וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסנקציות והחרם: בכירים ברוסיה רוצים EA, אבל בגרסה הרוסית

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 15:22

גורמים בממשל דנים באפשרויות איך אפשר לעורר את השוק המקומי לאחר הסנקציות והחרם מחברות ומפיצות בתעשיית הגיימינג. אחת מההצעות הייתה לפתוח "מפיצת משחקים כמו EA"

Unreal 5 Trailer. Epic Games, אתר רשמי
Unreal 5 Trailer/אתר רשמי, Epic Games

בכל הקשור לתעשיית המשחקים, רוסיה היא שחקנית משמעותית. לא מעט חברות פיתוח והפקה פעילות בתחומי המדינה, וקיים לה נתח שחקנים מאוד משמעותי בשוק. מאז שפרצה המלחמה באוקראינה בפברואר האחרון, החרם הכלכלי על רוסיה הגיע גם לתעשיית הגיימינג. בתגובה, חברות פיתוח ומפיצות רבות הביעו תמיכה פומבית באוקראינה והסנקציות הגיעו גם אל קהל השחקנים הרוסי.

רוסיה בתגובה, מאוד מעוניינת לעורר את התעשייה המקומית. בחודשים האחרונים היא אפילו הכריזה שתתחיל לפתח מנוע פרטי לפיתוח משחקים משלה, כזה שיתחרה במנועים פופולאריים בשוק כמו Unreal או Unity, שבדרך כלל נחשבים לסטנדרט אצל מפתחים בתחילת דרכם. רוסיה מעוניינת שצעדי הפיתוח הראשונים של המפתחים הרוסים יעשו במנוע משחק שרשום על שמה, והיא זו שתהנה מפירות ההצלחה של אותם משחקים. ולא המערב.

ואם זה לא מספיק, דיווחים חדשים שמגיעים מאתר החדשות במדינה Kommersant מראה שרוסיה לא רוצה רק לפתח משחקים, היא רוצה להפיץ אותם בעצמה. בדיון שהתקיים ב-15 בדצמבר וקיבל את הכותרת "תעשיית הגיימינג של העתיד" נפגשו בכירים בממשל ודנו במעמדה של רוסיה בתעשייה בעתיד. אחת ההצעות שעלו בדיון היה לייסד מפיצת משחקים מקומית, או כמו שהם קראו לה: "הגרסה הרוסית של Electronic Arts".

EA רוסיה. Kommersant, צילום מסך
"התכנון הוא להקים EA רוסית, שנחשבת לאחת המפיצות הגדולות בעולם". מתורגם מ-Kommersant/צילום מסך, Kommersant

בממשל הרוסי מעוניינים להקים שני גופים חדשים: אחד שיהיה אחראי על רגולציות, מחקר ולימוד. הגוף השני קיבל את שם הפרויקט Rosegame שיהיה אחראי על פיתוח והפצת משחקים. הגורמים בממשל רואים שלושה תרחישים אפשריים: התרחיש הראשון הוא השקעה של שבעה מיליארד דולר שתשתלם מאוד למדינה, ובהנחה והכל יסתדר כשורה, עד שנת 2030 היא תבסס את מעמדה בתור אחת מתוך 20 המדינות המובילות לפיתוח משחקים.

התרחיש השני הוא מעט שאפתני יותר. רוסיה תשקיע 20 מיליארד דולר ותיחשב ל-"פורצת דרך בתעשייה. התרחיש השלישי והאחרון הוא אבסורד, וברוסיה הביעו רצון להשקיע גם "50 מיליארד דולר על מנת להאבק בענקיות אחרות בתעשייה". לפי הדו"ח, רוסיה תשיג זאת על ידי שימוש בעצמה רכה ותנסה להפוך לשחקנית משמעותית. התכנון הוא שעד שנת 2030 מפתחים רוסים ישחררו עד 25 משחקים גדולים עתירי תקציב, כשבכל פרוייקט שכזה יושקע כ-1.6 מיליארד רובל. שזה יותר מ-22 מיליון דולר.

למרות כל התחזיות שום דבר לא ודאי. שר התרבות הספורט והתיירות של רוסיה, דמיטרי צ'רנישקו מסר ל-Kommersant שעוד לא הוחלט על דרכי המימון והתרחישים שנבחרו. גם אם רוסיה תבחר להשקיע יותר בתעשיית הגיימינג, השאלה היא איך היא תעשה זאת בזמן שכל התעשייה עצמה מחרימה אותה. מצד שני, פיפ"א ו-EA נפרדו, והרישיון למשחק הכדורגל פתוח לרכישה. אנחנו רק אומרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully