וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אול אין: מקרון מקדם את ענף הספורט האלקטרוני בצרפת

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 16:28

הממשל הציג תכנית מדינית לגיוס משקיעים וכישרונות שיהיה אחראי על קיום אירועי ענק נוצצים, כולל שבוע משחקי eSports תחרותי לצד המשחקים האולימפיים ב-2024

מקרון מבטיח להפוך את צרפת למעצמת ספורט אלקטרוני/Public Sénat

כבר עברו מספר חודשים מאז שדיווחנו על התכניות הכלכליות של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, והרצון שלו להפוך אותה ל-מדינת משחקי המחשב (THE Country for video games, למילותיו) שתהיה מזוהה עם פיתוח משחקים ואירוח אירועי ספורט אלקטרוני נוצצים.

הוא ציין באופן מפורש שלצד האולימפיאדה בשנת 2024, הוא מעוניין לקיים גם את אליפויות העולם במשחקי ה-eSports הגדולים ביותר: אליפות העולם ב-League of Legends, המייג'ור של קאונטר סטרייק ואת ה-International של Dota.

כעת נראה שבצרפת הולכים על האסטרטגיה הזו בכל הכוח, והממשל מציג תכנית מדינית חדשה למשך שלושת השנים הקרובות שבתקווה תמשוך אליה כמה שיותר אירועי ענק ושחקנים מקצועיים וחובבים ותציג את המדינה בתור אחת שמטפחת את תרבות הגיימינג והספורט האלקטרוני.

אלו השלבים שהוצגו: הקמת משרד ממשלתי כבר בקיץ הקרוב שתפקידו יהיה לפקח ולמצוא משקיעים (ציבוריים ופרטיים) שיהיו מוכנים להשקיע במיזם שיקדם שחקנים תחרותיים.

-הידוק הקשרים עם מארגני הטורנירים ומפיצות המשחקים הגדולות כמו וואלב, אקטיוויז'ן-בליזארד, ריוט גיימס, יוביסופט. זה יגרור לשיתוף פעולה מלא וסינרגיה בין כל הצדדים המעורבים.

-קידום ענף הספורט האלקטרוני כענף ספורטיבי הדורש מהשחקנים עבודת צוות, כושר מנטלי ושמירה על בריאותם. המשרד ישתדל להימנע מפעילויות שמציגות את הענף באור שלילי שמוביל להתמכרויות, חשיפה לאלימות, בידוד וחוסר פעילות פיזית.

-הקמת ועד בפיקוח הוועדה האולימפית הצרפתית שיהיה אחראי על פיתוח והצגת תכנית לשבוע משחקי ספורט אלקטרוני, שירוץ במקביל למשחקים האולימפיים ב-2024. הועד יעזר במתיו פצ'ה, מדליסט אולימפי ומנהל קבוצת הקאונטר סטרייק של Team Vitality הצרפתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מקרון ספורט אלקטרוני. Sipa/Gabrielle CEZARD, צילום מסך
הסטרימר, השדר והמנחה אדריאן ZeratoR מציג למקרון את עולם הספורט האלקטרוני והגיימינג/צילום מסך, Sipa/Gabrielle CEZARD

זה לא יהיה הניסיון הראשון להביא את ענף הספורט האלקטרוני בצמוד למשחקים האולימפיים. במהלך אולימפיאדת טוקיו 2020 התקיים טורניר Esports רשמי בשיתוף הוועד האולימפי וחברת אינטל במשחקים רוקט ליג וסטריט פייטר V.

צרפת עצמה לא זרה לעולם הספורט האלקטרוני וכבר אירחה את שלבי ההכנה והבתים של אליפות העולם ב-League of Legends בשנת 2015 בעיר פריז, וגם 4 שנים לאחר מכן את אירוע הגמר לשנת 2019 כשקבוצת FunPlus Phoenix הביסה את G2 Esports. במאי הקרוב היא תארח את ה-BLAST Major של קאונטר סטרייק, אחד מהטורנירים היוקרתיים ביותר במשחק בו קופת הפרסים עומדת על 1.25 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully