וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת: "אליפויות העולם ב-Esports לצד המשחקים האולימפיים"

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 22.4.2022 / 17:11

עמנואל מקרון מעוניין שאליפויות קאונטר סטרייק, League of Legends ו-Dota יתקיימו בפריז בסמוך לאולימפיאדת פריז 2024

המועמד בבחירות והנשיא הנוכחי של צרפת, עמנואל מקרון, התראיין על התכניות הכלכליות שלו לשנים הקרובות במידה ויבחר מחדש, וציין באופן מפורש שלצד האולימפיאדה בשנת 2024 הוא מעוניין גם לקיים את אליפויות העולם במשחקי הספורט האלקטרוני הגדולים ביותר: אליפות העולם ב-League of Legends, המייג'ור של קאונטר סטרייק ואת ה-International של Dota.

הריאיון התקיים לאתר הטכנולוגיה הצרפתי The Big Whale, שם מקרון ציין כי הוא מעוניין להפוך את צרפת למדינה המזוהה עם פיתוח משחקים ואירועי Esports נוצצים: "יש לנו גישה אסטרטגית להמשיך וליצור את התנאי שיהפכו את צרפת ל-מדינת משחקי מחשב (THE country for video games). התאמנו את זיכוי המס על המשחקים, ואנו מעוניינים להפוך אותו לקבוע ולהמשיך לממן ולהכשיר פיתוח והפקות במדינה".

מקרון המשיך וציין גם שורה של קבוצות ספורט אלקטרוני צרפתיות מובילות: "אני כמובן לא שוכח תחום נוסף של מצוינות צרפתית - הספורט האלקטרוני, עם קבוצות כמו Vitality or Karmine Corp. באותו הקשר, ניצבת בפנינו הזדמנות היסטורית: המשחקים האולימפיים מתקיימים במדינה בשנת 2024. זה תלוי בנו לבצע את האיחוד והחיבור בין שני העולמות הללו באותה שנה עם אירועי ה-Esports הכי גדולים: מייג'ור הקאונטר סטרייק, אירוע Worlds ב-League of Legends, ואירוע ה-International של Dota 2. זו תהיה ההשפעה של צרפת בתחום, ונעבוד על כך ברגע שאבחר".

נראה שמקרון לא בהכרח מעוניין להפוך את האירועים הללו לחלק רשמי מהאולימפיאדה, אלא בעיקר לקיים אותם לצד האירועים האולימפיים, וזו הדרך שלו לקרוץ לקהל הבוחרים הצעיר יותר בצרפת שרואה בעצמו את הפוטנציאל העצום שעולם הגיימינג התחרותי מביא איתו. במהלך טוקיו 2020 התקיים טורניר Esports רשמי שהתקיים בשיתוף פעולה רשמי בין הוועד האולימפי וחברת אינטל במשחקים רוקט ליג וסטריט פייטר V.

צרפת עצמה לא זרה לעולם הספורט האלקטרוני וכבר אירחה את ושלבי ההכנה והבתים של אליפות העולם ב-League of Legends בשנת 2015 בעיר פריז, וגם 4 שנים לאחר מכן את אירוע הגמר לשנת 2019 כשקבוצת FunPlus Phoenix הביסה את G2 Esports.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully