וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתיח של סופר מריו זוכה לשימור בספריית הקונגרס של ארה"ב

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 14.4.2023 / 9:46

הנעימה האייקונית זוכה למעמד של כבוד ונחשבת ליצירה בעלת השפעה על התרבות האמריקאית כולה שראוי לשמר

מאז שנת 2002, ספריית הקונגרס בארה"ב דואגת לשמר ולבצע רישום הקלטות שאותן הם מכנים "משמעותיות מבחינה תרבותית, היסטורית, או משקפת את החיים בארצות הברית". בכל שנה נבחרות 25 יצירות מוזיקליות שונות שמתווספות למאגר, וזוכות לשימור היסטורי בספריה הלאומית של אחת מהמדינות הגדולות בעולם.

השנה, לצד יצירות כמו Imagine של ג'ון לנון, Stairway to Heaven של לד זפלין, Like a Virgin של מדונה, All I want For Christmas של מריה קארי ו-Country Rhodes של ג'ון דנבר אפשר למצוא גם את נעימת הפתיח של משחק האחים סופר מריו הראשון. כי עם כל הכבוד לגברת קארי ומה שהיא רוצה לחג המולד, את האייקוניות של המנגינה הזו קשה מאוד להכחיש.

אותה מנגינה שהולחנה על ידי קוג'י קונדו וחקוקה ללא מעט שחקנים כחווית המשחק הראשונה שלהם הופכת להיות גם היצירה המוזיקלית הראשונה מתוך משחק מחשב שזוכה להכנס למאגר הלאומי. נכון לעכשיו המאגר מכיל 625 הקלטות, שכאמור לא בהכרח נחשבות "לטובות ביותר", אלא כיצירה בעלת השפעה תרבותית שראוי לשמר.

רשימת היצירות שנבחרו לשימור השנה. ספריית הקונגרס, אתר רשמי
רשימת היצירות שנבחרו לשימור השנה/אתר רשמי, ספריית הקונגרס

מדבבי הסרט של האחים סופר מריו מבצעים את הפתיח האייקוני>>>

עולם הגיימינג תופס תאוצה משמעותית בשנים האחרונות והוא הופך להיות חלק הרבה יותר גדול במיינסטרים מאשר סתם עוד תחביב שולי. מעבר לסכומי העתק שמשחקים מרוויחים ולהפקות עתירות התקציב המושקעות, מגזין טיים פירסם את רשימת 100 האנשים הכי משפיעים בעולם לשנת 2023. שם היה אפשר היה למצוא את הידטקה מיאזקי - הנשיא של חברת From Software שאחראית על ז'אנר משחקי הסולס.

גם ענף הספורט האלקטרוני יקבל אירוע משלו במשחקים האולימפיים השנה בתמיכת הועד האולימפי, ומדינות כמו צרפת, רוסיה, ואפילו ערב הסעודית כבר הכריזו על תכניות ורוצות להפוך למעצמות גיימינג מובילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully