וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור ירוק לרכישת אקטיוויז'ן-בליזארד: מיקרוסופט ניצחה את הרגולטורים בבית המשפט

מתן בנישי

12.7.2023 / 13:35

מיקרוסופט רשמה לעצמה הישג כשבית המשפט פסק לטובתה כנגד תביעת ההגבלים העסקית שהטילה ועדת המסחר הפדרלית בארה"ב, מה שגרם לרשות לתחרות ומסחר באנגליה לחזור בהם מעמדתם ולשולחן המשא ומתן

microsoft atcivision-blizzard. מיקרוסופט, אתר רשמי
microsoft atcivision-blizzard/אתר רשמי, מיקרוסופט

בתחילת שנת 2022 מיקרוסופט החליטה לבצע צעד חסר תקדים ולרכוש את מפיצת המשחקים אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג תמורת 68.7 מיליארד דולר - עסקה שעד עכשיו נחשבת לרכישה הגדולה ביותר בתעשיית הגיימינג.

מאותם רגעים מיקרוסופט החלה במאבקים משפטיים, אך בזמן שמדינות העולם אישרו בהמוניהן את הרכישה, אלו היו הרגולטוריים כמו ועדת המסחר הפדלית בארה"ב (Federal Trade Commission) או הרשות לתחרות ומסחר באנגליה (Competition and Markets Authority) שהגישו תביעות הגבלים עסקיות.

אתמול בערב הסאגה החלה להגיע לסיומה ומיקרוסופט יכולה לרשום לעצמה שני נצחונות: בית המשפט פסק לטובתה בתיק שלה כנגד רשות המסחר הפדרלית, מה שגרם גם לרשות לתחרות ומסחר להתקפל מעמדתה ולחזור לשולחו המשא ומתן עם מיקרוסופט על מנת להגיע להבנות.

בית המשפט פסל את טענות רשות המסחר הפדרלית שהמיזוג יעניק למיקרוסופט שליטה ויתרון בשוק על המתחרות, והתייחס להצהרות הפומביות וההסכמים שעליהן מיקרוסופט חתמה בשנה וחצי האחרונות עם מספר גורמים שהבטיחו שסדרת קול אוף דיוטי תהיה זמינה גם למתחרות, כמו שירותי ענן מתחרים שלא בבעלות של מיקרוסופט, או אפילו קונסולת הנינטנדו סוויץ'. חוזה דומה הוצע גם לסוני, אך היא סירבה.

השופטת ג'קלין קארלי פסקה: "לא קיימים מסמכים פנימיים או מיילים שמציינים כי במיקרוסופט מתכוונים להפוך את סדרת קול אוף דיוטי לבלעדית לאקס בוקס. למרות כל ניסיונות וטענות ועדת המסחר הפדרלית הם לא הצליחו להוכיח שזהו אכן המקרה. סוני מתנגדת לעסקה, וההתנגדות שלה מובנת, אך לפני הרכישה סוני היא זו ששילמה לאקטיוויז'ן עבור תוכן בלעדי לשוק שלה, והגבילה את צעדיה של מיקרוסופט לבצע צעדים דומים. לפני הרכישה, שחקני קונסולות שהיו מעוניינים לשחק בקול אוף דיוטי היו מוגבלים אל הפלייסטיישן או האקס בוקס. לאחר המיזוג השחקנים יוכלו לבחור כל שירות ענן שבו ירצו לשחק, ולפי התחייבות של מיקרוסופט, לראשונה גם על קונסולת הנינטנדו סוויץ'. העסקה אולי רעה לסוני, אך היא טובה עבור הגיימרים".

הניצחון על הרגולטורים האמריקאים גרם גם לרגולטורים באנגליה לחזור בהם מעמדתם, ומעט לאחר פסיקת בית המשפט דובר של הרשות לתחרות ומסחר באנגליה מסר שהם מוכנים לחזור לשולחן המשא ומתן ולשקול כל הצעה של מיקרוסופט לתת מענה לחששות שהעלו.

כל הסימנים מעידים שדבר לא יעצור כעת את מיקרוסופט, והיא ככל הנראה הולכת להיות הבעלים החדשים של אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג. למרות החששות על בלעדיות בשוק הקונסולות, במיקרוסופט מתכננים להשיק חנות מובייל דיגיטלית שתתחרה באפל וגוגל, ולא אחת הצהירו שקינג היא השיקול העיקרי ברכישה, והיא מעוניינת בקטלוג המשחקים וקהל השחקנים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully