וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולטורים קבעו: רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד תפגע בגיימרים

מתן בנישי

8.2.2023 / 16:23

הרשות לתחרות בבריטניה פירסמה את דו"ח הממצאים שלה וטענה שאישור הרכישה יעניק למיקרוסופט יתרון לא הוגן בשוק הקונסולות והסטרימינג בענן

לאחר תקופה של חמישה חודשים החקירה הגיעה לסיומה, והרגולטורים מטעם הרשות לתחרות בבריטניה שבחנו את רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג על ידי מיקרוסופט, פירסמו את הממצאים והמסקנות שלהם.

המסקנות שלהם היו חד משמעיות: אישור הרכישה רק יוביל לעליית מחירים, צימצום אפשרויות בחירה עבור השחקן, ופחות חדשנות ויזמות בתעשיית הגיימינג. לחצו כאן על מנת לקרוא את הדו"ח במלואו.

הדיון התפתח בעיקר סביב קול אוף דיוטי, והטענה שהפיכתו לכותר בלעדי של מיקרוסופט עשוי להעניק לה יתרון בשוק הקונסולות וטכנולוגיית הסטרימינג בענן המתפתחת.

במידה והרשות לתחרות תאשר את הרכישה, היא מתכוונת לעשות זאת רק אם מיקרוסופט תהיה מוכנה לוותר על חלק מהנכסים של אקטיוויז'ן (במקרה הזה, קול אוף דיוטי), או התחייבות מצידה שלא תהפוך את קול אוף דיוטי לבלעדי לאקס בוקס. הבטחה שמיקרוסופט כבר התחייבה לה עוד לפני פרסום הדו"ח.

הרשות לתחרות עוד לא נתנה את תשובה סופית והיא תהיה מוכנה לשקול פתרונות נוספים. למיקרוסופט יש עד ה-22 בפברואר להגיש את טענות הנגד שלה על מנת להפיג את חששות הרגולטורים.

CMA Report microsoft activision Blizzard. CMA, צילום מסך
מתוך דו"ח הממצאים של הרשות לתחרות בבריטניה/צילום מסך, CMA

החקירה של הרשות לתחרות בבריטניה כללה תשאול ההנהלה הבחירה באקטיוויז'ן-בליזארד, מיקרוסופט והמתחרות, ניתוח מידע מתוך מסמכים פנימיים של החברות והמפיצות השונות בתעשייה, וסקר שעליו ענו הגיימרים בעצמם.

גם ועדת המסחר הפדרלית של ארה"ב לא אישרה את עסקת הענק והגישה בדצמבר האחרון תביעת הגבלים עסקית שצפויה לגרור את מיקרוסופט אל בית המשפט. בכירים באקטיוויז'ן-בליזארד ומיקרוסופט כבר הצהירו שהם מוכנים להידברות עם הרגולטורים, או שיאבקו על הרכישה במקרה הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully