וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה לאומית: הישראלים שעשו את זה בספורט האלקטרוני

יואב סוכן, גיל רונן

עודכן לאחרונה: 20.5.2022 / 23:47

כל השחקנים שצמחו כאן בארץ, משחקים בגולה והביאו הישגים ברחבי העולם בליגות הבכירות של פיפ"א, קאונטר סטרייק, Overwatch, Dota 2 ו-League of Legends

היום בערב מתקיים לו רבע הגמר של המייג'ור ב-Counter Strike:Global Offensive, אחד מאירועי הספורט האלקטרוני הגדולים של השנה. מדובר בשיא העונה, תחרות גדולה ויוקרתית המופעלת בשיתוף מפתחת המשחק, Valve.

המייג'ורים השנה מסמנים הרבה דברים: את הצמיחה הבלתי מתפשרת של המשחק הותיק כענף ספורט, את החזרה למגה-אירועים באיצטדיונים לאחר תקופת קורונה קשוחה, וגם, לראשונה, שחקן תחרותי ישראלי בשלבי הפלייאוף כחלק מקבוצת ENCE - אחד מקבוצות הספורט האלקטרוני הבולטות.

ממש הערב החל השחקן לוטן 'Spinx' גלעדי להוביל את קבוצתו נגד הטופ העולמי במייג'ור שבאנטוורפן, בלגיה. בין אם יניף את הגביע או לא, עצם ההעפלה היא הישג היסטורי במשחק. אז לפני שכל האקשן מתחיל, בואו ניזכר ברגעים היפים וההישגים של הגיימרים התחרותיים הישראליים שהיו לנו לאורך השנים.

לותן Spinx גלעדי ESL. ESL, אתר רשמי
לוטן 'Spinx' גלעדי/אתר רשמי, ESL

יוסי 'רובינאלדו' רובין - פיפ"א

מותיקי השחקנים התחרותיים בארץ. יוסי רובין היה מהראשונים לשחק ולהיות מוחתם בחו"ל. היה פעיל כשחקן תחרותי בעיקר בין השנים 1998-2010. בשנת 2005 הצטרף לארגון הספורט האלקטרוני מהגדולים בעולם - Dignitas וזכה בשורה של תאריך וגביעים ביניהם: ESL Champions League 2005, ה- ESL international Ladder בשנים 2005-2006 ולקח גם מקום שני ב-Clanbase Eurocup XIII Europe.

רובינאלדו זכה בתארים רבים בארץ ובעולם, כולל מקום חמישי באליפות העולם למדינות הIESF בפעם הראשונה שהטורניר התקיים (המהדורה ה-13 התקיימה ב2021 בישראל ושודרה בערוץ הגיימינג, 66 ב-HOT). יוסי פרץ דרך לחו"ל שהענף עוד היה במחתרת והרבה פחות פופולארי מהיום. ההישגים שלו אולי לא תורגמו לפרסי ענק. אבל הם נתנט השראה לדור שלם של שחקני פיפא, ושחקנים תחרותיים בארץ להצליח.

מארק 'Adonminus' איושפע - Starcraft 2

מארק הפציע יחד עם יציאת המשחק Starcraft 2. זו הייתה תקופה מיוחדת בישראל. עם יציאת המשחק והקמת קהילת ה'זרגלינג' (שם של יחידה בסיסית במשחק). המשחק נראה כמו אחד המשחקים התחרותיים שתפסו בישראל בצורה החזקה ביותר.

עם טורנירים, מוקדמות בינלאומיות, שדרים פרשנים. ישראל הייתה חממה לשחקנים מעולים (אושו, זנוביס, קומפליין ועוד ועוד). אבל אחד מהם בלט יותר מהשאר - מארק. מארק היה בתיכון כשהמשחק יצא, ומהר מאוד הגיע לדירוגים הגבוהים ביותר.

קצת לאחר שסיים את לימודי התיכון, יצא לקריירה כשחקן במשרה מלאה , והעפיל לשלבים מתקדמים בWCS, האליפות העולמית הרשמית במשחק. בניגוד לרבים אחרים מהתקופה ומהמשחק שדעך בינתיים, מארק עדיין נחשב לשחקן פעיל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מארק 'Adonminus' איושפע. Millenium, אתר רשמי
מארק 'Adonminus' איושפע/אתר רשמי, Millenium

טל 'FLY' אייזיק - DOTA 2

הגיימר התחרותי הישראלי המצליח ביותר בכל הזמנים. טל הפציע כשחקן בתקופה המעניינת שבין דעיכתו של DOTA 1 (המפה DOTA ALLSTARS ב-Warcraft 3), ל-DOTA 2. תקופה מעניינת בה צמחו משחקים רבים שהתמודדו על הירושה. בינם League of Legends המצליח, אבל גם משחקים שלא שרדו את מבחן הזמן כמו Heroes of Newerth, שנחשב לשכפול של דוטה. שם בעצם טל התחיל את המסע התחרותי שלו כקפטן של קבוצת FNATIC, ארגון ספורט אלקטרוני מהחזקים בעולם. יחד איתו N0tail, שגם הוא ידוע היום כאחד השחקנים המיתולוגיים.

השניים עברו מ-HON לDOTA 2 כשהמשחק יצא, וטל עזב לTEAM Secret. בשנת 2015 השניים התאחדו חזרה כדי ליצור את OG, ארגון ספורט אלקטרוני חדש (שהיום משחק בקבוצת הקאונטר סטרייק שלו שחר 'Flamez' שושן). הקבוצה הוכיחה את עצמה במהרה כחזקה בעולם והיחידה עד היום לזכות בארבעה מייג'ורים (של DOTA, פורמט דומה לקאונטר סטרייק).

ב-2018 עזב טל את OG והצטרף ל-Evil Geniuses שנחשבים גם הם לארגון מוביל ועד תחילת 2022 שיחק שם. טל לא פרש, אך כרגע הוא בפגרה של מספר חודשים עד שימצא את מקומו (לפי ראיון שנערך איתו ל-ONE ESPORTS בחודש מרץ האחרון). ומנצל את הזמן הזה להעמיק ולהפעיל את הקהילה העולמית. אפשר למצוא אותו ממש בימים אלה מופיע כטאלנט בדסק הפרשנים של ESL ONE STOCKHOLM שיסתיים ב22 במאי.

ההישגים והנצחונות הבולטים שלו כוללים את FRANKFURT MAJOR 2015, THE KIEV MAJOR 2017, THE BOSTON MAJOR 2016, ESL ONE FRANKFURT 2016, MANILA MAJOR 2016 ומקום שלישי באליפות העולם The International 2018, ולפי אתר Liquipedia הזכיות האישיות שלו מוערכות בלמעלה ממיליון דולר לאורך השנים.

טל 'FLY' אייזיק. Evil Geniuses, אתר רשמי
טל 'FLY' אייזיק/אתר רשמי, Evil Geniuses

רם 'Brokenshard' ג'מאל - League of Legends

רם ג'מאל הוא אחד הדמויות הבולטות בLeague of Legends.רם התייל לשחק תחרותית בשנת 2012 כשהמשחק עוד היה בחיתולים, ועבר מספר קבוצות ביניהם ESC Gaming. ב-2013, עם ההקמה של ה-LCS EU, הליגה האירופאית במשחק, רם הצטרף לקבוצת Dragonborns בהנהגתו של SHUSHEI, ה-MVP והזוכה של האליפות העולמית הראשונה במשחק. יחד. הקבוצה העפילה דרך המוקדמות הפתוחות ל-LCS EU וסימנה את הפעם הראשונה והיחידה עד היום ששחקן ישראלי שיחק במפעל הזה.

לאחר מספר תהפוכות ומטעמים אישיים, רם עבר מתפקיד ה-Jungle בקבוצה להיות המאמן, ומשם עזב את הארגון בסוף 2013. רם עבר בכמעט כל הארגונים הגדולים במשחק ביניהם Complexity, SK Gaming, Coppenhagen Wolves, G2, SK, H2K DIGNITAS, ועוד. החל מסוף 2015 רם עבר באופן מלא לתפקיד של מאמן, ואימן קבוצות רבות בליגות העולמיות. משנת 2018 ועד היום הוא המאמן של המועדון המוביל SK GAMING ב-LoL שמשחקת ב-LEC, הליגה האירופאית הבכירה במשחק.

רם 'Brokenshard' ג'מאל. SK Gaming, אתר רשמי
רם 'Brokenshard' ג'מאל/אתר רשמי, SK Gaming

רועי 'Feldman' פלדמן - פיפ"א

רועי פלדמן הוא מהשחקנים הבולטים שיצאו מישראל. הכוכב הישראלי ב-FIFA שסומן כבר בגיל 17 כהבטחה ענקית בעולם הפיפ"א. רועי פלדמן מסיים באופן קבוע בדירוגים הגבוהים בעולם בכל עונה, וגם סיים לאחרונה בטופ 8 ב-eChampions, הליגה הרשמית של EA בשיתוף ליגת האלופות.

הכישרון של רועי הוביל אותו לחתימה שלו בארגון ASTRALIS , הארגון האגדי מדנמרק בשנת 2019, וב-2021 חזר לשחק בארץ בארגון NOM הישראלי. פלדמן ממשיך להתאמן ולהתקדם ולא מין הנמנע להסיק שאנחנו עוד נשמע עליו רבות ושנראה ממנו תארים עולמיים בהמשך.

רועי פלדמן. NOM eSports, אתר רשמי
רועי פלדמן - התקווה החדשה בפיפ"א?/אתר רשמי, NOM eSports

אזכורים נוספים

שחר 'Flamez' שושן - שחקן קאונטר סטרייק ישראלי המשחק בארגון OG בימינו. OG לא העפילו למייג'ור אך ישחקו בBLAST SPRING FINALS שישודר בחודש יוני בערוץ הגיימינג). שחר נחשב להבטחה גדולה בסצינת הקאונטר סטרייק.

גיא 'NERTZ' אילוז - שחקן CSGO ישראלי המשחק בארגון ENDPOINT (שבו שיחק גם FLAMEZ לפני שעבר ל-OG), גיא NERTZ נחשב לשחקן עם יכולת אינדיבידואלית גבוהה, יש עליו הרבה עיניים עכשיו עם תחילת המסע הבינלאומי שלו.

ג'וש 'EQO' קורונה - שחקן Overwatch תחרותי ישראלי, כששיחק בנבחרת ישראל בשנת 2017, לאחר מכן הוחתם בקבוצה פילדלפיה פיוז'ן ב-Overwatch League, הליגה הבכירה במשחק. הקבוצה לקחה את המקום השני בליגה בעונתה הראשונה.

נטע '33' שפירא - שחקן Dota 2 ישראלי נוסף המשחק בקבוצת TUNDRA Esports, בין ההישגים אפשר למנות מקום שביעי ב-International האליפות העולמית במשחק, ניצחון ב-ESL ONE FALL 2021, ומקום שני בESL ONE BIRMINGHAM 2018.

ג'וש 'EQO' קורונה. Overwatch League, צילום מסך
ג'וש 'EQO' קורונה/צילום מסך, Overwatch League

עידן 'MagicaL' ורדניאן - שחקן Dota 2 אוקראיני ישראלי עולה, בין ההישגים שלו אפשר למנות ניצחון ב-Weplay Reshuffle Madness 2019. מקום שלישי ב-ESL ONE MUMBAI 2019 ומקום שני ב-MEGAFON WINTER CLASH.

נועם 'biron' בירון וברק 'Shp3x' שניידר - שני שחקנים ישראלים שחברו לשלושה שחקנים שוודים ליצור את Team Plantronics. הקבוצה ניצחה ב-Dreamhack Open 2016.

דניאל 'SprayXD' קוגן - דניאל הוא מהמאמנים הבודדים שיצאו מישראל בקאונטר סטרייק, ומאמן את קבוצת ATK האמריקאית. ATK משחקת לעיתים בליגות הגדולות ביותר ועולה בדירוג משנה לשנה. דניאל גם שימש כשדרן באליפות ישראל בספורט אלקטרוני 2021 שהופקה בערוץ הגיימינג.

תודה רבה לגיל רונן על העזרה בכתיבת הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully