וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאקר שהדליף את GTA 6 לא כשיר לעמוד לדין

מתן בנישי

17.7.2023 / 13:09

פסיכיאטרים מטעם בית המשפט בבריטניה קבעו שההאקר בן ה-18, שהשתייך לקבוצת ההאקרים $Lapsus, אינו כשיר לעמוד לדין

GTA V Next Gen Trailer/Rockstar Games

בשנה שעברה רוקסטאר חוותה את מה שכונה "הדליפה הגדולה ביותר בהיסטוריה של תעשיית הגיימינג" כשחומרים משלבי הפיתוח המוקדמים של GTA 6 דלפו לרשת. בפרשה נעצרו שני נערים. הראשון הוא אריון קורטג', בן 16 וחצי מלונדון, ונער נוסף בן 17 ששמו לא נחשף לציבור.

ההאקרים לא הדליפו רק תמונות וסרטונים מתוך GTA 6, הם גם ניסו לסחוט את רוקסטאר וטענו שבבעלותם קיים גם קוד המקור של GTA V, ודרשו עבורו כופר ואיימו להדליף אותו לרשת. השניים השתייכו לקבוצת ההאקרים המוכרת Lapsus, שפרצה גם לענקיות כמו אנבידיה ואובר, שלה נגרם נזק בשווי של כמעט 3 מיליון דולר.

נגד קורטג' (שכיום בן 18) הוגשו 12 כתבי אישום שונים בגין שוחד, הונאה ופשעי סייבר. בית המשפט בבריטניה קבע השבוע שעל פי הערכות פסיכיאטריות הוא אינו כשיר לעמוד לדין, ולא יהיה מסוגל להבין את האישומים נגדו. חבר מושבעים ידון בתיק ויקבע האם אכן ביצע את המיוחס לו. הערכה דומה לא ניתנה לנער הנוסף שנעצר, שצפוי לעמוד לדין על פשעי סייבר.

מספר ימים לאחר התקרית ברוקסטאר אישרו את דליפת הענק של GTA 6 והבטיחו שהיא לא תעכב את המשך פיתוח המשחק. הסרטונים שדלפו חשפו לנו מספר פרטים: עלילת המשחק תתקיים בזמנים מודרניים בעיר וייס סיטי (המבוססת על מיאמי בסדרת GTA) והשחקנים יגלמו הפעם זוג פושעים נוסח "בוני וקלייד" בשם ג'ייסון ולוסיה.

תאריך ההשקה הרשמי למשחק עוד לא פורסם מטעם רוקסטאר, אבל הדו"חות השנתיים האחרונים של Take-Two (המפיצה) הראו שעד שנת הכספים של 2025 (שתתחיל בפועל באפריל 2024) היא צפויה לשחרר "מספר כותרים פורצי דרך שיגדירו סטנדרט חדש בתעשייה". זהו התיאור המדויק שמנכ"ל החברה סטראוס זלניק השתמש בו בשביל לתאר את GTA 6 בשנה שעברה. כמובן שעד שלא נקבל הכרזה רשמית מרוקסטאר, כל שנשאר לעשות זה להמשיך ולחכות בציפייה למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully