וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה לא תורשה להשתתף בליגות פיפ"א, Apex Legends, וריינבו סיקס

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

17.3.2022 / 12:35

חברות EA ויוביסופט מרחיקות את השחקנים והקבוצות הרוסיות מהתחרויות המקצועיות של הכותרים הפופולאריים ביותר שלהן

חברות EA ויוביסופט מודיעות כי בעקבות המלחמה והפלישה של רוסיה למדינת אוקראינה, שחקנים וקבוצות Esport רוסיות לא יורשו להשתתף יותר בליגות המקצועיות של מהמשחקים הפופולאריים ביותר שלהן, פיפ"א 22 ו-Apex Legends של חברת EA, וריינבו סיקס Siege של חברת יוביסופט.

EA פירסמה את ההצהרה בטוויטר הרשמי שלה שם נכתב: "אני ממשיכים להזדעזע מהמצב באוקראינה ואנו מצטרפים לשאר הקולות מרחבי העולם הקוראים לשלום ולסיום הפלישה. אנו עומדים מאוחדים עם אנשי אוקראינה, והחחלטנו להסיר את רוסיה ובלארוס כמדינות הרשאיות להשתתף בליגות ה-Esports שלנו. החל באופן מיידי, כל השחקנים והקבוצות ברוסיה ובלארוס לא רשאיות להשתתף ב-Global Series של Apex Legends ופיפ"א 22".

מיוביסופט ננקטה גישה מעט שונה, ולמרות שהיא ביטלה את התחרויות בתחומי מדינת רוסיה, היא עדיין תאפשר לשחקנים רוסיים להשתתף בתחרויות הבינלאומיות השונות, אך הם יאלצו לוותר על לבישת סמלי המדינה. זו ההצהרה כפי שפורסמה בטוויטר:" "לאור הטרגדיה המתמשכת באוקראינה, אנו משהים את כל התחרויות הרשמיות שלנו שאמור להתקיים ברוסיה, כמו ליגת המייג'ור הרוסית של ריינבו סיקס Siege. השחקנים עדיין יוכלו להשתתף בתחרויות מקומיות ובינלאומיות, אך הם יאלצו לעשות זאת תחת באנר ניטרלי".

זוהי לא התגובה הראשונה של EA למלחמה באוקראינה, ובתחילת החודש היא גם EA הסירה את נבחרת רוסיה והמועדונים הרוסים ממשחקים כמו פיפ"א ו-NHL 22. יוביסופט מצידה, עצרה את המכירות שלה בפלטפורמות ה-Uplay והיוביסופט Connect בתחומי המדינה.

חברות הגיימינג מתייצבות לצד אוקראינה

הכל החל לפני כשבועיים, כשסגן ראש ממשלת אוקראינה, מיכאל פדורוב, פרסם פוסט בטוויטר בו הוא ביקש מחברות ומפיצות בתעשייה להצטרף למאבק ואף תייג את סוני ומיקרוסופט, וביקש מהן להשבית חשבונות של שחקנים רוסים ובלארוסים בפלטפורמות הפלייסטיישן והאקס בוקס.

נראה שהקריאה עשתה את שלה ומספר ימים לאחר מכן מספר חברות ומפיצות כבר נקטו עמדה כנגד רוסיה אחת אחרי השנייה: מיקרוסופט ונינטנדו הודיעו כי הן מפסיקות את הרכישות הדיגיטליות ברחבי המדינה, סוני השהתה את המכירות של המשחק Gran Turismo 7 החדש ששחררה לאחרונה.

חברות כמו יוביסופט, Take-Two, אפיק גיימס (המפתחת של פורטנייט), אקטיוויז'ן-בליזארד, בנדאיי נאמקו, ו-CD Projekt RED הצהירו כי הן מפסיקות את מכירות המשחקים שלהם ברוסיה. גם ליגות הספורט האלקטרוני ESL ו-BLAST הכריזו על ההחלטה להחרים קבוצות וארגונים המבוססים ברוסיה.

חברות כמו, THQ ו-Gearbox תרמו לארגונים הומניטריים הפעילים ברחבי אוקראינה ואף חיזקו את סניפי הפיתוח שלהם שפעילים במדינה, אך אף חברה או מפיצה לא אמרה שתבצע מהלכים כנגד קהל השחקנים הרוסי באופן ישיר.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully