וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מה שציפינו: המשחקים שישוחקו באולימפיאדת ה-eSports הוכרזו

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 14:53

במשחקי הספורט האלקטרוני לשנת 2023 יתמקדו בעיקר במשחקי רשת ומובייל, ולא במשחקים עם ליגות eSports ענקיות ונוצצות כמו קאונטר סטרייק או ליג אוף לג'נדס. אפילו פיפ"א או NBA 2K לא שם

Olympic Esports Series 2023/International Olympic Committee

הוועד האולימפי הכריזה על הכותרים שישוחקו במשחקי הספורט האלקטרוני האולימפיים לשנת 2023 (Olympic Esports Series) שיתקיימו השנה בתאריכים 22-25 ליוני בהיכל סאנטק שבסינגפור. האירוע יקבל תמיכה מצד כל הגורמים הרשמיים ומדובר בפיילוט נסיוני כחלק מהמאמצים לשלב ספורט אלקטרוני ביחד עם המשחקים האולימפיים, וזאת לאור הפופולאריות של הענף שרק הולכת וגוברת.

אלו הענפים והמשחקים שבהם שחקנים מכל רחבי העולם יוכלו להשתתף:
חץ וקשת - משחק המובייל Tic Tac Bow.
כדורסל - המשחק eBASEBALL POWER PROS לפלייסטיישן 4 ולנינטנדו סוויץ'.
שחמט - משחק הרשת באתר Chess.com.
אופניים - משחק הרשת Zwift.
ריקוד - JustDance.
ספורט מוטורי - Gran Turismo.
שיט - משחק הרשת Virtual Regatta.
טאקוונדו - משחק המציאות המדומה Virtual Taekwondo.
טניס - Tennis Clash.

לכל מי שציפה לקבל משחקים קצת יותר מוכרים צפוי להתאכזב. בהמון מובנים, הבחירה של המשחקים הללו למעשה מפספסת את העיקר מה שהופך את הענף לכל כך יחודי. אנחנו לא חושבים שהמטרה ב-eSports היא לקחת ענפי ספורט רגילים ולמצוא את המקבילה שלהם בעולם האלקטרוני. הנקודה היא לנצל את היחודיות שהמשחקים מציעים ולמצוא את ההיבט הספורטיבי בהם.

לא מדובר במשחקים שלהם יש את הליגות הגדולות עם קבוצות ענק ושחקני פאר מטורפים. ניתן דוגמאות: רוקט ליג, קאונטר סטרייק, דוטה 2, או ליג אוף לג'נדס לא רק משלבים עבודת צוות, הם גם מספקים שלל דרכים ששחקנים יכולים להציג את הכישורים הייחודיים שלהם. וככל שהזמן מתקדם צצים עוד ועוד כישרונות בהשראת ספורטאים שכבר הצליחו בעבר והוכיחו שהחלום אפשרי. ממש כמו בספורט אמיתי.

Olympic Esports Series 2023. International Olympic Committee, אתר רשמי
Olympic Esports Series 2023/אתר רשמי, International Olympic Committee

את התאוצה של ענף הספורט האלקטרוני קשה לעצור בשנים האחרונות, ואירועי הענק והליגות הנוצצות מושכות אליהם את הדור הצעיר. זהו גם לא יהיה הניסיון הראשון לקשור את הענף ביחד עם המשחקים האולימפיים. במהלך אולימפיאדת טוקיו 2020 התקיים טורניר Esports רשמי בשיתוף הוועד האולימפי וחברת אינטל במשחקים רוקט ליג וסטריט פייטר V.

גם נשיא צרפת עמנואל מקרון הכריז שהוא מעוניין שצרפת תארח את אליפויות העולם במשחקים הכי גדולים היום כמו קאונטר סטרייק, ליג אוף לג'נדס ודוטה 2 לצד אוליפיאדת פריז 2024. הוא גם הציג תכנית מדינית לגיוס משקיעים וכשרונות שיהיו אחראים על קידום תרבות eSports מקומית בצרפת.

אפילו בקרמלין לא יכלו להתעלם מההצלחה של תעשיית הספורט האלקטרוני (והגיימינג בפרט), ובממשל הרוסי היו מעוניינים בתכנית דומה לזו של מקרון, וגם קיוו להקים מפיצת משחקים ענקית שתתחרה בשוק העולמי. או איך שהם קראו לה: "הגרסה הרוסית של EA".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully