וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת אופטימיות בתעשייה: הדמו החדש של Lies of P

אבי צדקה

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 16:04

יש טעם מר מתוק בדמו של משחק הסולסלייק החדש. מצד אחד הוא מדהים, מצד שני הוא מראה את כל מה שדפוק בתעשייה הזאת כשזה מגיע לדמואים. בואו נצלול

Lies of P/NEOWIZ

חשוב שנתחיל בדיסקליימר. הדמו של של Lies of P, או LoP הוא פשוט נהדר. והוא חינמי, אז אם אתם לא רוצים לדעת עליו כלום, ואני הולך להשתדל להמעיט בספוילרים (וגם בתמונות עם ספוילרים), אבל כמו של משחק סולס, כל מידע קטן הוא סוג של ספוילר. אז תעצרו את הקריאה. לכו להוריד, שחקו, ותחזרו לפה אחרי, אנחנו עדיין נהיה פה.

המשכתם לקרוא? זה אומר או שסיימתם את הדמו, או שאתם בסדר עם ספוילרים, נמשיך. אני הזהרתי. באמת שלא ציפיתי לדמו כל כך נהדר. הורדתי אותו ביום שישי על ה-PlayStation 5 שלי וסיימתי בשבת, מזל שיש סופ"ש, אה?

המפתחת, Neowiz Games, עליה שמעתי לראשונה בלינקדאין, היא חברה דרום קוריאנית לא מוכרת כל כך, שמתעסקת במשחקי "AAA אינדי", כלשונה. והדירוג עושה עוול ל-LoP. בואו נגיד ש-90% ממשחקי ה-AAA היו רוצים להיות "AAA אינדי" לפי הסטנדרטים של Neowiz Games.

תן לי את הכל, אבל מההתחלה

אפשר כבר להבין שמדובר בדמו איכותי כי הוא מתחיל מההתחלה. לא מההתחלה שבו אנחנו מקבלים את הנשקים, לא מההתחלה אחרי שעברנו את כל הטוטריאל ואנחנו נחשבים לחזקים (Forsaken מוסר ד"ש), אלא ממש מההתחלה, כשאנחנו רק מתעוררים. ומה זה אומר מבחינת LoP? בקצרה: Neowiz לקחו את הסיפור המוכר של פינוקיו וזרמו איתו, אבל בסגנון של Bloodborne שפוגש סטימפאנק, או יותר נכון לומר SteelPunk. ולמה זה מרגש? כי עבור רבים, למרות שהוא יצא ב-2015, הוא אחד ממשחקי הסולס הטובים ביותר, או אפילו אחד המשחקים הטובים ביותר, נקודה.

הסיפור מתחיל כשאנחנו מתעוררים. "פינוקיו תתעורר?" אומרת בלה הפייה. טוב, היא לא בדיוק פייה. אבל ג'ימיני קריקט, או בארץ כמו שמכירים אותו בארץ, ג'ימיני הצרצר המפורסם, מופיע ישר בהתחלה, והוא מדריך אותנו ומאיר לנו את הדרך. ומה קורה בעולם של פינוקיו היודע כ-Krat? לא הרבה, רק הבובות המפורסמות של סבא ג'פטו, שהן מכניות כולן, מתעוררות לחיים ומתחילות לרצוח את בני האדם, בקטנה. ופינוקיו, אנחנו, צריך לשקר את דרכו (עוד על כך בהמשך), למצוא את ג'פטו ולהציל את היום.

אני יכול להמשיך לספר עוד שעות על הסיפור, למי שעוד לא הבין הדמו מאוד ארוך, אני מדבר על 12-8 שעות לשחקן הממוצע ואף יותר לשחקן שאוהב לחקור כל פינה. מדובר בזמנים של משחק אינדי מלא.

הדמו נותן חווית LoP מלאה, שממש מרגישה כמו בלודבורן. ה"צייד" מתעורר בקליניקה נטושה, בלי לדעת מה מחכה לו בצד השני. יש לנו את כל החוויה מההתחלה, שאנחנו נוכל ממש להתחבר לדמויות, לסיפור, לאווירה. ו-וואו, איזו אווירה. הדמו מתקיים בעיקר בלילה, ולפעמים יש גם גשם. כמו ה"לילה האינסופי" של בלודבורן, בהחלט משרה אימה כאשר אנחנו לא יודעים מה מסתתר מעבר לפינה, האם ראינו צל זז שם, שמענו חריקה של מתכת, או שאולי דמיינו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
Lies of P. NEOWIZ, צילום מסך
מתחילים מההתחלה/צילום מסך, NEOWIZ

אין הגבלת זמן, אין חומות בלתי נראית, אין הגבלת פיצ'רים, זמין לכל הפלטפורמות (כמעט)

בניגוד אפילו לדמו של אלדן רינג, שהיה נהדר, למרות שהיה זמני. אין פה חומות בלתי נראית, או הגבלות של זמן. גם כרגע לא נראה שהדמו ירד מהחנות מתישהו, לדעתי הוא יישאר שם עד ההשקה כולל, כדי לגרום לאנשים להתרשם מהמשחק ולרכוש. ויש בהחלט ממה להתרשם.

בריצה שלי הצלחתי לשדרג את הדמות שלי עד רמה 35 (התחילה ב-8), לשדרג נשק אחד כמעט עד הסוף, לחבר בין הנשקים ולייצר "סופר נשק" שהוא קצת OP, ולנצח לא פחות מ-3 בוסים מרכזיים. תספרו אותם, 3! ועוד כ-4 מיני בוסים, פחות או יותר, תלוי את מי נחשיב, בהנחה שהוא מת ולא חוזר יותר.

אתם מבינים, המפתחים כל כך מאמינים במשחק שלהם, שהם נתנו לו, פשוט נתנו את ה-8 שעות הראשונת של המשחק. קחו, שחקו. וכמה שהתבאסתי שהגעתי למחסום האמיתי של הדמו, בדמות שער ענק שמונע ממני להתקדם לאזור הבא. פשוט רציתי ללחוץ על כפתור, לשלם 60$ ולהמשיך. עד כדי כך. אבל זה לא נגמר. כי בחלק האחרון של הדמו מקבלים כוחות באמת מיוחדים, ואפשר להמשיך לשחק ולהסתובב באחד מ-3 אזורי משחק מרכזיים, בלי בוסים יותר ולהמשיך לשדרג את הדמות. אתם קולטים? replayability בדמו!

המשחק גם זמין ועובד נהדר בכל הפלטפורמות (טוב חוץ מסוייץ', בחייאת).

Lies of P. NEOWIZ, צילום מסך
ה-Hub של המשחק, בו תבלו הרבה/צילום מסך, NEOWIZ

יציב, חלק, עובד - כמו שדמו צריך להיות

אני שיחקתי על ה-PS5 אבל בפורמים מדברים שאפילו על 120 FPS במחשב הוא רץ סבבה, ויש גם high frame rate ל-PS5, שהטלוויזיה הישנה שלי לא תומכת בו. אבל עזבו את המספרים, המשחק רץ חלק למעט דרופים לא מוסברים באזורים פתוחים. המשחק מרגיש טוב, כשאתה מת אתה יודע שהמוות קרה בגללך ולא בגלל שהמשחק נתקע או לא הגיב, וחוץ מכמה מחוות שאני בטוח שלא עשיתי, ברוב ה-12 שעות שמחק שלי (כולל משחק חוזר) לא הרגשתי משהו שגרום לי לזרוק את השלט או לצרוח "באגים".

אני לא חושב שהמשחק באמת יציב על 60 FPS במצב "ביצועים", אבל הוא הרבה יותר יציב מבלודבורן שרץ על 30 פריימים בלחץ. אנימציות התקפה נראות כמו שצריך, אתה יודע מתי מגיעה ההתקפה ויכול להגן, אם תספיק, ועוד.

ככה משחררים דמו. למען האמת, ככה משחררים משחק. הוא פשוט עובד. אני יודע שבדרך כלל יש דיסקליימר של "זה רק דמו, לא ככה יראה המשחק האמיתי", כלומר אם יש באגים, נסדר אותם בלי נדר עד ההשקה. אז לא. המשחק כבר יציב, והלוואי שיהיה בדיוק ככה בהשקה.

לא שחררו מוצר חצי אפוי. לא שבור, אפילו לא משעמם, נראה כמעט כמו המשחק המלא, או לפחות ההתחלה שלו, והוא משקף לחלוטין את המוצר הסופי. רק היום קראתי ב-Eurogamer על כך שמיקרוסופט "מתגאה" בכך שלמשחק המצופה החדש שלה Starfield (שצפוי לצאת ב-6 בספטמבר) יהיו "הכי פחות באגים במשחק של Bethesda מבעבר", שזה באמת לא משהו להתגאות בו.

איפה ילדי שנות ה-90 שידברו על דמואים שעובדים כמו שצריך?

Lies of P. NEOWIZ, צילום מסך
אפילו במסכי הטעינה השקיעו, עם טיפים. שמתם לב לאות P בצד ימין?/צילום מסך, NEOWIZ

צריכים עוד דמואים כמו של Lies of P

בסופו של דבר Neowiz Games, מראים לנו שאפשר גם אחרת. לא כל דמו צריך להיות חצי שעה, מוגבל בזמן, מוגבל בתאריך, כאילו חלילה מי שישחק בדמו לא ירצה את המשחק המלא, ועוד הגבלות. הפרקטיקה הזאת צריכה להיפסק.

אני צריך להיות מסוגל להיכנס לחנות שנתיים אחרי השקה של משחק ועדיין להוריד דמו שלו בשביל לדעת אם הוא יתאים לי. כן, גם אם הוא עולה 5$, זה לא כסף?

ברור לי שלא כל משחק יכול לאפשר זאת, כי נדרש עוד פיתוח שיווק וכו', אבל בסופו של דבר אם עושים זאת כמו שצריך, מדובר במכפיל כוח ואפשרות להגדיל הכנסות עם רכישות מוקדמות. והנה, מספר ימים אחרי הדמו אני רואה שמספר חברים אצלי ב-PSN כבר עשו Preorder למשחק, ולא בשביל כל הגימיקים, הם באמת רוצים לשחק במשחק המלא, וגם אני.

אז תעשייה יקרה, ואני לא מדבר לחברה ספציפית. תלמדי בבקשה מ-LoP ותהיה יותר כמוה, הגדולים בטוח יכולים, וגם הקטנים, (באופן אירוני אצלם יש יותר דמואים טובים), כך ייטב לכולנו.

(אגב שיקרתי, אני לא הולך לספר על השקרים, תגלו לבד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully