וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוביסופט הכריזה על AI שיכתוב משחקים ועוררה סערה בתעשייה

מתן בנישי

22.3.2023 / 15:34

ענקית הגיימינג הצרפתית חשפה את טכנולוגיית האינטליגנציה המלאכותית החדשה שלה שנועדה לכתוב שורות טקסט לדמויות במשחקים. הכותבים והתסריטאים לא מרוצים

Ghostwriter/Ubisoft

לא רק תעשיית ההייטק נעזרת ב-AI בשביל להקל על העבודה. התופעה הזו מגיעה גם אל תעשיית הגיימינג, ונראה שיוביסופט היא בין חברות הטריפל איי הראשונות שמכריזות על השימוש בה. תכירו את "כותב הצללים של יוביסופט" (Ubisoft Ghostwriter).

מדובר למעשה בכלי AI שענקית הגיימינג תיעזר בו בשביל לכתוב שורות טקסט עבור דמויות במשחקים שלה. יותר נכון עבור ה-NPC (דמויות לא שחיקות, Non Playable Characters) הרבים שנמצאים בכל משחקי העולם הפתוח שלה.

הטכנולוגיה הזו נוצרה על ידי סניף הפיתוח והמחקר שנחשבת כחלק מהחטיבה שאחראית על אססין קריד. מיוביסופט נמסר שה-AI בעיקר יסייע לכותבים עם דראפט ראשוני לשורות טקסט של הדמויות שאיתן השחקנים יצרו אינטראקציה. לטענתם, הוא יוכל להציע הרבה יותר גיוון ווריאציות שונות לדיאלוגים שונים.

מצד יוביסופט נמסר ש-Ghostwriter אמור להקל על צוות הכותבים כדי שיוכלו להשקיע יותר בכתיבת העלילות הראשיות והמשניות של הקמפיינים, ופחות במה שכינתה "פעולות רפטטיביות". עם ההיקף הרחב של משחקים כיום - מדובר בעולמות פתוחים ענקיים שמכילים מאות אלפי דמויות.

לכן זו בהחלט עשויה להיתפס כמטלה מאוד רפטטיבית ומתישה, אבל מדובר גם בהיבט טכני חשוב ביותר. אחרי הכל, משחקי עולם פתוח (הטובים שבהם) מסתמכים על היכולת שלהם לשאוב את השחקנים אל עומק החוויה. והדמויות הרבות שמכילות את היקום הווירטואלי הזה הן חלק מאוד מהותי. במיוחד הדרכים השונות שהן מדברות ומתנהגות.

Watch Dogs: Legion. Ubisoft, אתר רשמי
Watch Dogs: Legion: דוגמא אחת למשחק יוביסופט שהכיל אלפי דמויות בעולם הפתוח. את כל אחת היה ניתן לשחק/אתר רשמי, Ubisoft

יועיל או יזיק?

חשיפת הטכנולוגיה הזו מגיע לאחר תקופה רעועה למדי ביוביסופט. המשקיעים לא היו מרוצים מהדו"חות הפיננסיים האחרונים, ועם תחילת השנה הודיעה החברה על גל קיצוצים, פיטורים ושינויים שכלל ארגון מחדש ממוקד של כל הארגון.

היא דחתה את Skull & Bones בפעם השישית, וביטלה בסך הכל שבעה משחקים. שלושה מהם כבר היו בפיתוח ועוד לא הוכרזו. כתוצאה מכך, היא צפויה לספוג הפסדים בסך 537 מיליון דולרים בגין עלויות המחקר והפיתוח על כל הפרויקטים שבוטלו.

אם כל זה לא הספיק, גם לעובדים של החברה נמאס מההנהלה ואיימו לפתוח בשביתה. השנתיים האחרונות לא היו פוריות במיוחד עבור יוביסופט, ושני המשחקים הגדולים היחידים ששיחררה (אססין קריד ואלהלה ופאר קריי 6) לא זכו לתהילת העבר של קודמיהם.

לאור כל המצב הזה, נראה שהכלי אמור בעיקר להקל על הכיס של יוביסופט. הוא אמנם דורש אינטראקציה אנושית ועריכה, אבל זה בעיקר מראה שבחברה חושבים קודם כל על ייעול. גם כשייעול בא על חשבון נרטיב ובניית עולם אמינה באיכות של המשחקים שלה. מסתתרת פה איזו בדיחה על הרפטטיביות של משחקי יוביסופט.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

התגובות לא איחרו לבוא

גורמים בתעשייה לא בהכרח אהבו את ההכרזה הזו של יוביסופט. אלנה פירס מצוות הכותבים של סנטה מוניקה (הסטודיו שפיתח את סדרת God of War) ציינה שהיא הייתה מעדיפה שחברות ישקיעו יותר את הכסף בגיוס כותבים נוספים, מאשר בפיתוח כלים שכאלו. קורי ברלוג (הבמאי של God of War) פשוט פירסם מימ של קרייטוס מודאג.

כותבים רבים הצטרפו למחאה והביעו חוסר רצון. סאם וינקלר מגירבוקס לא הסכים עם הטענה שזה יחסוך לכותבים זמן עבודה, במיוחד לאור העובדה שכל העסק עדיין דורש התערבות אנושית. הוא גם ציין שכתיבת שורות הטקסט הללו נחשבת כעבודה ראשונה של הרבה כותבים בתעשייה, והיא כלולה ברזומה של כולם. כותבים אחרים הסכימו איתו שמדובר במשרת ג'וניור שיכלה להעניק הזדמנויות להמון כותבים מתחילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully