וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישרון מקומי: האם ישראל בדרך להפוך למעצמת CS:GO?

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 19:11

שחקנים ישראלים שגדלו ממש כאן בארץ הופכים לאט לאט לסחורה חמה, ומשנים את התדמית שלנו למדינה שמייצרת טאלנטים תחרותיים ברמה גבוהה

בשנה האחרונה חלה תפנית בהתפתחות של שחקני הCSGO הישראלים. בעבר היו השחקנים מתחרים בתחרויות ישראליות, ומדי פעם מפציעים במשחקים בינלאומיים כנבחרת ישראל במשחקי ה-IESF, או בטורנירים זניחים בחו"ל. בשנתיים האחרונות ישראל הפכה למוקד משיכה של סקאוטרים מכל העולם, והשחקנים הישראלים נחשבים לסחורה חמה.

הכל התחיל עם לוטן 'Spinx' גלעדי ושחר 'flameZ' שושן' שהוחתמו בהפרש של חודש לקבוצות הבינלאומיות c0ntact ו-Endpoint. שתי קבוצות מוכרות, אך לא מן השורה הראשונה עדיין. לאחר קצת פחות משנה, לוטן התקדם לקבוצת ENCE הפינית, אותה הוא הביא להישגים בינלאומיים מכובדים.

שחר הוחתם למועדון OG המוכר והמכובד. למי שלא ידע, OG הוקם במקור על ידי שחקן ישראלי בולט ב-DOTA 2: טל 'Fly' אייזיק. בימינו כבר לא נמנה עם בעלי המועדון. תוכלו לקרוא עליו, ועוד שחקנים ישראלים שונים שכתבנו עליהם בעבר בלחיצה כאן.

לוטן Spinx גלעדי. HLTV, אתר רשמי
לוטן Spinx גלעדי במדי Vitality החדשים/אתר רשמי, HLTV
שחר flameZ שושן. HLTV, אתר רשמי
שחר flameZ שושן במדי OG/אתר רשמי, HLTV

שניהם נחשבים לשחקנים בעלי יכולת אינדיבידואלית גבוהה ביותר, ולוטן, לפי מגזין ה-eSports הנחשב HLTV' אף צפוי להיבחר כאחד מעשרת השחקנים הטובים בשנת 2022. רמת המשחק הגבוהה משכה אליה הרבה עיניים והפכה בין לילה את התדמית של ישראל למדינה שמייצאת טאלנטים איכותיים בקאונטר סטרייק תחרותי.

השניים גדלו ממש כאן בארץ, ואת השנים הראשונות שלהם במשחק הם שיחקו בסרברים ישראלים. בהתחשב בכך שבישראל השחקנים המקצועיים לא מקבלים את התמיכה הראויה בשביל להצליח בענף באופן תחרותי, מדובר בהישג מרשים במיוחד. אז מי אמר שאנחנו מספקים כישרון רק בהתעמלות אמנותית וג'ודו?

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
לוטן Spinx גלעדי. Yourgame, תמונות גולשים
לוטן Spinx גלעדי באליפות חנוכה 2017/תמונות גולשים, Yourgame
שחר flameZ שושן. Yourgame, תמונות גולשים
שחר flameZ שושן באליפות ישראל בגיימינג 2018/תמונות גולשים, Yourgame

תוך פחות משנה, קרוב לעשרה שחקנים שונים משחקים בקבוצות בינלאומיות. אחד הבולטים מביניהם הוא שירן 'shushan' שושן, אחיו הגדול של שחר שושן. אחד השחקנים בולטים ב-FPL Circuit, סטרימר ושחקן תחרותי שעובד בימים אלו על הפריצה שלו לטופ של הקאונטר סטרייק העולמי. שירן גם יצטרף באופן מיוחד לשידורי BLAST Fall Groups שיחלו היום בערוץ הגיימינג.

שירן shushan שושן. שירן שושן, באדיבות המצולמים
שירן shushan שושן/באדיבות המצולמים, שירן שושן

שחקנים נוספים כוללים את דוריאן 'xertioN' ברמן הצעיר שמשחק בקבוצת האקדמיה של MOUZ, או גיא 'Nertz' אילוז, שהוחתם גם הוא ל-Endpoint. אותו הארגון הבריטי שלקח צ'אנס גם על שחר שושן. גיא אגב, הוא במקרה גם בן דוד של דור 'Goshuujin' אילוז, שחקן מוביל ישראלי במשחק League of Legends.

השלישיה - מורי 'MOREE' מזרחי, טל 'meztal' חחיאשווילי ומעוז 'BluePho3onix' פז שמשחקים יחד בארגון הסיני JiJieHao International וגם בנבחרת ישראל.

ניקיטה 'HeavyGod' מרטיננקו - שמשחק בקבוצת Websterz וגם לקח את טייטל ה-MVP בגביע הגיימינג 2021 של ערוץ הגיימינג.

ניקיטה 'HeavyGod' מרטיננקו. ערוץ הגיימינג, מערכת וואלה!
ניקיטה מרטיננקו, הMVP בגביע הגיימינג 2021, ערוץ הגיימינג/מערכת וואלה!, ערוץ הגיימינג

ואחרון חביב: גיא 'anarkez' טרכטמן שמשחק בארגון פיינסט הישראלי, שמתפקד בתור הקפטן והישראלי היחיד בקבוצת ה-CSGO שמתחרה גם בתחרויות בחו"ל. היא לקחה לאחרונה את ה-Pinnacle Cup הרביעי, והעפילה עד לשלבי הפלייאוף ב-Pinnacle Championship.

שידורי עונת האביב של BLAST צפוים להיות מותחים. במיוחד עם הופעת הבכורה של לוטן בקבוצת העל Vitality הצרפתית, שתתמודד כנגד OG שבה משחק שחר. אז כמו שאתם מבינים, מצפה לנו Rematch מעניין במיוחד בין הקבוצות, ובין השחקנים הישראלים. בנוסף לחיזוק בדמות Degster, לצד שתי הקבוצות הנוספות בבית - NIP ו-Astralis.

עונת האביב היא העונה המסכמת של השנה, לאחריה יתקיים גביע BLAST WORLD FINALS. לראשונה מול קהל חי באצטדיון Etihad Arena, שאירח כבר משחקי NBA ו-UFC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully