וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בקול אוף דיוטי: EA מציגה תכנת אנטי צ'יטים בפיפ"א

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 16:01

עם הקצב של גדילת השחקנים במחשב האישי, ב-EA משיקים את הפתרון להילחם בצ'יטרים ברשת. למה הם עשויים להצליח איפה שאקטיוויז'ן ו-Riot Games נכשלו?

FIFA 23/EA Sports

חברת EA חשפה היום את תכנת האנטי צ'יטים שלה למחשב האישי - ה-EAAC (ר"ת The EA AntiCheat), שהושק ביחד עם פיפ"א 23 השנה בגרסת ה-PC של המשחק. נראה שב-EA הולכים בדרכם של אקטיוויז'ן ומציגים תכנת אנטי צ'יטים ברמת ה-Kernel של המחשב, שאמורה לזהות את המשתמשים לפי החומרה שעליה הם מריצים את המשחק.

למרות שקהילת שחקני הפיפ"א נמצאת בעיקר בקונסולות, המשחק זמין גם עבור שחקני המחשב האישי בפלטפורמת EA Play ו-Origin של החברה, או גם ב-Game Pass וסטים. רק בסטים לדוגמא, מספר השחקנים הפעילים עומד על 70 אלף בזמן נתון, כך שניתן להבין את הצורך של EA לשחרר מערכת אנטי צ'יטים. מהחברה נמסר כי בעתיד ישיקו את ה-EAAC לשאר המשחקים שלהם, אך לא לכולם.

FIFA 23. EA SPORTS, אתר רשמי
FIFA 23/אתר רשמי, EA SPORTS

EA מכינה את הקרקע לשנים הבאות

חלק מהצ'יטים שפותחו עבור פיפ"א למחשב הורסים למעשה לחלוטין את מצב האולטימייט טים של המשחק, שמתבסס בעיקר על פתיחת קלפים ונתונים. וכמובן על מיקרו רכישות מצד השחקנים. הצ'יטים מאפשרים לשחקנים לקבוע את נתוני השחקנים שלהם (כמו למשל מהירות, התקפה והגנה) ולהפוך שחקן פשוט למכונה שלא ניתנת לעצירה על המגרש. גם בעיטות אוטומטיות שתמיד יכנסו לשער כלולות בתוך חבילות הצ'יטים הללו.

קצת קשה להתעלם מהאירוניה ש-EA טוענת ל"חווית משחק תחרותית והוגנת" בזמן שמשחק כמו פיפ"א מתבסס בעיקר על הימורים וכמה כסף שחקנים ישקיעו מכיסם על חבילות משחק באולטימייט טים. ולמרות היחס הציני של החברות הגדולות אל השחקנים, מערכת ערוץ הגיימינג לא תומכת בצ'יטרים. גם במקרה הזה.

EA כבר השיקה השנה את האפשרות לקרוס פליי בפיפ"א 22, ושחקני הפלייסטיישן 5 והאקס בוקס Series X\S לשחק יחדיו. זהו ככל הנראה צעד הכנה של EA לפני שתשיק את הקרוס פליי בין כל שחקני הפלטפורמות - ה-PC והקונסולות. פיפ"א 23 יהיה המשחק האחרון של EA וארגון הכדורגל העולמי. משנה הבאה EA תצא לדרך חדשה עם EA Sports FC, וקיימות לא מעט השערות ברשת שזוהי תהיה הפעם הראשונה ששחקני המחשב והקונסולות יוכלו לשחק יחדיו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
FIFA 23. EA SPORTS, אתר רשמי
FIFA 23/אתר רשמי, EA SPORTS

למה EA עשויה להצליח איפה שאחרות נכשלו?

אקטיוויז'ן הציגה גם היא בשנה שעברה את RICOCHET - תכנת האנטי צ'יטים בקול אוף דיוטי, שעובדת גם היא ברמת ה-Kernel של המחשב. התכנה אמנם לא פתרה את התופעה באופן מוחלט, אך היא בהחלט צמצמה את הנוכחות שלהם בסרברים. החברה ממשיכה לעדכן את התכנה באופן תמידי, אך מדובר במשחק של "חתול ועכבר" והצ'יטרים מוצאים בכל פעם דרך חדשה לעקוף את התכנה.

דוגמא בולטת נוספת לתכנת אנטי צ'יטים דומה ברמת ה-Kernel הוא המשחק Valorant, של חברת Riot Games. גם שם ניתן למצוא נוכחות של צ'יטרים במשחק, אך זוהי הקללה האלמותית של שחקני המחשב האישי, מכיוון ומדובר במערכת הפעלה פתוחה שניתן לבצע בה שינויים בצורה הרבה יותר קלה.

ההבדל העיקרי אצל EA הוא שבהשוואה ל-Valorant או קול אוף דיוטי, פיפ"א 23 אינו חינמי. צ'יטר שחשבונו יושבת לא יוכל לפתוח מייל חדש ולהירשם מחדש, הוא גם ייאלץ לרכוש את המשחק במחיר מלא.

RICOCHET. Activision, אתר רשמי
RICOCHET: תכנת האנטי צ'יטים של משחקי אוף דיוטי/אתר רשמי, Activision

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully