וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מודה: שירות ה-Game Pass פוגע במכירות המשחקים

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 14:31

משחקים שזמינים ביום ההשקה שלהם הם אולי צעד שמאוד מטיב עם הצרכנים, אבל לא בהכרח עם שאר השוק והתעשייה

Xbox Game Pass/Microsoft

בשנים האחרונות חלה תפנית חדה במודל צריכת המשחקים של השחקנים, וגם מיקרוסופט וסוני מציעות כיום שירותי ספריות משחקים רחבות בתשלום חודשי. ממש כמו הנטפליקס של המשחקים. אחת מההטבות, לפחות מהצד של מיקרוסופט, הוא להציע בשירות גם משחקים חדשים כבר ביום ההשקה שלהם.

למרות שזו החלטה שרוב הצרכנים עשויים להיות בעדה, ולמרות שהיא תורמת רבות לשירות ה-Game Pass ומספר המנויים החודשי שלו בטווח הארוך, אפילו מיקרוסופט מודה בעצמה שהמודל החדש הזה פוגם במכירות המשחקים הפרטניות. המידע הזה מגיע מתוך דו"ח שפירסמה הרשות לשווקים ותחרות בבריטניה. לחצו כאן על מנת לקרוא את הדו"ח במלואו>>>

הדו"ח מתייחס לחקירת שקיימה הרשות לשווקים ותחרות במהלך החודשים האחרונים לגבי אישור רכישת הענק של אקטיוויז'ן-בליזארד על ידי מיקרוסופט. אחד מהסעיפים מציין באופן מאוד ברור: "מסמכים פנימיים של מיקרוסופט מודעים לעובדה שהוספת כותרים לשירות ה-Game Pass "יבצע קניבליזציה" במכירות משחקי B2P (שלם ושחק, Buy to Play)". הד"וח לא מציין כמה ירידה מיקרוסופט חוותה במכירות משחקים מאז השקת השירות.

Microsoft CMA. CMA, צילום מסך
"במיקרוסופט מודעים לעובדה שהוספת כותרים לשירות ה-Game Pass "יבצע קניבליזציה" במכירות משחקים"/צילום מסך, CMA

הד"וח מתייחס גם למיקרוסופט שמצידה, מנסה לשנות את הרגלי הצריכה של הגיימרים, ממש כמו ששירותים כמו נטפליקס או ספוטיפיי עשו עבור קהלי צרכנים אחרים. היא רואה בשירותים כמו ה-Game Pass בתור העתיד והסטנדרט של התעשייה, וסביר להניח שמספר המנויים העקבי לשירות ה-Game Pass חשוב לה יותר מאשר מכירות נקודתיות וחד פעמיות של משחקים בשווי 60-70 דולר.

מיקרוסופט לא הסתירה שהיא מעוניינת לפתוח חנות מובייל שתתחרה בגוגל ואפל, ואישור רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג הוא חלק מאוד משמעותי מהאסטרטגיה העתידית הזו.

רק בשבוע שעבר פירסמה הרשות לשווקים ותחרות את ממצאי הדו"ח שלה והיא קבעה שאישור רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד הוא צעד שעשוי לפגוע בצרכנים. מיקרוסופט מצידה הגנה על העמדה שלה וטוענת כי ההיפך הוא הנכון. נגד מיקרוסופט הוגשה לאחרונה גם תביעת הגבלים עסקית מטעם הרשות למסחר בארה"ב, צעד שיגרור אותה להגן על הרכישה בבית המשפט בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully