וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נרכוש משחקים נכון בתקופה של שפע והשקות בעייתיות?

אבי צדקה

21.6.2023 / 13:44

שנת 2023 לא הביאה המון בשורות גדולות, וכמות מכובדת מהמשחקים היו זקוקים לעוד קצת זמן בתנור. איך נמנע מזה? איך נרכוש חכם? מדריך הגיימר לרכישות, מעודכן ל-2023

זה לא סוד שלאחרונה משחקים יוצאים ביום הראשון עם באגים. חלקם סבילים, חלקם קצת פחות. הארי פוטר, רדפול, גרסת המחשב של האחרונים מביננו, וכמובן גולום, הם רק מספר קטן של שמות של משחקים הנמכרים במחירי פרימיום 70-60 דולר, ולא מצדיקים את המחיר ביום הראשון. אז מה עושים?

טוב ששאלתם. אני לא קונה הרבה משחקים, אבל כשאני קונה, זה בחוכמה. זה לא עניין של כסף, זה יותר עניין של זמן. אין לי זמן למשחקים שאני לא אתחבר אליהם, ואני חושב שהמדריך הזה יכול לעזור לכל אחד.

מזמינים מראש? רק עם מוניטין

תיכנסו לכל קבוצת גיימרים בישראל, ותדברו על פריאורדר (Pre-Order) וישר יגיעו ה"שרופים" שיגידו לכם "בשום פנים ואופן", פריאורדר נחשבת פרקטיקה כמעט נכלולית של התעשייה. לקבל כסף לפני שיש סחורה, איפה שומעים דבר כזה?

אני לא אגיד לכם "חס וחלילה" אני כן אומר לכם לבדוק את המוניטין של המפתחת והמפיצה. למשל. משחקים של יוביסופט, נניח כמו פאר קריי, בדרך כלל יוצאים בסדר (לחובבי הז'אנר), זה לא אומר שהם שונים אחד מהשני באופן מהותי, אבל מי שמתחבר ל"מירוץ המרקרים" כנראה שגם יתחבר לכותר החדש.

ויש את אלו שפחות הוכיחו את עצמם. משחקים של WB Games למשל, זה כבר סיפור אחר. כולנו זוכרים איך יצא ארקהם נייטס, ועם הפיאסקו והדחייה של משחקים כמו יחידת המתאבדים, ועדיף לחכות לביקורות של המשחק הבא לפני שנשקיע את הכסף.

בדיוק בשביל זה החברות אוהבות להלהיב אותנו עם סרטונים מרשימים בלי גיימפליי, הפרסומים של סוני בלינקדאין מוכיחים זאת, גם מזה צריך לדעת להיזהר עד שאין גיימפליי.

דמו או שירות משחקים - פותרים את הכל

לצערנו, משחקים מדהימים כמו Lies of P (שאני אגב עדיין משחק בו, ואם לא הורדתם אותו, הפסד שלכם), הם נדירים בתעשייה. אני מתכוון לדמו כל כך מרשים וממצה, או דמו בכלל. אבל אם יש למשחק דמו שיצא לפני השחרור הרשמי, לכו על זה. זו הדרך הכי טובה לחוש את המשחק בלי לשלוח יד לארנק, משחקי אינדי חזקים בזה, ויש אפילו שבועות "דמואים" ב-Steam, מבוססי זמן כמובן, כי למה לא?!

שירותים כמו Game Pass ו-PS Plus, עוזרים מאוד. ופה אני כבר לא מדבר על כסף, על החוויה עצמה, תפעילו את המשחק או טרייל שלו (למשל בפלטינום של סוני), ואם אהבתם, לכו על זה. גם בסטים יש דרך לבקש החזר אחרי 48 שעות אם לא אהבתם, אל תעשו לזה abuse, אבל תדעו שזה קיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ביקורות וידאו + תוכן

אני משתדל לצפות בוידאו ולקרוא כתבות של משחקים על הרדאר שלי לפני שהם יוצאים. זה לא אומר שאני אקנה אותם ביום הראשון. גם יש לשים לב שיש הבדל לפעמים בין סקירת ה"בקרוב" של מבקר שקיבל את המשחק לפני הזמן, שייתכן והוא לא ב-Final Form שלו (ונעדרות בו הרכישות פנימיות למשל) לעומת סיקור של המשחק המלא כמו שהוא מגיע בסופו של דבר אל הצרכן.

גם תשימו לב גם איפה אתם קוראים. אנחנו כמובן תמיד ממליצים עלינו. אבל אתרים גדולים עם כמה שפחות אינטרסים שלא יתנו למשחק 9 רק בגלל שהוא גם ספונסור שלהם (אתר AAA, אני מסתכל עליך!).

כנ"ל לגבי ערוצי וידאו, אני אוהב את סקירות וידאו של Gameranx ואני גם אוהב את הכתבות של Eurogamer בגולה, הן די מאוזנות.

יש גיימינג, יש חברים

חברים הם מדד טוב לטיב משחק, אם הם משחקים משחקים בטעם שלנו. חבר שאני מכבד את הטעם שלו, יכול להמליץ או לא להמליץ על משחק שהוא שיחק בו ולחסוך לי זמן יקר.

רק שימו לב, זה לא 100%, יכול להיות שהחבר לא התחבר למשחק ואני כן, לכן יש פה עוד סעיפים. בנוסף, קבוצות גימיינג יכולים להוות מדד מסוים ואני ממליץ ללכת על חוק המספרים הגדולים, כלומר אם הרבה אנשים מדברים על אותו משחק שווה לי לפחות לצפות או לקרוא סקירה עליו, זה לא אומר שאני ארוץ לרכוש אותו. זה כן אולי אומר שיש לו מעט באגים בהשקה, אחרת הגיימרים היו מתלוננים, גיימרים אוהב להתלונן.

רכישה מהנה

זהו. מקווה שחסכתי לכם קצת כסף או לפחות זמן ברכישה הבאה שלכם. היום כשיש כל כך הרבה משחקים בשירותי הגיימינג והסטרימינג (לא, נינטנדו, אני לא מדבר עלייך בכלל), קשה להחליט בכלל במה לשחק, עוד לפני שמדברים על השקלים.

לא הזכרתי מבצעים, מכיוון ומדובר כאן בעיקר על רכישות משחקים חדשים, אבל תמיד אפשר לשים משחק שרוצים אבל לא "חייביים" לשחק ב-Wishlist (שקיימת בכל פלטפורמה) ולרכוש אותו ב-50% או אפילו 70% הנחה ממחיר ההשקה. מקסימום, אם הוא לא לטעמנו, לא הפסדנו מחיר מלא.

אפשר גם תמיד לקוות שהתעשייה תשכיל ותשחרר משחקים נטולי באגים ובעיות, אבל אני לא קוסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully