וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית רוצה להפוך למעצמת גיימינג ומוכנה להעסיק יהודים ולהט"בים

מתן בנישי

4.4.2023 / 15:00

הממשל הכריז על השקעת סכום עתק של 38 מיליארד דולר להקמת מרכז גיימינג, ומוכנים להשקיע עוד 13 מיליאר דולר לרכישת מפיצת משחקים. האם זאת תהיה EA?

כלכלת ערב הסעודית אולי ידועה ביצוא הנפט שלה, אבל היא ממש לא זרה לעולם הגיימינג. היא כבר מחזיקה במניות עבור ענקיות כמו EA, Take-Two, ואפילו נינטנדו. היא כבר מחזיקה בבעלותה את קבוצת הגיימינג סאבי (Savvy Gaming Group), שלוחה במימון של קרן ההשקעות הציבורית הסעודית שמטרתה היא לקדם את ענף הספורט האלקטרוני בחצי האי ערב.

כעת היא רוצה לקחת את ענף הגיימינג לשלב הבא ולהשתלב בתעשייה הרחבה יותר. בממשל הודיעו שישקיעו סכום עתק של 38 מיליארד דולר בסאבי בשביל לשדרג ולהניע אותם מענף ה-eSports כדי שיוכלו להתחיל לשתף פעולה עם מפתחות ומפיצות נוספות. בריאן וורד, מנכ"ל סאבי, מסר לאתר בלומברג שהחזון הוא להפוך את ערב הסעודית למפיצה ומפתחת משחקים בכירה בתעשייה.

סאבי התחיל את דרכו בתור משרד קטן של 45 עובדים. עם המימון החדש הזה, התכניות להתרחב הופכות לשאפתניות יותר. התכנון הראשוני הוא לפתח משחק מובייל מצליח ומשם משחק לקונסולות. בערב הסעודית מעוניינים שתהיה להם גם מפיצה משלהם, והם מוכנים להשקיע 13 מיליארד דולר ברכישה. אחרי הפרידה של פיפ"א ו-EA - זו יכולה להיות אופציה ריאלית ביותר עבור שני הצדדים. אחרי הכל, הסעודים מאוד אוהבים כדורגל.

וורד הגיב להאשמות שערב הסעודית משתמשת בתעשיית הגיימינג בשביל לשפר את התדמית שלה ברחבי העולם, וטען שבסאבי מועסקות גם נשים, והוא לא רואה שום בעיה שאנשים מקהילת הלהט"בים או יהודים ינהלו וינהיגו את הסטודיו החדש שיוקם. תתחילו לשלוח קורות חיים.

ערב הסעודית היא ממש לא המדינה היחידה שמחליטה להשקיע בענף הגיימינג. נשיא צרפת עמנואל מקרון כבר פירט את התכניות הכלכליות שלו והרצון שלו להפוך את צרפת למדינה מובילה בתעשיית משחקי המחשב. גם בקרמלין דנו באפשרות להקים מפיצת משחקים מקומית שתהיה "הגרסה הרוסית של EA".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully