וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים על העתיד: סוני מפתחת עשרה משחקי רשת שונים

מתן בנישי

1.5.2023 / 17:14

מנהל חטיבת המפתחות של סוני על התכניות לאמץ את מודל ה-Live Service במשחקי המולטיפלייר הבלעדיים שישוחררו עד 2025

Playstation Studios/Sony Playstation

סוני עברה שינוי מאוד גדול בשנים האחרונות. היא התחילה לשחרר את המשחקים שלה, שעד היום היו בלעדיים לקונסולות הפליסטיישן, גם למחשב האישי. ככה היא פתחה את עצמה עבור קהל יעד חדש לחלוטין. היא גם החליטה להשקיע את העתיד שלה בשני תחומים שעד היום היא כמעט ולא נגעה בהם: משחקי Live Service ומובייל. ככה זה כשההנהלה בסוני מבטיחה למשקיעים צמיחה בהכנסות עד סוף 2025.

בתעשייה של היום המצב בו כל חברה חייבת תזרים מזומנים קבוע שמגיע ממודל מיקרו תשלומים הפך לסטנדרט. אחרי הכל, פיתוח הוא תהליך ארוך ומורכב, ואין שום סיבה שהכסף שנכנס לחברה יסתיים לאחר רכישה של 60-70 דולר. לא כשיש חנויות דיגיטליות שמוכרות סקינים, אייטמים, Season Pass, ושאר דברים טובים שהשחקנים משלמים עליהם בכסף אמיתי. רק תראו את ההצלחה של משחקים כמו פורטנייט או קול אוף דיוטי.

Fortnite. Epic Games, אתר רשמי
מה שעבד במובייל עבד גם במולטיפלייר: פורטנייט או קול אוף דיוטי נחשבים לסמל להצלחה של מודל ה-Live Service/אתר רשמי, Epic Games

וסוני עשתה המון צעדים בשנתיים האחרונות שהכינו אותה לרגעים האלה. היא רכשה לא מעט חברות שתפקידן יהיה לעבוד על המון משחקי רשת ומובייל חדשים. כאלה שיעודכנו באופן קבוע עם תוכן חדש עבור החנויות הדיגיטליות של המשחקים. זה התחיל עם הרכישה של Bungie, שידועה בפיתוח של סדרת Destiny המצליחה. מותג כזה בדיוק סוני צריכה. אחרי הכל Destiny מחזיק כבר עשור קהילה מבוססת. היא גם הייתה זו שפיתחה את סדרת Halo במקור, אז מי יותר מתאים לתפקיד?

סוני רכשה גם את Haven Studios ואת אולפני האינדי Firewalk Studios עבור משחקי רשת, ואת Savage Game Studios בשנה שעברה. אחר כך הגיעה גם מפתחת המובייל Savage Game Studios. הכיוון ברור. מובייל ו-Live Service. ולא מדובר רק במשחקים חדשים שיבוססו על מותג חדש. אנחנו כבר יודעים שבסוני מתכננים משחק רשת לסדרת Horizon.

מי ששפך השבוע קצת יותר אור על הנושא הוא הרמן הולסט, המנהל של חטיבת המפתחות הבלעדיות של פלייסטיישן, שהתראיין השבוע למגזין Gameindustry.biz וחשף שכרגע נמצאים בתכנון עשרה משחקי Live Service. ואם זה נשמע לכם יותר מידי בבת אחת, הולסט מרגיע ומנמיך להבות. הוא לא מבטיח שכל משחק חדש יצליח ברמה של פורטנייט או קול אוף דיוטי. הוא אפילו מודע לעובדה שאחד מהם, או אפילו רובם, עשויים להכשל. השוק מאוד תחרותי אחרי הכל. אבל אם רק אחד מהמשחקים יצליח להגיע לרמה של קול אוף דיוטי או פורטנייט - זה הישג עצום ורווחי עבור סוני.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
Playstation x Bungie. סוני, אתר רשמי
Playstation x Bungie/אתר רשמי, סוני

הולסט לא מצפה שכל עשרת המשחקים יתפסו ויחשבו להצלחה מסחררת. הוא מבטיח שכל משחק יהיה בסדר גודל שונה, ז'אנר שונה, וישוחררו בתקופות שונות. סוני יודעת שהם מכוונים עבור מספר קהלים מגוון, וכמובן שחלק מהמשחקים הללו יושקו גם ל-PC. כל הפרוייקטים האלה אמורים להגיע אלינו עד שנת 2025.

לסוני צפויה תחרות מאוד קשוחה בעתיד. התעשייה מפוצצת במשחקי מובייל ו-Live Service על ימין ועל שמאל, ולפעמים התחזוקה של אותם משחקים יכולה להיות להתגלות כצעד לא רווחי או משתלם בטווח הארוך. אבל בסוני מאמינים במותג שהם בנו וביכולת שלהם להגיע לכמה שיותר שחקנים. אני אישית מאמין שסוני תעניק למשחקי המולטיפלייר שלה את אותו הטיפול המסור שהיא נותנת למשחקי הסינגל פלייר שלה. אבל האם היא תצליח לבלוט בשוק? רק הזמן יגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully