וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שהמשחקים באולימפיאדת ה-eSports כאלה הזויים

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 12:09

לא מעט שחקנים הרימו גבה כששמעו על הכותרים שישוחקו במשחקי הספורט האלקטרוני האולימפיים. עכשיו יש לנו גם תשובה לשאלה "למה הם נבחרו?"

משחקי הספורט האלקטרוני האולימפיים/ערוץ הגיימינג

למי שלא הספיק להתעדכן, בתחילת החודש הועד האולימפי פירסם את כל הכותרים שישוחקו השנה במשחקי הספורט האלקטרוני האולימפיים. אירוע eSports חגיגי שיתקיים במקביל למשחקים האולימפיים וקיבל את כל האישורים מכל הגורמים הרשמיים. אבל איך נאמר את זה בעדינות? הבחירה של המשחקים הייתה... מוזרה, בלשון המעטה.

במקום משחקים כמו קאונטר סטרייק, ליג אוף לג'נדס, דוטה, רוקט ליג, או כל משחק eSports אחר שכבר הוכיח את עצמו ומתחזק ליגה מצליחה ונוצצת, נבחרו משחקים הרבה פחות מוכרים. במקרים מסויימים זה היה מביך, במקרים אחרים זה פשוט היה כל גבול הביזאר.

אלו המשחקים שנבחרו, לפי הקטגוריות השונות:
חץ וקשת - משחק המובייל Tic Tac Bow.
כדורסל - המשחק eBASEBALL POWER PROS לפלייסטיישן 4 ולנינטנדו סוויץ'.
שחמט - משחק הרשת באתר Chess.com.
אופניים - משחק הרשת Zwift.
ריקוד - JustDance.
ספורט מוטורי - Gran Turismo.
שיט - משחק הרשת Virtual Regatta.
טאקוונדו - משחק המציאות המדומה Virtual Taekwondo.
טניס - Tennis Clash.

רבים קיוו לראות במינימום משחקי ספורט כמו פיפ"א או NBA 2K, אז מה פשר המשחקים האלו ולמה דווקא הם נבחרו? ואז איך יכול להיות שאחד מאירועי הספורט הכי גדולים בעולם ישוחקו בכאלו משחקים שוליים? האתר Polygon פנה אל הועד האולימפי ודרש תשובות.

Olympic Esports Series 2023. International Olympic Committee, אתר רשמי
Olympic Esports Series 2023/אתר רשמי, International Olympic Committee

בצהרה ששוחררה נמסר: "כאשר בחנו את כל ההצעות, היה חשוב לנו שהמשחקים שישוחקו במשחקי הספורט האלקטרוני האולימפיים יתאימו לערכים האולימפיים: הכללת השתתפות, הסרת חסמי כניסה טכניים להשתתפות, פיצול מגדרי של בסיס השחקנים והימנעות מכל אלימות. כל זה כחלק מהמשימה של הועד האולימפי לאחד את העולם בתחרות שלווה".

המטרה של הועד האולימפי הייתה לא רק להמנע מאלימות, אלא לבחור משחקים שמאפשרים נגישות גבוהה לכמה שיותר שחקנים, ולאו דווקא הלכו לפי שיקולים של המשחק הכי פופולארי: "המשחקים האולימפיים תמיד הציעו תוכנית מגוונת, כולל ענפי ספורט שהמתחרים בהם אינם נהנים מהפלטפורמת תחרויות גבוהה".

מילת המפתח שהנחתה את הועד האולימפי הייתה נגישות. זה מסביר מדוע משחקים כמו Just Dance נבחרו. הועד התייעץ לא מעט עם הפדרציות הרלוונטיות ברחבי העולם כשבחרו את המשחקים. לדוגמא, הפדרציות הבין-לאומיות לרכב וחץ וקשת הן אלו שהמליצו על הכותרים Gran Turismo ו-Tic Tac Bow.

כזכור, EA וארגון פיפ"א העולמי נפרדו בשנה שעברה, וזו יכולה להיות הסיבה שבגללה כותר הכדורגל לא מצא את דרכו לתחרות. כי פיפ"א לא מצאה לנכון להמליץ על משחק שהיא כבר לא מושקעת בו.

למרות שלגיימר ההמוצע הבחירות הללו עשויות להתפס כהזויות, בועד האולימפי בטוחים שביצעו את ההחלטות הנכונות, ומבטיחים שמשחקים חדשים יתווספו לרוסטר בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully