וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולטורים בבריטניה לא אישרו את רכישת הענק של מיקרוסופט

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 11:37

הרשות לתחרות ושווקים בבריטניה טענו שאישור הרכישה עשוי להשפיע על שוק הגיימינג בענן. נשיא מיקרוסופט ומנכ"ל אקטיוויז'ן-בליזארד הבטיחו שיערערו

microsoft atcivision-blizzard. מיקרוסופט, אתר רשמי
microsoft atcivision-blizzard/אתר רשמי, מיקרוסופט

במשך כל השנה האחרונה רכישת הענק של אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג על ידי מיקרוסופט נבחנה בפני הגופים הרגולטורים השונים ברחבי העולם. אתמול בערב (רביעי 26.4) הרשות לתחרות ושווקים בבריטניה (Competition and Markets Authority) החליטה שלא לאשר את העסקה בטענה שהיא עשויה להטות את הכף לטובת מיקרוסופט בענף הגיימינג באמצעות טכנולוגיית ענן.

הרגולטורים בבריטניה קבעו שלמיקרוסופט קיים יתרון בולט בשוק טכנולוגיית הענן והיא אחראית על כ-60-70% משירותי הענן ברחבי העולם. כל הממצאים הראו שאישור הרכישה "יועיל עבורה מבחינה מסחרית במידה ותהפוך את משחקי אקטיוויז'ן-בליזארד עבור השירותים שלה".

נושא השיח ממשיך להיות סביב הבלעדיות של משחקים כמו קול אוף דיוטי או וורלד אוף וורקראפט והבלעדיות שלהם לשירותי מיקרוסופט. ברשות לתחרות ושווקים בבריטניה טוענים שבמידה והרכישה לא תאושר, לאקטיוויז'ן-בליזארד לא תהיה ברירה והיא כבר תציע באופן טבעי המשחקים שלה בעתיד לשירותי ענן נוספים, ולא רק למיקרוסופט.

"טכנולוגיית הענן מאפשרת לגיימרים בבריטניה להימנע מרכישת משחקים יקרים ומאפשרת להם גמישות בדרך שבה ישחקו. אישור הרכישה בדיוק בתקופה שבה השוק צומח במהרה רק יאפשר למיקרוסופט לתפוס עמדה חזקה בשוק ועשוי לערער את החדשנות החיונית לפיתוח הזדמנויות עסקיות בעתיד", הרגולטורים כתבו בהחלטתם.

גם בראד סמית', הנשיא של מיקרוסופט, וגם בובי קוטיק, המנכ"ל של אקטיוויז'ן-בליזארד, הביעו צער וציינו שיערערו על "החלטת הרגולטורים שנובעת מחוסר הבנה של שוק הענן". במיקרוסופט ניסתה בחודשים האחרונים להראות לרגולטורים שאין להם שאיפה לבלעדיות על משחקי אקטיוויז'ן-בליזארד.

היא הציעה מספר חוזים שיבטיחו שהכותרים ישווקו גם עבור פלטפורמות מתחרות למשך 10 שנים לפחות. ביניהן ניתן היה למצוא את נינטנדו, שירות הענן של אנבידיה, ומספר שירותי ענן נוספים כמו Boosteroid, שפעילים בעיקר באירופה. למעשה, במיקרוסופט כבר ציינו שהשאיפה הגדולה שלהם היא לפתוח חנות מובייל שתתחרה בגוגל ואפל, והיא מעוניינת להסתמך בעיקר על קהל השחקנים של המפתחת קינג, שאחראית על משחקים כמו קנדי קראש.

מיקרוסופט זקוקה לאישורם של הרגולטורים בבריטניה בנוסף לאישורם של וועדת המסחר הפדרלית בארה"ב והרשות לשווקים ותחרות באירופה. בחודש הבא (מאי) רשות השווקים והתחרות באירופה צפויה לפרסם את המסקנות שלה. ועדת המסחר בארה"ב החליטה שלא לאשר את הרכישה, ובחודש דצמבר האחרון הגישו תביעת הגבלים עסקית. גם עליה מיקרוסופט הגישה ערעור לבית המשפט. נכון לעכשיו המדינות שנתנו את אישורן לרכישה הן ערב הסעודית, ברזיל, יפן, סרביה, דרום אפריקה וצ'ילה.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully