וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו אם הרימייק של The Last of Us שווה את ה-70 דולר

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 16:17

הדרך של סוני לשפץ יצירה מושלמת למען שימור ושיפור לדורות הבאים או סתם דרך לסחוט עוד כסף מהשחקנים?

עותק הסקירה סופק על ידי ישפאר. תודה רבה!

צפו בטריילר של The Last of Us Part I

The Last of Us Part I - Launch Trailer/Playstation

The Last of Us הוא אחד המשחקים הכי טובים של סוני, ונחשב למושלם ומלוטש ומעט מאוד משחקים מגיעים לרמה שלו. בזה אין ספק. לכן זה לא מפתיע מידי כשסוני החליטה שהיא רוצה לבצע רימייק לאחד המשחקים הכי מדהימים שלה. אה, בעצם זה כן מוזר. כי מדובר במשחק בן עשור בלבד, שמשווק כבר בפעם השלישית. בתוך עשור.

אז נכון, הרימייק נועד לקחת את המשחק המדהים שיצא במקור לפלייסטיישן 3 ולהתאים את הגרפיקה ואת חווית המשחק לסטנדרטים של הדור החדש והפלייסטיישן 5. אין באמת ספק שהוא מצליח להרשים ולרגש גם הפעם, אבל האם הוא באמת שווה את תגית המחיר הגבוהה שלו? תלוי את מי שואלים.

עלילת המשחק: The Last of Us מעולם לא נראה יפייפה ואנושי יותר

אני לא באמת חושב שאני צריך לפרט על העלילה של TLOU, אבל הנה אמל"ק לאלו שנכנסים רק עכשיו: מגיפת זומבים פרצה בעולם שהפך לפוסט אפוקליפטי. ג'ואל הוא אחד מהניצולים שצריך לקחת את אלי, נערה בת 13 שחסינה ועמידה בפני הזומבים והמגיפה המדבקת, אל ארגון מחתרתי שמעוניין למצוא תרופה שתציל את עתיד האנושות. במהלך המסע מתפתח בין השניים קשר אדוק והלקח האמיתי הוא החברות שרקמנו במהלך המסע ויאדי יאדה. הידד.

The Last of Us Part 1 Remake. Playstation, אתר רשמי
The Last of Us Part 1 Remake/אתר רשמי, Playstation

למרות הצורה הצינית שבה אני מתאר את העלילה, מדובר באחד המשחקים שהכי שאבו אותי אי פעם לתוכם. וזה לא היה בגלל הגיימפליי, אלא הסיפור המדהים, הכואב, והיפיפה שחברת Naughty Dog עבדה עליו. ותהיו בטוחים שהרימייק מציג את כל העסק בצורה הרבה יותר חדה, מלוטשת ומהפנטת.

השדרוג הגרפי ברימייק בהחלט עוזר להבליט את כל האמוציות בפנים של הדמויות. הדיוקים באנימציות, הפרטים והפיזיקה של הסביבות לא מפסיקים לתרום לסיפור ולפרזנטציה. בהחלט מדובר בגרסה השלמה יותר של המשחק אם צריך להשוות את כל העסק למקור. אני אמנם תמיד אעדיף גיימפליי על פני גרפיקה, אבל וואו אי אפשר שלא להתפעל מהיופי והריאליזם שמוצגים לכם על המסך.

The Last of Us Part 1 Remake. Playstation, אתר רשמי
The Last of Us Part 1 Remake/אתר רשמי, Playstation

גיימפליי: לא יותר מידי חדש תחת השמש

אחד האלמנטים המאכזבים עבורי הוא שמבחינת המשחקיות, ברובו, הרימייק הזה, דומה מאוד למקור. אבל מערכת הקרב מעט יותר רספונסיבית וחלקה כפי שהייתה ב-The Last of Us 2. יש טוענים שהאוייבים חכמים יותר, אבל אני לא בהכרח שמתי לב. הרבה שחקנים חשבו טרום ההשקה ש-Naughty Dog יוסיפו את האפשרות לזחול ולהתחמק כמו שהיה במשחק השני, אבל זה דורש עיצוב מחדש של השלבים והתאמה לסגנון משחק נוסף.

העבודה הזו כנראה שאפתנית מידי בשביל הרימייק הזה, אז שינויים מרחיקי לכת לא תמצאו כאן. הפרטים הקטנים הם אלה שעושים את ההבדל בזמן הגיימפליי. התמיכה של שלטי ה-DualSense רחבה מאוד במשחק ומאוד תורמת לתחושה ששואבת אתכם לתוך המשחק: טיפות גשם, ההתנגדות של לחצני ה-R2 כשתירו בחץ וקשת או רובה ציד במהלך קרבות. אז כאמור, שינויים מרחיקי לכת לא תמצאו, אבל כמו עם העלילה: זו בהחלט הדרך השלמה לשחק במשחק.

The Last of Us Part 1 Remake. Playstation, אתר רשמי
The Last of Us Part 1 Remake/אתר רשמי, Playstation

מצבי המשחק, והאפשרויות החדשות (ואלו שחסרות)

הרימייק של TLOU יציע לנו שני מצבי משחק לשחק איתם: Fidelity שבו תוכלו לשחק על רזולוציית 4K ב-30 פריימים, או Performance בו הרזולוציה דינאמית ותתאים את עצמה בין 4K ל-1440p על 60 פריימים לשנייה. טלוויזיות תומכות יכולות גם לפתוח את נעילת קצב הפריימים.

כיאה למשחקים בלעדיים של סוני מהשנים האחרונות, הרימייק של TLOU מגיע עם שלל אפשרויות חדשות שאמורות להפוך את כל העסק לנגיש יותר עבור אנשים עם מוגבלויות. בין אם מדובר בשינויים בשליטת הבקר עצמו או כלים מבוססי קול וויזואליות שמיועדים לאנשים עם נכויות ולקויות. זה צעד חשוב שסוני דוגלת בו ומוכיחה שגיימינג זה לכולם. שאפו על המהלך הזה.

The Last of us 2. סוני, אתר רשמי
הרימייק מציע שלל פתרונות עבור שחקנים בעלי מוגבלויות/אתר רשמי, סוני

בניגוד לגרסה המקורית וה-Remastered, הרימייק לא כולל את המולטיפלייר של המשחק. אני אמנם לא משחק יותר מידי ברשת (בטח לא בפלייסטיישן) וזה פחות מפריע לי, אבל זה לא יותר מידי קול מצד סוני לקחת יותר כסף על פחות תוכן. אני בטוח שיש שחקנים שמאוד אהבו את המולטיפלייר של המשחק המקורי ויתבאסו על המהלך. אפשר רק להתנחם בעובדה שסוני אמרה שהיא תשחרר אותו בעתיד בתור Stand Alone, אני מקווה שהוא יהיה חינמי, ויתבסס על מכירות סקינים ללא תיבות אוצר. וזה מוביל אותנו לנקודה הבאה.

The Last of Us Part 1 Remake. Playstation, אתר רשמי
The Last of Us Part 1 Remake/אתר רשמי, Playstation

האם שווה את ה-70 דולר?

למרות שאת עותק הסקירה קיבלתי בחינם, אני לא באמת יכול להתעלם מהעובדה שהצרכן הממוצע כן משלם מכיסו, ו-70 דולר זו תגית מחיר לא כיפית בכלל. בטח למשחק שמשווק בפעם השלישית, ובטח למשחק שהוא כולה בן עשור והוא שחיק לגמרי גם ב-PS4.

אז בשורה התחתונה: אם כבר יש לכם את גרסת ה-Remastered אני באמת לא רואה שום סיבה לרכוש את הרימייק. לא במחיר הנוכחי. אתם פאנבויז של המותג ושל סוני ואתם פשוט ח-י-י-ב-י-ם לשחק במשחק, לכו על זה. אני מבין את הצורך, אני לא בהכרח מסכים איתו. אבל לשחקן לשחקן הממוצע? חכו להנחה. או שיגיע ל-PS Plus.

לשווק משחק בפעם השלישית ועוד לגבות עליו מחיר מלא כל פעם מחדש (והפעם המחיר גם נופח בעוד 10 דולר כי נקסט ג'ן) זה בהחלט צעד מרתיח. בקלות היה אפשר לתת הנחה לאלו שכבר רכשו את גרסת ה-Remastered. אבל אם זו הפעם הראשונה שבה אתם משחקים? יאללק, תהנו אבויות. זה משחק מדהים, וזו בהחלט גרסה מדהימה. פשוט לא בפעם הרביעית שלי.

The Last of Us Part 1 Remake. Playstation, אתר רשמי
The Last of Us Part 1 Remake/אתר רשמי, Playstation

לסיכום

כשהשמועות התחילו לצוץ ברשת לגבי הרימייק הזה, לא רציתי להאמין שזה נכון. "לאיזה מצב הגענו שאנחנו צריכים רימייק למשחק בן עשור? ומשוחרר בפעם השלישית?" חשבתי. ואז הוא התגלה כאמיתי, וסוני הכניסו אותי לטאקל רציני עם עצמי. מצד אחד מדובר במוצר מוגמר ומלוטש למשחק מדהים שבהחלט מצליח לגרום לו להרגיש הרבה יותר "שלם" ולספק חוויה מחודשת ומהנה.

אבל מהצד השני אי אפשר להתעלם מהמחיר, ומהמחשבה שעם שירותים כמו ה-Game Pass של מיקרוסופט (שמביא משחקים בלעדיים ביום ההשקה) זה ממש מבאס לשלם בימינו את ה-70 דולר למשחק שרוב השחקנים כבר סיימו כמה פעמים. על שתי הגרסאות שלו. בסופו של יום הבחירה היא אצלכם. אני יודע שבאופן אישי, הייתי מחכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully