וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיידרמן חוזר לאקס בוקס, אבל לא כמו שאתם חושבים

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 18:12

לאחר שנים של גלות מהקונסולה של מיקרוסופט, איש העכביש עושה את הקאמבק שלו במשחק Marvel's Midnight Suns. את דמותו יגלם אותו השחקן מהכותרים של הפלייסטיישן

ספיידרמן הוכרז בתור דמות במשחק Marvel's Midnight Suns

Marvel's Midnight Suns. 2K Games, Firaxis, אתר רשמי
Marvel's Midnight Suns/אתר רשמי, 2K Games, Firaxis

במהלך סוף השבוע האחרון התקיים לו אירוע ה-Summer Game Fest החגיגי שבו נחשפנו ללא מעט טריילרים למשחקים קיימים והכרזות חדשות. אחד מהטריילרים שהוצג בפנינו היה טריילר סינמטי למשחק Marvel's Midnight Suns - משחק-טקטיקה-בסגנון-XCOM-אבל-עם-דמויות-מארוול, בו הוצג בפנינו שגם דמותו של ספיידרמן תשתתף במשחק.

מכיוון ו-Marvel's Midnight Suns החדש הוא כותר צד שלישי שמפותח עבור לכל הפלטפורמות, כולל המחשב האישי, לקונסולות הפלייסטיישן 4, 5 והאקס בוקס Series X\S, מדובר במצב מעניין ביותר, בעיקר כי עד היום קיבלנו את הרושם שרק לסוני יש את האפשרות להשתמש בדמותו של איש העכביש.

הרי לסוני יש את הבלעדיות על ספיידרמן, והמשחק משנת 2018 (ביחד עם ההרחבה של מיילס מורלס) נחשבו כבלעדיים לפלייסטיישן (עד שהוכרזו לא מזמן למחשב האישי). לא צריך גם לחזור יותר מידי אחורה בשביל להיזכר שספיידרמן הצטרף למשחק של הנוקמים מבית Sqaure Enix, ונשאר בתור דמות בלעדית.

המשחק הושק במקביל גם למחשב ולאקס בוקס, אך הם לא זכו ליהנות מזוחל הקירות גם כשהמשחק המלא היה בסטים או הגיע ל-Game Pass. כל חבילות ההרחבה שוחררו עם כל הדמויות, ונוצר מצב בו נראה כי ספיידרמן פשוט נשאר מחוץ להישג ידם של שחקנים שאין להם קונסולה של סוני.

Marvel's Midnight Suns. 2K Games, Firaxis, צילום מסך
Marvel's Midnight Suns/צילום מסך, 2K Games, Firaxis

כעת מתברר בפנינו כי זה לא בהכרח המצב, וראיון חדש עם ג'ייק סולומון, המפתח הבכיר מ-Firaxis (המפתחת של המשחק ושל סדרת XCOM כיום) מסביר שהם לא נתקלו בתקלות כאשר רצו להביא את דמותו של ספיידרמן גם לקונסולת האקס בוקס במשחק הנוכחי: "הוא יהיה באקס בוקס, אין בעיות עם זה".

"זה יהיה נחמד לפתח את המשחק הראשון שבו הדמות שלו מופיעה גם באקס בוקס מזה זמן רב. ספיידי תמיד היה חלק מצוות הדמויות של המשחק בתכנון שלנו, ולא נתקלנו בהתנגדות מצד מארוול בעניין. מעולם לא קיבלתי את הרושם שלהוסיף את ספיידרמן למשחק הולך להוות מכשול".

אחת ההפתעות הנוספות היו שדמותו של ספיידרמן ב-Marvel's Midnight Suns תדובב על ידי יורי לוונת'ל -אותו שחקן שגילם את איש העכביש במשחקים הבלעדיים של סוני. לכל אלו שתוהים האם מדובר באותה הדמות ואותו היקום, אז לא. המפתחים כבר ציינו כי יהיה מדובר בדמות שונה לחלוטין, והם פשוט חיפשו "שחקן שנשמע כמו פיטר פארקר", ונראה שלוונת'ל התאים לתפקיד, ואפשר להבין אותם. הוא ביצע את התפקיד שלו בצורה מדהימה. אפילו יותר טוב מכל גרסת לייב אקשן שקיבלנו עד היום, לטעמי האישי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
Marvel's Midnight Suns. 2K Games, Firaxis, אתר רשמי
Marvel's Midnight Suns/אתר רשמי, 2K Games, Firaxis

הופעות אורח במשחקים צדדיים זה לא מספיק

הוותיקים ביננו יכולים לזכור שעד שנת 2014, ספיידרמן היה תחת הבעלות של חברת אקטיוויז'ן. בתקופתה המשחקים יצאו לכל הקונסולות, כולל משחקים וגרסאות לגיימבוי ול-DS. לא היה מדובר בתקופה מושלמת והמשחקים ידעו עליות ומורדות רבות, אך שחקני כלל הקונסולות יכלו ליהנות משלל כותרים. חלקם מדהימים וחלוצים בדרכם, חלקם פחות.

משחק הסולו האחרון של הדמות תחת אקטיוויז'ן היה The Amazing Spider-Man 2 שהתבסס על הסרט בעל אותו שם, שנחשב לקש ששבר את גב הגמל מבחינת מארוול, ומיד לאחר מכן הגיע הסיפור עליו דיווחנו בחודש שעבר, בו מארוול החליטה להיפרד מאקטיוויז'ן, והייתה זו אקס בוקס סירבה להצעה להפוך את ספיידרמן לכותר בלעדי, הצעה שלבסוף הלכה אל סוני והיא זו שזכתה.

מאז, דמותו של ספיידרמן לא הייתה זמינה להרפתקת סינגל פלייר עבור המחשב או שחקני הקונסולות המתחרות. ספיידרמן כן הופיע במשחקי הלגו השונים של מארוול, או אפילו בתור דמות שחיקה בפורטנייט (שבאופן מפתיע הציג אחלה מכניקת Web-Swing. בטח יותר טובה מזו של Marvel's Avengers), או במשחק Ultimate Alliance 3 לנינטנדו סוויץ' מ-2019.

Marvel's Midnight Suns. Game Informer, צילום מסך
Marvel's Midnight Suns/צילום מסך, Game Informer

לא מין הנמנע להסיק שהאכזבה מ-Marvel's Avengers והבלעדיות של ספיידי במשחק הזה הם אלו שגרמו למארוול "להחזיק בשבי" את הדמות עבור פלטפורמה אחת, הרי שלפי ג'ייק סולומון נראה שגם הם נפתחו לרעיון והם לא התכוונו לבלום אותו. מהצד של סוני נראה שמדובר בהיבט הרבה יותר כלכלי, וכמובן שזה מתקשר גם להכרזה שספיידרמן ומיילס מורלס יגיעו למחשב האישי ביחד עם כותרים בלעדיים נוספים.

אז האם זה אומר שאנחנו נראה את המשחק של ספיידרמן גם על האקס בוקס? וואו, הלוואי. אבל ממש לא. ספיידי הוא בלעדי של סוני, והוא יישאר כך. אבל זה לא אומר שהיא לא תחלוק את הדמות עם שחקני המחשב או במשחקי צד שלישי של מפתחות אחרות בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully