וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת המחשב של The Last of Us לא עומדת בסטנדרטים של סוני

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 21.4.2023 / 0:40

המשחק הושק במצב מחפיר וסבל מתקלות, באגים וקריסות. כמעט חודש אחרי ההשקה המצב אמנם תוקן, אבל זו ממש לא חכמה

תודה לישפאר שסיפקו לנו את עותק הסקירה

The Last of Us Part I PC/Sony

בחודש שעבר הסתיימה לה הסדרה The Last of Us (האחרונים מביננו) ב-HBO. בשביל לחגוג את המאורע הזה סוני שחררה את הרימייק של המשחק הראשון למחשב האישי. אותו רימייק שיצא השנה לפלייסטיישן 5 ואת הביקורת עליו תוכלו לקרוא כאן.

זו לא הפעם הראשונה שסוני חורגת מגבולות הקונסולה ומשחררת את אחד ממשחקי הדגל שלה ל-PC. זה קרה כבר עם God of War וספיידרמן. עד היום סוני לא בדיוק פישלה עם השקות למחשב האישי. אבל זה לא היה המקרה כאן. ועם שם של מותג ענקי כמו "האחרונים מביננו" קשה מאוד להבין איך סוני או נוטי דוג נתנו לזה לקרות.

The Last of Us Part I PC. Sony, אתר רשמי
The Last of Us Part I PC/אתר רשמי, Sony

כבר מהרגע שהפעלנו את המשחק התחילו לצוץ הבעיות. כמעט כל משחק גדול בימינו דורש בניית שיידרים (Shaders Build) שעשויה לקחת זמן, אבל במצב שלנו היא לקחה כמעט שעה עגולה. שחקנים אחרים ברשת דיווחו על זמנים ארוכים בהרבה, אז נראה שיצאתי בזול.

אי אפשר לומר שבשבוע הראשון להשקה חווית המשחק הראשונה שלי הייתה יציבה. תקיעות (אמנם קלילות יחסית, אבל קיימות), נפילות פריימים וקצב לא קבוע או אחיד. לא חוויתי אף לא באג קריטי אחד או רחמנא לצלן, קריסות. שוב, יצאתי בזול ביחס למה ששמעתי וראיתי ברשת בחודש האחרון. אבל זו בטח לא הדרך האופטימלית לשחק.

The Last of Us Part I PC. Sony, אתר רשמי
The Last of Us Part I PC/אתר רשמי, Sony

עם כרטיס מסך GTX 2070 Super הצלחתי להגיע לקצב ממוצע של 35-40 פריימים, וכאמור, וגם הם לא אחידים במיוחד. וזה אחרי שהשתמשתי בהגדרות המומלצות של GeFroce והלאנצ'ר שלה. אם המשחק רץ חלק על 60 פריימים בגרסת הפלייסטיישן זה אומר שמשהו פה מעיד על אופטימיזציה לקוייה.

גם הטעינה של המשחק לוקה בחסר. את המשחק התקנתי על כונן SSD מהיר ועדיין לוקח כמעט דקה שלמה (לפעמים יותר) להעלות את המשחק. שוב: אם בפלייסטיישן 5 המשחק עולה תוך 15 שניות. משהו פה מעיד על אופטימיזציה נוראית.

The Last of Us Part I PC. Sony, אתר רשמי
The Last of Us Part I PC/אתר רשמי, Sony

הימים עוברים ואיתם מגיעים גם העדכונים. בהתחלה אלו כמה תיקונים קטנים ולא מורגשים, אבל אז העדכון הגדול מגיע אחרי שבועיים, וסוף סוף אפשר להתחיל לשחק. רק שלא באמת, כי שוב צריך לעבור את שלב השיידרים שאורך שעה, אז מחכים. שוב. אבל בסופו אפשר להמשיך לשחק. ומה אתה יודעים? כמעט 3 שבועות מאז שהושק, המשחק סוף סוף יציב. אבל זו ממש לא חכמה. שחקן ששילם מחיר מלא בהשקה מצפה לקבל משחק תקין בהשקה. בלי קשר לפלטפורמה שהוא משחק עליה. ויש שחקנים שעדיין מדווחים על תקלות.

כשהוא רץ כמו שצריך, TLOU עדיין נחשב לאחד המשחקים הכי מדהימים ויפים שתשחקו בהם. על המחשב הוא נראה אפילו יותר טוב מהפלייסטיישן 5, וזאת תודות לתפריטי ההגדרות המתקדמות שמאפשרים לשחק עם הגרפיקה ולמקסם ביצועים. אחד הפיצ'רים הנהדרים מראה לכם בזמן אמת כל שינוי שתבצעו בהגדרות על ידי תמונת השוואה בצד. זה משהו שצריך להפוך לסטנדרט בכל משחק לדעתי. ויש אפילו תמיכה במסכים אולטרה רחבים. אבל לא זכיתי לתענוג.

כמובן שגם כאן תוכלו לבחור אם לשחק בשלט DualSense של פלייסטיישן 5 (שזוכה לתמיכה מלאה ביכולות ה-Haptic Feedback וה-Adaptive Triggers ממש כמו הרימייק), או אם אתם מרגישים אדוני הכאוס - לכו על שלט אקס בוקס, שנתמך כאן באופן מלא.

The Last of Us Park I PC. Sony, אתר רשמי
The Last of Us Park I PC/אתר רשמי, Sony

אני לעומת זאת בחרתי במקלדת ועכבר, ופתאום שמתי לב כמה TLOU הופך למשחק הרבה יותר "קל" והרבה פחות מלחיץ. לכוון הדשוטים תוך שבריר שנייה מעולם לא היה קל יותר, ומצאתי את עצמי משחק כמו חייל מארינס כבר בשלבים הראשונים של המשחק.

אולי כי זו כבר הפעם השישית או השביעית שאני משחק ב-TLOUS מאז שהוא יצא, אולי זה בגלל שאני באמת הרבה יותר רגיל לכוון עם עכבר, זה לא באמת משנה. המשחק עדיין מהנה. ואם לא יצא לכם לחוות אותו - באמת שמדובר באחד מהמשחקים הגדולים ביותר של העשור האחרון. חבל רק שהוא הושק במצב כל כך מזעזע.

והפינוקים לא נגמרים כאן: סאונד תלת מימדי (שעם אזניות ה-Inzone של סוני הפכו את החוויה ללא פחות ממדהימה), מצבי משחק לספידראנרים, או אפילו סוג של "צ'יטים" שיתנו לכם אפשרויות כמו בלתי פגיע, אין סוף תחמושת ועוד כל מיני שינויים לגיימפליי. אה, וגם אפשרויות הנגישות לאנשים בעלי מוגבלות זמינות וה-Photo Mode כאן.

The Last of Us Part I PC. Sony, אתר רשמי
The Last of Us Part I PC/אתר רשמי, Sony

לסיכום

הבחירה לשחרר את אחד ממשחקי הדגל שלה במצב כזה רעוע לא מובנת לי. אני יצאתי בזול וחוויתי מינימום תקלות ובאגים, אבל הלוואי וזה היה המינימום. עד היום סוני זכתה להשקות יחסית חלקות במחשב. מה קרה כאן? למה לא לתת את הפיתוח לגורמים שהיו אחראים על גרסאות המחשב של God of War, ספיידרמן או אפילו Uncharted 4? ואיך משחררים פורט בכזה מצב? לא ברור.

כמעט חודש אחריי ההשקה גרסת המחשב של TLOU הפכה ליציבה יותר. אבל זה לא הופך את המצב לתקין. בעידן האנטרנט הגישה הזו של "יש עדכונים אז נתקן אחר כך" כבר הפכה למגיפה. זה פשוט מפתיע שזה מגיע מהכיוון של סוני, במיוחד אחרי שהיא הוכיחה שהיא יודעת לספק גרסאות מלוטשות למחשב, ובמיוחד שזה קורה למשחק דגל כל כך משמעותי שנחשב לאחד מהגדולים בתעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully