וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין רוצה שרוסיה תפתח קונסולה שתתחרה בפלייסטיישן ואקס בוקס

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 12:39

בממשל נתנו את ההוראה להכנס למלחמת הקונסולות עד ה-15 ביוני, אבל זה לא נשמע ריאלי במיוחד

Xbox Series X Playstation 5. אתר רשמי, מערכת וואלה!
Xbox Series X Playstation 5/מערכת וואלה!, אתר רשמי

האם השוק הקונסולות צפוי לראות מתחרה חדשה בקרוב? מתמודד חדש מעוניין להיכנס לתחרות נגד המפיצות הגדולות, והוא לא פחות מאשר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. לפי דיווח של העיתון הרוסי קומרסנט (Kommersant) הנשיא נתן השבוע את ההוראה להתחיל לפתח קונסולת משחקים ביתית, כזו שתתחרה באקס בוקס ופלייסטישן.

הנשיא חתם ואישר שורה של צעדים בפגישה כלכלית, בו דרש להתחיל בפיתוח של קונסולות גיימינג ניידות ונייחות שכוללות מערכת הפעלה מקומית, בשילוב של טכנולוגיות מבוססות ענן (Cloud). בממשל מעוניינים שהקונסולה החדשה תשוחרר לקהל הצרכנים הרוסי כבר בקיץ הקרוב, עד ה-15 ביוני.

הפיתוח הופקד בידי שתי חברות ענק רוסיות: ענקית הטכנולוגיה VK Group שאחראית גם על פלטפורמת הסושיאל והמדיה VK, ביחד עם GS Group, שאחראית על פיתוח לוויינים וממירים לטלוויזיה. אנליסטים רבים בתעשייה הביעו ספקות לגבי התכניות השאפתניות, וטענו שפיתוח מהיסוד של מערכת יציבה שתצליח להתחרות בפלייסטיישן ואקס בוקס ייקח עשור לפחות. לא מדובר רק בפיתוח חומרה, אלא גם במערכת הפעלה משלה שכוללת חנות דיגיטלית ושירותי ענן שבהם יוכלו הצרכנים לשחק מרחוק, בדומה לשירותי ה-xCloud של מיקרוסופט או ה-Remote Play של סוני.

קונסולה רוסית. kremlin.ru, צילום מסך
מתוך אתר הקרמלין: "החלו לשקול את תהליך הייצור וההפצה של קונסולה ניידת ונייחת, כולל פיתוח מערכת הפעלה ומערכת ענן לאספקת משחקים ותוכנות למשתמשים"/צילום מסך, kremlin.ru

זו לא טבילת האש הראשונה של רוסיה בניסיון להיכנס לתעשיית הגיימינג בתור שחקנית משמעותית. בשנה שעברה דווח שבכירים בממשל דנו באפשרות של פיתוח מנוע משחק פרטי משלה שיתחרה במנועים כמו Unreal או Unity, או הקמת מפיצת משחקים שזכתה לכינוי "הגרסה הרוסית של Electronic Arts".

ברוסיה מאוד מעוניינים לעורר את השוק המקומי לאחר סדרת סנקציות וצעדים שהוטלו נגדה מאז שפרצה המלחמה באוקראינה: חברות כמו יוביסופט, Take-Two, אפיק גיימס (המפתחת של פורטנייט), אקטיוויז'ן-בליזארד, בנדאיי נאמקו, ו-CD Projekt RED הצהירו כי הן מפסיקות את מכירות המשחקים שלהם ברוסיה.

חברת EA הגיעה להחלטה משותפת עם ארגוני פיפ"א ואופ"א והסירו נבחרת רוסיה ומועדונים רוסיים מפיפ"א 22, וגם ליגות הספורט האלקטרוני של EA, יוביסופט, ESL ו-BLAST הכריזו על ההחלטה להחרים קבוצות וארגונים שמבוססים ברוסיה. אם כל זה לא הספיק, גם סוני, נינטנדו ומיקרוסופט הצטרפו לחרם והשביתו את החנויות הדיגיטליות בקונסולות שלהן בתחומי המדינה.

לפרטים נוספים לחצו כאן>>>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully