וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Redfall: לבלעדי החדש של אקס בוקס אין בשר לנעוץ שיניים

ארתור פליאצסקי

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 20:19

משחקיות גנרית ומשעממת, באגים וקריסות בהשקה, והמון אכזבה ממפתחת שעד היום סיפקה את הסחורה. כותר הערפדים החדש מבית Arkane ו-Bethesda פשוט לא עומד בציפיות. ביקורת

Redfall/Arkane

הרבה זמן שלא התעצבנתי כל כך ממשחק. בתור גיימר ותיק חוויתי לא מעט השקות כושלות של משחקי מיינסטרים אבל התקופה האחרונה מרגישה כאילו התעשייה לא סופרת את הצרכנים שלה. אחרי השקות נוראיות של משחקים כמו Star Wars: Jedi Survivor, Dead Island 2 או The Last of Us למחשב האישי. הנחתי שאולי חברות הפיתוח יתעשתו על עצמן ונראה קצת יותר תוכן איכותי, אבל Redfall הוא בהחלט שיא הזלזול.

מהרגע שהמשחק סיים להתקין את עצמו לקח לי קרוב לשעתיים של התעסקות עם דרייברים, עדכונים, וריפיקציה של תיקיות ואפילו עריכה של קבצי המשחק כדי שהוא יועיל בטובו לרוץ. וגם אז הוא זרק אותי לתפריט ראשי בגלל בעיות תקשורת עם השרת, או פשוט קורס בגלל שלל שגיאות מוזרות. את המשחק סקרתי על המחשב האישי, והבייבי שלי אמור ללעוס משחקים כאלה בלי מלח. אבל Redfall נאבק לאורך כל הדרך ובסוף פשוט נשברתי. הסרתי את המשחק שרכשתי מסטים והצטרפתי לאלפי שחקנים מאוכזבים שביקשו החזר כספי.

Redfall. Arkane, אתר רשמי
Redfall/אתר רשמי, Arkane

המשחק מגיע אלינו מסטודיו הפיתוח Arkane, שאחראיים על סדרת Dishonored הנהדרת,Prey, וגם Deathloop. כאשר Redfall הוכרז אי שם ב-2021, צוות הפיתוח זרק שהקונספט למשחק הוא הגרסה שלהם לסדרת Far Cry. רק עם ערפדים ואלמנטים של משחק אימה שיתופי של עד ארבע שחקנים בעולם פתוח. עלילת המשחק מתרחשת בעיירה קטנה בארצות הברית שבה תאגיד תרופות מנהל ניסוי סודי שמשתבש, העיירה נופלת תחת שליטתם של ערפדים צמאי דם, כת מסתוריות וערפל אדום שמבודד את העיירה משאר העולם. הקונספט אולי מעניין בהתחלה, אבל הסיפור מאבד את עצמו מאד בגלל קטעי מעבר זולים וקריינות שמרגישה עייפה. ככול שמתקדמים בעלילה, הסיפור הופך לבלתי מובן ולא קוהרנטי. עושה רושם שהכותבים התחלפו מספר פעמים במהלך הפיתוח, וזה ממש מזיק להבנה של מה לעזאזל קורה שם.

עולם המשחק והעיירה של Redfall מרגיש ריק מתוכן. המון שכפולים זהים של אותם שישה מבנים מפוזרים ברחבי המפה וסגורים לשחקן, ואלו שכן ניתן לנבור בהם מצומצמים מאוד. כנראה שמתישהו במהלך פיתוח המשחק היה רעיון להכניס נהיגה ורכבים, בעיקר כי מוצאים המון מכוניות וטרקטורונים שמפוזרים ברחבי המפה. לא ברור למה הרעיון נגנז אבל מרגישים שמכניקת נהיגה הייתה תורמת הרבה לחקר המפה. במקום זה אתם תטיילו ברגל ברחבי המפה ותצטרכו לדשדש ממקום למקום במרחבים ריקים שחוזרים על עצמם מהר מידי. מדי פעם אתם תמצאו קן של ערפדים שיוביל אתכם ליקום מקביל, בו תצטרכו להשמיד לב ענקי. דווקא היקומים המקבילים האלה הרבה יותר מעניינים מבחינת עיצוב בהשוואה לשאר עולם המשחק, אבל לצערנו הם מעטים ונגמרים מהר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
Redfall. Arkane, אתר רשמי
Redfall/אתר רשמי, Arkane

אתם תשחקו אחת מארבעת דמויות שינסו לשחרר את העיירה מאחיזתם של כת הערפדים. יעקוב הוא הצלף קלאסי שיכול לסרוק אזורים, להיעלם מאויבים ובעל יכולות מיסטיות המאפשרות לו לזמן רוח של עורב שיסייע בזמן קרב. דוינדר הוא חוקר מפלצות שחמוש במגוון אביזרים שיכולים לחשמל או לסנוור אויבים, וגם להשתגר ממקום למקום במפה. רמי היא מהנדסת שיכולה לרפא את חברי הקבוצה, להשתמש בחומרי נפץ או להפעיל את הרובוט שלה כדי להילחם באויבים. אחרונה וחביבה היא ליילה בעלת כוחות טלקינטיים שיכולים להגן על שחקנים אחרים, להדוף אויבים ואם המצב ממש גרוע אז לקרוא לאקס שלה שהוא במקרה ערפד חברותי. בין אם תשחקו כשחקן יחיד או כקבוצה, הדמויות מאד מגוונות ובעלות יכולות ייחודיות שיעזרו לכם להילחם בערפדים ולנווט במפת העולם.

חוץ מיכולות מיוחדות יעמדו לרשותכם גם נשקים שונים שתוכלו להשתמש בהם כנגד האויבים השונים. אבל בניגוד לדמויות המגוונות, הרוב המוחלט של הנשקים הם פשוטים, לא באמת מעניינים ומרגישים מסורבלים לשימוש בגלל מערכת הירי הנוראית. הרבה פעמים ירי באויב פשוט לא יקלט. ברמה שהאויב עצמו לא ישים לב להתקפה שלכם. היחידים שבאמת מעניינים הם הרובה יתדות שמסוגל להרוג ערפדים בירייה אחת ותותח אולטרה סגול שיכול זמנית להפוך ערפדים לפגיעים. הבעיה שאת הנשקים האלה מוצאים בתחילת המשחק יחסית, ואז כל אלמנט של אתגר פשוט עף מהחלון בגלל שהאויבים, שאמורים להיות חזקים במיוחד הופכים להיות קלים בצורה מגוחכת.

Redfall. Arkane, אתר רשמי
Redfall/אתר רשמי, Arkane

האויבים עצמם פשוט בדיחה. גם ברמת האתגר שלהם וגם ברמת הבינה מלאכותית. הרבה פעמים הם לא יזהו את השחקן גם כשתעמדו מולו ותאירו לו פנס בפרצוף. אלה שכן יועילו בטובם לשים לב אליכם עלולים להיתקע בחלקים מהמפה, לירות בצורה לא מובנת לכיוון אחר, או לצנוח לאדמה ולמות בפתאומיות. באגים לא חסר כאן, וגם האויבים המיוחדים כמו המיני בוסים או ה-Rook שיצוד אתכם ברחבי המפה לא מרגישים כמו אתגר אמתי גם בדרגות קושי הגבוהות יותר.

להוסיף חטא על פשע, המשחק גם מתהלל במערכת התגנבות מתקדמת שאיתה תוכלו לבצע מארבים לאויבים או להתגנב למקומות מבלי שיגלו אתכם. בפועל המערכת התגנבות שבורה לחלוטין בגלל הבינה המלאכותית הנוראית של האויבים, וניתן לסיים משימות שלמות על ידי מכה מחסלת ממצב כריעה מול אויבים שפשוט עומדים ובוהים בכם. מה שמגוחך בכל הסיפור הזה הוא שמפתחי המשחק אחראיים לסדרת Dishonored הנהדרת, והיא נחשבת לאחת מסדרות משחקי ההתגנבות הטובות שיצאו בעשר האחרון, וזה לא שהם לא יודעים איך לפתח מערכות התגנבות טובות. אני ממש לא מבין מה קרה שם.

Redfall. Arkane, אתר רשמי
Redfall/אתר רשמי, Arkane

כמו שציינתי בהתחלה, המשחק פשוט זוועה מבחינה טכנית ומי שעשה בדיקות איכות למשחק הזה צריך לצאת לגלות בגלל הבושה. אם תצליחו לגרום לו לעבוד, אתם תתקלו בכמויות לא הגיוניות של באגים ויזואליים ובאגים של פיזיקה. החל מטקסטורות שלא נטענות, בעיות בתאורה, אנימציות מעוותות של הדמויות, עצמים שמרחפים במקום, והרשימה רק ממשיכה. החוסר יציבות של Redfall כל הזמן מאיים על החווית המשחק, קריסות אקראיות הן עניין של שגרה גם על מחשבים חזקים. המשחק גם סובל מזליגת זיכרון ברורה בנוסף ל-denuvo DRM הנוראי, ואחרי שעה של משחק ה-fps שלכם בקלות יצנח מתחת ל30 פריימים לשנייה. הדרך היחידה לסדר את זה? לאתחל את המשחק.

בנוסף לכול הבעיות הטכניות, המשחק נראה מיושן מאד לתקופה. הוא בנוי על מנוע ה-Unreal 4 שיכול לתת ביצועים גרפיים מרשימים מאד, אבל Redfall נראה כמו משחק מ-2015 במקרה הטוב. עולם המשחק נראה משוכפל ותפל, הדמויות נראות לא מגוונות עם אנימציות נוקשות והאפקטים זולים בצורה ברורה. הוא גם סובל מבעיות רשת נוראיות שיכולות לנתק אתכם בכל רגע נתון מהמשחק ולהחזיר אתכם למסך הראשי גם כאשר משחקים כשחקן יחיד. במצב מרובה משתתפים הבעיה הזאת הרבה יותר נפוצה, ונכון לעכשיו ממש קשה להתקדם במשחק אם רוצים לשחק עם חברים.

גם הסאונד במשחק סובל מהמון בעיות טכניות מטופשות. לפעמים אין סנכרון בדיבור של הדמויות או שהסאונד שלהן קופץ באמצע משפט. הצלילים של הנשקים והאביזרים לא מתנגנים או מתנגנים בעיכוב של מספר שניות. גם לפס קול יש חיים משלו, והרבה פעמיים מרגיש שהוא נקטע באמצע בצורה משונה, או שמתנגנת מוזיקת קרב כשבפועל אין אף אויב באופק.

Redfall. Arkane, אתר רשמי
Redfall/אתר רשמי, Arkane

לסיכום

זה כואב לומר את זה, אבל Redfall הוא משחק גרוע. וזה לא רק הבאגים והקריסות. זה לצערי כבר הפך לסטנדרט בימינו. העולם ריק מתוכן, העיצוב מיושן, המשחקיות לא מאתגרת וכאמור, מבחינה טכנית המשחק פשוט זוועה. במצב הנוכחי שלו הוא מרגיש כמו בטא של משחק במקום מוצר גמור שעולה 70 דולר. גם אחרי שיתוקן בעדכונים עתידיים, הוא עדיין גנרי ולא מעניין. המשחק אמנם התחיל את הפיתוח שלו עוד לפני שמיקרוסופט רכשה את בת'סדה וזנימקס, אבל זה ממש לא בלעדי ששאקס בוקס יכולה להתגאות בו. והדבר הכי מעצבן זה ש-Arkane ידועה כמפתחת שמוציאה משחקים יצירתיים ואיכותיים ברמה מאד גבוהה, והפעם הם פשוט נכשלו בצורה קיצונית. אני לא רואה הסבר הגיוני למצב של Redfall, אלא אם מישהו החזיק את המפתחים כבני ערובה ותחת איומי אקדח הכריח אותם לשחרר משחק כל כך מעפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully