וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוביסופט במצב לא טוב: דוחה משחק, ומבטלת שלושה נוספים

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 8:37

ענקית המשחקים הצרפתית לא מרוצה מהדו"חות הפיננסיים האחרונים. התכניות לעתיד כוללות קיצוצים מאסיביים, פיטורים וארגון מחדש, ואימוץ הכותרים הגדולים שלה למודל Live Service

ubisoft. ubisoft, אתר רשמי
ubisoft/אתר רשמי, ubisoft

לכל מי שציפה לכותר חדש של יוביסופט, יש לנו חדשות רעות: החברה ביטלה שלושה כותרים שעוד לא הוכרזו, ודחתה את משחק הפיראטים Skull and Bones, שאמור היה לצאת במרץ השנה. זאת כבר הפעם השישית שהמשחק נדחה, וכעת מועד ההשקה שלו נדחה ככל הנראה לסוף השנה הנוכחית או אמצע 2024.

יוביסופט הכריזה על הביטולים והדחייה בתגובה לדו"חות הפיננסיים הרבעוניים האחרונים, ומסתבר שהמכירות של משחקים חדשים בשנת 2023 היו נמוכות ממה שציפו במקור. במכת ששיחרר מנכ"ל החברה, איב גילמונט, אל העובדים הוא ציין שביוביסופט "עומדים בפני אתגרים גדולים, בזמן שהתעשייה משתנה לכיוון של מותגי ענק וכותרים ארוכי טווח שמגיעים אל כל השחקנים ברחבי העולם, על גבי מספר פלטפורמות ומודלים עסקיים".

Skull & Bones. Ubisoft, אתר רשמי
Skull & Bones נדחה לשנה הבאה/אתר רשמי, Ubisoft

בשנים האחרונות יוביסופט שמה הרבה יותר דגש על מותגים מוכרים שלה, מפתחת עבורם כותרי המשך, כולל גרסאות מובייל למשחקים כמו Assassin's Creed, Rainbow Six ו-The Division. היבט נוסף שיוביסופט מתכננת להרחיב את הנגיעה שלה בו הוא עולם הטלוויזיה, והיא כבר הכריזה על שיתוף פעולה עם נטפליקס על מנת ליצור עיבוד טלוויזיוני ל-Assassin's Creed.

במכתב שפירסם גיילמונט הוא הסביר שהפרויקטים החדשים עוד לא הושקו וההשקעה עוד לא חזרה, ועם המכירות הנמוכות של כותרים כמו Mario + Rabbids: Sparks of Hope ו-Just Dance השנה היא הבינה שהיא צריכה לשקול את צעדיה בעתיד.

הדו"ח פירט 3 צעדים עיקריים: יוביסופט תמשיך להשקיע את המאמצים שלה בבניית המותגים שלה ובפיתוח משחקי Live Service. כלומר במודל משחקים בעלי חנות דיגיטלית ומיקרו רכישות. זה הוביל אותה להחלטה לבטך שלושה כותרים חדשים עוד לפני שבכלל הוכרזו, זאת בנוסף לארבעה משחקים שביטלה עוד ביולי האחרון.

כתוצאה מכך, היא צפויה לספוג הפסדים בסך 537 מיליון דולרים בגין עלויות המחקר והפיתוח על כל הפרויקטים שבוטלו. היא גם מתכננת גל פיטורים נרחב וביצוע "ארגון מחדש וממוקד". התכנון הוא לגייס אנשי מפתח שיפקחו על המותגים הגדולים שהיא מתכננת בעתיד. עוד הובטח לקצץ 215 מיליון דולר בהוצאות במהלך השנתיים הקרובות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
Assassin's Creed Netflix. Netflix, אתר רשמי
Assassin's Creed בדרך לנטפליקס. בנוסף לגרסת מובייל שלו ושל מותגים נוספים של יוביסופט/אתר רשמי, Netflix

גיילמונט שלח גם מייל לעובדים של החברה בו הוא טען "שהכדור בידיים שלהם" בשביל שיוכלו לחזור אל התלם, והוא זקוק להתחייבות מלאה מצד כולם בשביל לוודא שהחברה עובדת ביעילות המירבית: "מדובר בהשקות הגדולות ביותר בהיסטוריה של יוביסופט, בואו נראה לכולם מה אנחנו מסוגלים להשיג ונספק כותרים איכותיים ברמה גבוהה ובזמן". ציין המנכ"ל.

אין ספק שיוביסופט ידעה ימים יפים יותר, בכל היבט אפשרי. השנתיים האחרונות לא היו פוריות במיוחד, והמשחקים הגדולים היחידים ששיחררה היו Assassin's Creed Valhalla ו-Far Cry 6, וגם הם לא זכו לתהילת העבר של קודמיהם.

יוביסופט ידעה השנה גם שערוריות חמורות, ובכירים בחברה הואשמו בטיוח תלונות על הטרדה מינית שהושמעו מצד עובדות בחברה. עם כל בליץ המכירות של 2022, צצו גם לא מעט שמועות כי יוביסופט תהיה המפיצה הבאה שאותה ירכשו בתעשייה. בין הקונים הפוטנציאלים צץ השם של ענקית המשחקים הסינית טנסנט, אך איב גיילמונט, ציין שאין בכוונתם למכור את העסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully