וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני Esport רוסים לא יורשו להשתתף בליגת BLAST

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 22:52

המלחמה באוקראינה גוררת לראשונה סנקציות גם בעולם הגיימינג והספורט האלקטרוני

ליגת ה-eSports הפופולארית BLAST Premier המשדרת אליפויות ותוכן של ספורט אלקטרוני במשחק קאונטר סטרייק הודיעה היום באופן מפתיע כי היא מחרימה קבוצות וארגונים רוסיים המבוססים ברוסיה והם אינם יורשו להשתתף בתחרויות השונות, עקב המלחמה שמתקיימת זה עתה באוקראינה.

בהודעה שפורסמה בטוויטר נמסר כי גם אירוע ה- CIS qualifier שנועד למדינות מאזור חבר המדינות והיה אמור להתקיים החודש בוטל: "נוכח הקונפליקט המתקיים זה עתה באוקראינה, אנו לא נאשר השתתפות של קבוצות רוסיות באירועים בעתיד. גם ה-CIS qualifier בוטל ואנו מתנצלים בפני השחקנים מאזור חבר המדינות על ההחלטה שביצענו, אך אנו לא סבורים שזה הזמן הראוי לקיים את האירוע. גיימינג וספורט אלקטרוני מאחדים אנשים מכל העמים והמדינות. אנו מקווים שכך גם יהיה המצב במציאות".

חשוב לציין כי ההחלטה תקפה אך ורק עבור קבוצות וארגונים רוסיים, ולא לשחקנים יחידים שמשחקים בארגונים ממדינות שונות. ארגון כמו Navi למשל, שבבעלותו שלושה שחקנים רוסים לא יושפע מההחלטה הזו. כוכב הקבוצה S1mple, שחקן אוקראיני במוצאו, נאם לאחרונה על במת IEM Katowice 2022 וציין: "כולנו רוצים שלום, עבור אוקראינה ועבור שאר העולם. כולנו מפחדים ואנחנו צריכים להוות דוגמא עם התחרות הזו. אנחנו צריכים להתאחד כולנו, ולהישאר אנושיים".

זהו למעשה הצעד הגדול הראשון בתעשיית הגיימינג בו ארגון ספורט אלקטרוני מבצע צעד כנגד רוסיה ונוקט עמדה ברורה במלחמה. רק באוקטובר האחרון קבוצת Team Spirit הרוסית זכתה באליפות העולם של Dota 2, וקיבלה מכתב הוקרה מולדימיר פוטין בכבודו ובעצמו שם הביע גאווה על הזכייה. השאלה המתבקשת היא האם בעתיד נגיע למצב בו גם ענף הספורט האלקטרוני יהיה הדרך של המעצמות להילחם אחת בשנייה ולהפוך אותו למפגן כוח וגאווה לאומית, או לסנקציות חריפות - כמו במקרה הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully