וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעובדי יוביסופט נמאס מההנהלה, והם מאיימים בשביתה

מתן בנישי

18.1.2023 / 12:21

מנכ"ל החברה הפיל את האחריות למצב הרעוע שלה על העובדים וטען "הכדור במגרש שלכם". הם ענו בחזרה "אבל הכסף בכיסים שלך"

Ubisoft. Ubisoft, אתר רשמי
Ubisoft/אתר רשמי, Ubisoft

בשבוע שעבר חברת יוביסופט דיווחה על דחיית המשחק Skull & Bones בפעם השישית (לאחר פיתוח של כמעט עשור) וביטול שלושה נוספים שטרם הוכרזו. מנכ"ל החברה, איב גילמונט, ציין שהם צפויים לחוות גל קיצוצים ופיטורים נרחב, ובמכתב פתוח לעובדים טען "שהכדור בידיים שלהם" בשביל לעזור לחברה לחזור לתלם.

העובדים מצדם, לא ממש התלהבו מהנוסח של המכתב הזה וזריקת האחריות של מצב החברה עליהם, ובתגובה חריפה ועד העובדים שמייצג את הסניף הצרפתי בפריז קרא לפתוח בשביתה בסוף החודש הקרוב וענו למנכ"ל בתגובה: "הכדור בידיים שלנו, אבל הכסף נשאר אצלו".

ועד העובדים טוען שאיב גילמונט למעשה משליך את המצב הרעוע שיוביסופט נמצאת בו בשנים האחרונות על העובדים, ולא על ההנהלה שמקבלת את ההחלטות בפועל. במכתב של המנכ"ל הוא דרש מהעובדים "לתת את כל כולם ולהיות הכי יעילים שרק ניתן". הועד טוען שהבקשות הללו לא יובילו לתוצאות בשטח מעבר לשחיקת העובדים, שעות נוספות, ובעיות ניהוליות.

עוד טענו בוועד ש"גל הקיצוצים והארגון מחדש" הצפוי רק יקשה על העובדים ולא ניתן לצפות מהם לספק יותר תפוקה עם פחות משאבים. הם פונים אל המנכ"ל עם רשימת דרישות: העלאה של 10% במשכורת לכלל העובדים על מנת לפצות על האינפלציה העולה, שיפור תנאי העסקה ומעבר למתכונת של ארבעה ימי עבודה בשבוע, ושקיפות ומחויבות מצד ההנהלה להפסיק עם מדיניות שגוררת עובדים להתפטר. במידה ודרישותיהם לא יענו, הם ישביתו את סניף פריז למספר שעות ב-27 בינואר.

התקרית הזו מצטרפת אל שורה של שביתות, מחאות, וועדים שנלחמים על הזכויות של עובדים בתעשיית הגיימינג שהחלה לצוץ בשנים האחרונות, עליה כתבנו בהרחבה כאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אין ספק שיוביסופט ידעה ימים יפים יותר, בכל היבט אפשרי. השנתיים האחרונות לא היו פוריות במיוחד, והמשחקים הגדולים היחידים ששיחררה היו Assassin's Creed Valhalla ו-Far Cry 6, וגם הם לא זכו לתהילת העבר של קודמיהם.

יוביסופט ידעה השנה גם שערוריות חמורות, ובכירים בחברה הואשמו בטיוח תלונות על הטרדה מינית שהושמעו מצד עובדות בחברה. עם כל בליץ המכירות של 2022, צצו גם לא מעט שמועות כי יוביסופט תהיה המפיצה הבאה שאותה ירכשו בתעשייה. בין הקונים הפוטנציאלים צץ השם של ענקית המשחקים הסינית טנסנט, אך גילמונט ציין שאין בכוונתם למכור את העסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully