וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת גיימרים תובעת את מיקרוסופט על רכישת הענק

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 18:15

לא רק ועדת המסחר הפדרלית וסני מנסות לעצור את עסקת אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג. גם קבוצת גיימרים מסן פרנסיסקו הגישה תביעה נגד מיקרוסופט מחשש לפגיעה בתחרות

לא רק סוני לא מרוצה מרכישת הענק אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג בשווי 68.7 מיליארד דולר על ידי מיקרוסופט. העסקה, שנמצאת בתהליכי רכישה ע"י רגולטורים ברחבי העולם, נתקלה החודש בתביעת הגבלים שהוגשה על ידי ועדת המסחר הפדרלית בארה"ב מחשש לפגיעה בתחרות. עכשיו נראה שגם הגיימרים יוצאים למאבק בעסקה בבית המשפט ומנסים למנוע את אישורה.

קבוצה של עשרה גיימרים התאחדה והגישה באמצעות שני משרדי עורכי דין תביעה משותפת לבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו. הטענה היא שאישור העסקה יעניק למיקרוסופט שליטה מרבית על השוק. כתב התביעה ציין שלמיקרוסופט כבר קיימת "מערכת פלטפורמות אקולוגית מהמובילות בתעשייה", ואישור הרכישה יאפשר "לה להקטין את היריבות, להגביל את התפוקה ואת הבחירה של הצרכנים, ולהעלות מחירים".

microsoft atcivision-blizzard. מיקרוסופט, אתר רשמי
microsoft atcivision-blizzard/אתר רשמי, מיקרוסופט

מטעם ג'וזף סאברי, ממשרדי אליאטו שהגישו את התביעה נמסר: "הרכישה תעניק למיקרוסופט שליטה בלתי מעורערת על תעשיית הגיימינג ותשאיר אותה עם כותרים ומותגים אייקוניים ו'הכרחיים' עבור הצרכנים. ככל שהתעשייה ממשיכה לצמוח, חשוב שנגן עליה מאיחודים שיובילו למונופולים שבטווח הארוך רק יפגעו בלקוחות".

"התיק הזה הוא צעד הכרחי על מנת לשמר תחרות בעולם המשחקים שיגן על הצרכנים. דבר אינו היה הרסני לשוק החופשי במהלך שני העשורים האחרונים כמו איחודי ענק. הם הורסים עבודות, הם מעלים את המחירים, והם גורמים לירידה באיכות ובחוסר עידוד יצירתיות".

מיקרוסופט ענתה בתגובה: "העסקה הזו רק תגדיל את התחרות ותיצור עוד אפשרויות לגיימרים ולמפתחי משחקים. אנו מחפשים להביא כמה שיותר משחקים לכמה שיותר אנשים ומסכים". אמירה זו מכוונת לשירות ה-Game Pass ושירות הענן של מיקרוסופט, שמוצעים לא רק על קונסולות האקס בוקס, אלא גם למחשב האישי ולמובייל.

סביר להניח שהתביעה הייצוגית הזו לא תעשה הרבה נזק משמעותי למיקרוסופט, ולפי אנליסטים בתעשייה היא צפויה לשלם קנס מאשר להיאבק בה בבית המשפט. מיקרוסופט כן תאלץ להיאבק בבית המשפט בתביעת ההגבלים העסקית שהגישה ועידת המסחר הפדרלית.

במיקרוסופט היו מוכנים לתרחיש, ובכירים של החברה ושל אקטיוויז'ן-בלזיארד כבר הצהירו שיאבקו על הרכישה במקרה הצורך. נכון לעכשיו, גם הועד האירופי וגם ועדת רשות התחרות והשווקים בבריטניה נכנסו לשלבי בדיקות מחמירים יותר. מדינות כמו ברזיל, סעודיה וסרביה כבר נתנו את אישורן לעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully