וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להתרחב: סוני רוכשת את המפתחת Haven Studios

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 14:06

הסטודיו שהוקם לפני כשנה על ידי עובדת לשעבר ביוביסופט ויוצרת סדרות Assassin's Creed ו-Watch Dogs מצטרף למשפחת פלייסטיישן

משפחת המפתחות הבלעדיות של סוני ממשיכה ולגדול ולגדול, והרמן הולסט, ראש חטיבת PlayStation Studios משחרר הצהרה בבלוג הרשמי שהחברה רכשה את Haven Studios הממוקמת במונטריאל, ושתעבוד על משחק מולטיפלייר בלעדי לקונסולות הפלייסטיישן.

Haven Studios הוקמה לפני כשנה על ידי מפיקה ויוצרת לשעבר בחברת יוביסופט בשם ג'ייד ריימונד, שעזרה ליצור את סדרות המשחקים Assassins Creed ו-Watch Dogs . היא גם הייתה אחראית על הקמת סניף הפיתוח של יוביסופט בטורונטו, ועזרה להקים Motive Studios - סטודיו הממוקם במונטריאל ונמצא בבעלותה של EA.

סוני מתחמשת לעתיד

המגעים בין סוני ל-Haven החלו כבר שנה שעברה מהרגע שבו ג'ייד הכריזה על ההקמה של הסטודיו החדש, ומצד סוני נמסר כי הפרויקט הראשון שלהם יהיה משחק רשת שישמש גם כמותג חדש (IP) חדש. אחת הטענות המרכזיות שנשמעו על התנהלותה סוני במהלך הדור האחרון היא שהחברה איננה מחזיקה בבעלותה משחק רשת פופולארי (כמו פורטנייט או קול אוף דיוטי Warzone) בעל חנות דיגיטלית שיתחזק ויכניס רווחים קבועים לחברה. בימינו מדובר בשירות Must עבור כל חברה, ונראה שהרכישה של Haven נועדה לסגור את הפינה הזו של סוני בעתיד, בנוסף למספר משחקי רשת שנחשפו במהלך כנס State of Play שהתקיים במהלך החודש האחרון.

עוד טענה שנשמעה על סוני בדור הנוכחי היא שיטת המנויים שלה, והתשובה שלה היא ככל הנראה שירות המנויים שעתיד שישתווה ויתחרה באופן ישיר כנגד ה-Game Pass של מיקרוסופט, שלפי דיווחים שונים עתיד לצאת במהלך החודשים הקרובים. סוני גם חשפה ממש לאחרונה את משקפי המציאות מדומה שלה, ה-PS VR2. כל הצעדים הללו מראים לנו שבסוני מקשיבים לביקורת מצד השחקנים והתעשייה, ונוקטים בצעדים שישוו אותם גם למתחרים בכל היבט בעתיד.

Haven Studios. סוני, אתר רשמי
Haven Studios מצטרפים למשפחת פלייסטיישן/אתר רשמי, סוני

מדובר במפתחת הראשונה שסוני רכשה בשנת 2022. במהלך שנת 2021 סוני נכנסה לטירוף רכישות ורכשה את Valkyrie Entertainment שעזרה לה לפתח את God of War Ragnarok, את Firesprite שפיתחה את The Playroom וכותרים עבור משקפי המציאות המדומה.

בנוסף היא רכשה את Housemarque שפיתחה את המשחק Returnal לקונסולת הפלייסטיישן 5, את המפתחת ההולנדית Nixxes, וכמובן את Insomniac שפיתחה עבורה את המשחק ספיידרמן וסדרת Ratchet & Clanck המיתולוגית. כעת מספר המפתחות הבלעדיות של סוני עומד על 18.

כל מה שנותר הוא לקוות כי זה לא יהיה הסוף, והחברה תמשיך למשוך אליה עוד ועוד כישרונות נוספים ובכך תגדיל את מספר הכותרים הבלעדיים והמושקעים עבור קונסולות הפלייסטיישן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully