וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי המפתחת הבאה שסוני מתכננת לרכוש?

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 14:34

קונאמי או הסטודיו של הידאו קוג'ימה? ציוץ אחד שהלהיט את הרוחות: מסכמים את החודש האחרון שהיה עמוס בשמועות שצצו ברשת

חברת סוני הייתה מאוד עסוקה במהלך שנת 2021. במהלכה היא רכשה כחמש מפתחות שונות: הראשונה הייתה בחודש יולי - Housemarque שפיתחה עבורה את הכותר הבלעדי לקונסולת הפלייסטיישן 5 Returnal, וחודש לאחר מכן היא רכשה את Nixxes Software ההולנדית, ואת Firesprite שפיתחה את The Playroom לפלייסטיישן 4 ול-PSVR.

סוני לא חיכתה יותר מידי זמן ובסוף חודש ספטמבר 2021 היא כבר הכריזה על הרכישה של Blupoint Games שהיו אחראים על הרימייק של Demon's Souls לפלייסטיישן 5, וממש חודשיים לאחר מכן דווח שגם Valkyrie Entertainment שעוזרת לפתח את God of War Ragnarök מצטרפת למשפחה.

PS Stuidos 2021. comicsunearthed, צילום מסך
המפתחות שסוני רכשה במהלך שנת 2021/צילום מסך, comicsunearthed

סוני פתחה את 2022 ורכשה בפברואר גם את Lasengle (חטיבת הגיימינג של DelightWorks היפנית), וממש בחודש מרץ האחרון גם את Haven Studios הטרי - סטודיו שהוקם על ידי ג'ייד ריימונד, מפיקה ויוצרת לשעבר ביוביסופט. כמובן שאי אפשר לשכוח שסוני רכשה גם את Bungie, אך הם נשארו כסטודיו עצמאי שלא בהכרח יפתח כותרים או תוכן בלעדי עבור החברה.

נראה שכל הרכישות הללו בשנה וקצת האחרונות הללו לא הספיקו, ובמהלך השבועות האחרונים ממשיכות לצוץ לא מעט חדשות שסוני מתכננת להכריז בקרוב על עוד ועוד רכישות, במיוחד לאחר שג'ים רייאן, המנכ"ל של סוני ציין שזה לא הסוף, והיא תכריז על מפתחות נוספות בהמשך.

המעריצים צמאים לכל פרט ושביב מידע, הכל על מנת להילחם בפצצה שהטילה חברת מיקרוסופט לאחר שרכשה את אקטיוויז'ן בליזארד ולתת פייט במלחמה הבלתי נגמרת בין השתיים. אז מי תהיה הרכישה הבאה הגדולה שלה סוני?

Playstation x Bungie. סוני, אתר רשמי
סוני רוכשת את Bungie - שהייתה המפתחת המקורית של סדרת Halo/אתר רשמי, סוני
Haven Studios. סוני, אתר רשמי
המפתחת הטרייה Haven Studios מצטרפת למשפחת פלייסטיישן/אתר רשמי, סוני

האם זו תהיה קונאמי?

השמועות הראשונות שהתחילו לצוץ נגעו לגבי רכישת קונאמי, והן החלו אט אט לתפוס תאוצה ברשתות חברתיות כמו טוויטר. משם הדרך לא הייתה קצרה במיוחד ו"הידיעה" הזו הגיעה גם אל אתרי הגיימינג השונים שהחלו לזרוק ספקולציות שסוני כבר עובדת במרץ על חידושים למשחקים כמו Castelvania, Silent Hill, מטאל גיר סוליד, ועוד רבים שקונאמי מצידה זנחה.

מצד אחד מדובר בצעד הגיוני: קונאמי הזניחה את הכותרים הגדולים ביותר שלה בשנים האחרונות, וזו תהיה הדרך של סוני גם להחזיר עטרה ליושנה למשחקים אהובים, גם לספק גם את המעריצים וגם להשיג לעצמה כמה מותגים נוספים ומוכרים שיצטרפו למשפחה ויעניקו לה בלעדיות נוספת על אלו של מיקרוסופט.

אבל מהר מאוד השמועות החלו להתפוגג, והיה נראה שמדובר בעשן ללא אש. חלק מהציוצים שדיווחו על כך בטוויטר לראשונה אף נמחקו מאז, מה שמראה שככל היה נראה מדובר בשמועה ללא כל ביסוס ממשי שנופחה מעבר לכל פרופורציות.

Konami IP. WhatCulture Gaming, צילום מסך
שמועות ברשת ציינו שסוני תחייה את הכותרים שקונאמי זנחה: מטאל גיר, סיילנט היל וקסטלבניה/צילום מסך, WhatCulture Gaming

אם לא קונאמי, אז אולי קוג'ימה?

הספקולציות לא נגמרו ומעריצי סוני היו צמאים לקבל הכרזה ולחפש אחר רמזים בכל דרך אפשרית. סוני לא בדיוק עזרה בנושא כשהיא שיחררה באנר מעודכן הכולל את המפתחות והמשחקים הבלעדיים שלהם - שם היה ניתן למצוא לפתע את המשחק Death Stranding של הידאו קוג'ימה.

בהתחשב בעובדה שהמשחק ששוחרר במקור כמשחק בלעדי לקונסולת הפלייסטיישן 4 הבלבול היה מובן בהחלט, אך חשוב לזכור שה-Death Stranding הגיע אך לאחר מכן הגיע גם אל המחשב האישי בפלטפורמות סטים ו-Epic Games Store, ולאחר שהידאו קוג'ימה פוטר ועזב את קונאמי הוא אמנם יצא לדרך חדשה, הוא לא בהכרח חתם על הסכם בלעדיות עם סוני.

ואז הגיע הידיעה הרשמית ובמהלך חג הפסח בסוף השבוע האחרון קוג'ימה אישר בכבודו ובעצמו את הנושא בטוויטר, וציין כי Kojima Productions תישאר חברה עצמאית והוא מתנצל על הבילבול שנוצר ככל הנראה בטעות.

PS Studios. סוני, אתר רשמי
Death Stranding מצד שמאל: הבאנר שהצית את השמועות ברשת/אתר רשמי, סוני

קוג'ימה מאשר שהסטודיו שהקים נשאר עצמאי

השמועות ממשיכות לצוץ

אחרי שקוג'ימה ניסה להרגיע את הרוחות השמועות לא הפסיקו לזרום, גם ממקורות כמו העיתונאים גרג מילר וג'ף גראב שטוענים שהרכישה של סוני תהיה "ענקית" וזו תהיה "חברה הרבה יותר גדולה מ-Kojima Production" שתצטרף למשפחת פלייסטיישן. אז מי האופציות הבולטות שנשארו לנו?

ככל הנראה ניתן לשלול את EA או את Take-Two - כל עוד הן מחזיקות בכותרים פופולאריים ומפלצתיים דוגמת פיפ"א ו-NBA 2K (ואלו רק שניים ממה שיש לענקיות האלה להציע, עוד לא דיברנו על GTA) המחיר של שתי החברות הללו יחשב לאסטרונומי, ולא נראים סימנים שבסוני מתכוונים להשקיע את הסכום הזה.

גם חברה כמו Remedy Entertainment נחשבת מחוץ לתחום (לפחות לתקופה הנראית לעין) מכיוון והיא כבר חתומה עם אקס בוקס ו-Epic Games על מספר חוזים ובלעדיות. גם לסטודיו כמו FromSoftware יש היסטוריה חיובית עם סוני, אך ממש כמו במקרה של הידאו קוג'ימה הם כבר הצהירו שהם מעוניינים להישאר עצמאיים ואינם מעוניינים למכור.

חברות יפניות כמו Square Enix, Capcom, Sega, Bandai Namco או אפילו קונאמי עשויות להוות בעיה מכיוון והממשל במדינה הכריז על מספר הגבלות שיקשה על סוני לבצע זאת בקלות, אך נראה שהאופציות עדיין פתוחות ודבר לא אפשרי.

גם CD Projekt Red נזרקה לאוויר ונחשבה לאופציה יחסית ריאלית במבט ראשון מכיוון ומדובר בסטודיו עצמאי שחווה לאחרונה לא מעט קשיים עם ההשקה הבעייתית והמאכזבת של סייברפאנק 2077. גם הכותר הרביעי בסדרת The Witcher הוכרז לאחרונה והוא יפותח במנוע Unreal 5 של חברת Epic Games, שכידוע סוני השקיעה בה ובמנוע הדור הבא שלה.

אך חשוב לזכור ש-CDPR הכריזה על שיתוף פעולה נרחב עם חברת Epic Games במחשב האישי, והכותר הרביעי ישוחרר לא רק למחשב ולפלייסטיישן אלא גם לקונסולות האקס בוקס.

זה משאיר לנו את יוביסופט, שלאחרונה חווה קשיים משפטיים מכיוון שבכירים בחברה החלו לנטוש ולהתפטר לאחר הואשמו בהטרדה מינית והוגש כנגדם כתב אישום. מהלך כזה יכול לשפר את התדמית הניזוק של החברה ממש כמו שמצופה ממיקרוסופט לעשות עם הרכישה שלה של אקטיוויז'ן-בליזארד.

דבר אחד בטוח: ההצהרה שסוני לא סיימה לרכוש מפתחות מפי ג'ים רייאן בעצמו יוצרת הייפ ודיבור רציני ברשת וכולם מצפים לעוד הכרזה משמעותית, כזו שתיתן למיקרוסופט פייט. אבל נכון לעכשיו נראה שכל מה שנותר לנו לעשות כרגע הוא רק להרגיע את הרוחות, להפסיק להקשיב לכל ציוץ אפשרי, ולהמתין להודעה רשמית בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully