וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד הפיתוח כבר כאן? יוניטי חושפת את כלי ה-AI המטורף שלה

אבי צדקה

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 20:47

מפתחת מנוע המשחק שמשרת מיליארדי מפתחים שחררה סרטון שמבטיח פיתוח מהיר מתמיד עם ג'נרוט פרומטים בלבד, האם זה אומר שמפתחי המשחקים צריכים לדאוג?

Unity AI/Unity

זה נראה שכבר קשה לנו לראות את החיים שלנו לפני הגעתו של ה-AI, וכל יום מגיע תחום חדש שהרובוטים החכמים מגיעים גם אליו. ומי הפעם על הגריל? תעשיית הגיימינג כמובן, שלשם כך התכנסנו. לצד חברות כמו יוביסופט שהכריזו על שימוש ב-AI במשחקי העולם הפתוח שלה, גם אחד ממנועי המשחק הפופולרים ביותר בעולם, Unity, יזכה כנראה לשדרוג הרובוטי המסורתי.

רובוט, צייר לי משחק

נראה שהפיד שלנו כבר הפך לאוסף של תמונות לא אמיתיות, של אנשים לא אמיתיים, ואני לא מדבר רק על האינסטגרם. אפליקציות פופולריות כמו DALL-E 2, Midjourney וכמובן ChatGPT התחילו את הגל, ודומות אחרות יודעות היום לעשות הרבה יותר ממה שהן עשו בעבר.

לייצר מאמרים, פוסטים, תמונות, סרטונים, לכתוב קוד, לייצר מצגות ועוד. הכל מג'ינרוט (Generate) של פרומט (Prompt) יחיד, ולמי שהתחבא מתחת לסלע מדובר בכתיבת משפטים בשפה טבעיים לתוכנה כמו "צייר לי תמונה של חתול ליד עשב במדבר,עם עדשה 25 מ"מ f/1.6, לונג שוט. והקסם קורה.

חתול AI. Leonardo.ai, Stable Diffusion, מערכת וואלה!
החתול החמוד לא אמיתי והוא באדיבות Leonardo.ai מוגדר על Stable Diffusion v2.1/מערכת וואלה!, Leonardo.ai, Stable Diffusion

אבל בזמן כתיבת שורות אלו, הטכנולוגיה לא עוצרת ויש כבר חידושים חכמים, ו-Unity, נכנסת למשחק עם סרטון מבטיח. הסרטון שעלה לפני כחודש, לא מראה עוד תוצאות, אלא רק את הפרומפטים, אבל ניכר שיש פוטנציאל אדיר עם בקשות לייצר אסטים, סביבה, אווירה, סאונד ועוד. מפתחי משחקים מתחילים להילחץ כבר? חכו רגע.

יוריד את חסמי הכניסה

תורידו רגע את הגרזן, המחשב לא אשם, הוא מתקדם בדיוק בקצב שאנחנו אומרים לו, ואם נסתכל על כל הרובוטים כעוזרים ולא אויבים, הדברים יראו אחרת, סקיינט (עוד לא) כאן.

אני מסתובב הרבה בקבוצות לינקדאין ופייסבוק של יזמים וסטארטאפים, ומה שרבים מהם מספרים הוא שה-AI וכל הבוטים החכמים שאוהבים לכתוב ש"יקחו לנו את הרבותא", בהרבה מקרים עוזרים ליזמים צעירים, ומאפשרים להם להגיע לאב-טיפוס, בייחוד בתחום התוכנה, וזה קורה מהר יותר מבעבר.

אם בעבר, בשביל לייצר MVP, שהוא הפיתוח טכנולוגי שניתן לייצר בהכי פחות זמן וכסף, היה לוקח כמה חודשים היום ניתן להגיע ל-MVPs מרשימים מאוד, ואפילו עם קצת עיצוב UI/UX בכמה שבועות או ימים.

המספרים האלו לא צריכים להפתיע את מי שעוקב אחרי התפתחות המחשב ככלל וגם התפתחות עולם הגיימינג. ככל שיש לנו חומרה, ובמקרה הזה, תוכנה, חזקה יותר אנחנו יכולים להגיע לביצועים מרשימים יותר בזמן קצר יותר. ואיכשהו עדיין גם ב-2023, יוצאים משחקים רוויי באגים כמו Star Wars: Jedi Survivor ,Redfall, או גרסת המחשב של The Last of Us, אבל נשאר את הדיון הזה לפעם אחרת.

אני פה לעזור, יזמים יקרים

אז כבר הבנו ש-AI, אפילו אם יוטמע באחד ממנועי המשחק הפופולריים בעולם, יכול לקצר את זמני הפיתוח ואולי אפילו לאפשר לאנשים עם דמיון מפותח וללא יכולות פיתוח בכלל, להגיע ל-MVP, דמו, או אפילו משחק שלם.

זה כבר קורה היום עם Midjourney ועוד אפליקציות שתומכות ב-Stable Diffusion, אנחנו רואים אנשים שאין להם ידע בעיצוב בכלל, ולא התקינו אפילו Photoshop, מג'נרטים תוכן מדהים, וזה מבלי ללמוד 4 שנים במכללה, ולקבל דלקת פרקים מסטיילוס זול.

תחשבו על אותם יזמים (ויזמות) שיש להם רעיונות מדהימים, באמת, אחד בדור, ה"אלדן רינג" של רעיונות המשחקים, אבל אין להם ידע בפיתוח, בכלל. רוב מנועי המשחק דורשים ידע בשפות כמו C# ו-C++, אך להתמקצע בהם ייקח זמן והשקעה. אם עכשיו נתחיל קורס פיתוח ביוניטי, עד שניתן יהיה להגיע למצב שאנחנו יכולים לתרום למנוע משחק מהידע שלנו יעבור זמן רב כנראה.

אז בום, יש לנו עכשיו כלי AI, מספרים לו את כל הרעיון, מכניסים מכניקה (כנראה), AI (חחח, לא כזה, לאויבים ול-NPC), כלכלה (אם אפשר), סביבה, דמויות, שלבים, סיפור, קריינות (ראינו בסרטון רמז לסאונד) ועוד. ובום.

תוך נניח 10 שעות, יש לנו משחק עובד לחלוטין שניתן בלחיצה אחת לייצא אותו לפלטפורמות המוכרות, שכנראה תתחיל באנדרואיד וב-itch.io, כי לשם יהיה הכי קל וזול (אמרנו חסמי כניסה קטנים).

קייס סטאדי על יזם שעשה בדיוק את זה

אל תראו את זה כפנטזיה, אורי בז'רנו, הוא בדיוק כזה. הגיע מעולם השיווק והפרסום ומהר מאוד הפך לכוכב עולה ברשתות החברתיות עם תמונות מקוריות, מצחיקות, מרגשות ולעיתים מעוררות מחלוקות שלו. לקחתי אותו לשיחה קצרה על הנושא ולהבין ישירות ממנו "מי מפחד מה-AI": "אני מנהל שיווק ופרסום בדיגיטל בעל ניסיון של למעלה מ 15 שנה. לתחום ה-AI נכנסתי יחסית בתור תחביב באזור ספטמבר 2022 (במונחים של התפתחות ה AI נשמע כמו נצח) לפני שרוב האנשים בכלל ידעו על מה מדובר. התחלתי להתעסק עם DALL-E 2 וכבר בפעם הראשונה שנגעתי בכלי, הבנתי שיש פה מהפכה."

הוא מספר שהיה בין הראשונים לראות את הפוטנציאל, ואולי אף ראיתם את הפרויקט הראשון שלו שהיה בערך בכל מקום שנה שעברה: "נראה שאנחנו בסוף העידן שחייבים בו יכולות טכניות כדי ליצור, והחשיבה והיצירתיות מקבלות את מרכז הבמה. בהמשך גיליתי את Stable diffusion ופרסמתי את הפרויקט הראשון שלי, גרסאות של פיקסאר לסרטי הבורקס הישראלים, הפרויקט פורסם כמה שבועות לפני שתחום הבינה המלאכותית השתלט על חיינו והוא נחשב בעיני רבים כפרויקט פורץ דרך שהביא את תחום ה Generative AI למרכז הבמה התקשורתית בישראל שהיווה השראה ליוצרים רבים."

השבוע, אורי העלה רמה עם סרטון מדהים שיצר ביחד עם עומרי שדה לכבוד הגעתה של להקת המטאל המפורסמת "רובים ושושנים" או Guns N' Roses (תלוי בני כמה אתם), שלקח להם מעל 60 שעות! בנאדם שלא פתח תוכנת פוטושופ או אפטר יצר פאקינג קליפ שלם, והכל ב-AI! מדהים!

"אני מאמין שהטכנולוגיה כאן כדי להישאר ושכולנו חייבים לחבק אותה על מנת שנוכל להישאר רלוונטים בעולם שמשתנה למול עינינו בכל יום שעובר," הוא מספר לנו ומסביר גם איך אפשר לעשות מזה כסף: "מאז אני ממשיך ליצור, מעביר הרצאות וסדנאות לחברות וארגונים, עובד על שיתופי פעולה מסחריים ומייעץ לסטארטאפים."

היום הוא הפך את זה למקצוע של ממש ואם תכנסו לפרופיל הלינקדאין שלו ניתן לראות בבירור את ההדליין: "Generative AI artist and mentor". אז לא רק שה-AI לא פגע בו או "גנב" לו את הפרנסה, היום, בעזרת ה-AI הוא מייצר עבודה חדשה עם כלים שלא היו בכלל קיימים לפני חצי שנה.

העתיד - עליית המכונות, ואז הן הופכות לשותפות

כולנו גדלנו על סרטים אפוקליפטים כמו "שליחות קטלנית 2", שבהם המכונות לא רק שלא עוזרות לנו, הם ממש מנסות לפגוע בנו, בייחוד אם אנחנו בודי בילדרים אוסטרים מסוקסים עם מבטא שלא מפסיק להפתיע. (וכן, ליטרלי יצא השנה סרט חדש שלו, תבדקו אותי, הוא לא מזדקן!), אבל זה לא אומר שזה באמת העתיד שלנו.

גם דיברו איתנו על מכוניות מעופפות נכון? אני לא חושב שאף אחד באמת צפה את מהפכת ה-AI, אבל כמו שאורי החליט לרכב עליה, לראות את התועלות שבה, ולתפוס אותה בשתי ידיים, כך גם מפתחי המשחקים, לדעתי, יכולים לראות את הלימונדה המתוקה שתגיע מלימון שכזה. ניתן להירשם לבטא של Unity, כאן.

וכן, צריך גם לומר מילה על מפתחים בחברות. אז יכול להיות שתהיה "מכה קלה בכנף" ואולי אף יותר, כמו שראינו למשל עם IBM, אבל בסופו של דבר, שוב, מדובר בקיצור זמני הפיתוח, עלייתם של אנשי הקריאייטיב, ואני לגמרי רואה יצירה של תפקידים חדשים כמו "מג'נרט אסטים", "מג'נרט סביבות" ועוד, בלי ידע נרחב בתכנות.

ולא, הכתבה הזאת לא נכתבה עם AI, יש עדיין אנשים שמעריכים יצירתיות, אני מקווה. ה-AI הוא כלי נהדר גם לאנשי התוכן, אבל הוא כלי, כמו מתקן השגיאות או Grammarly, כלי עזר שנועד לסייע ולא להיות "במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully