & Warzone 2.0. Activision, אתר רשמי
קול אוף דיוטי: המשחק שהתחיל את כל הבלאגן/אתר רשמי, Activision

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully