וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיימר ניסר את הפלייסטיישן שלו בגלל שספיידרמן מגיע למחשב

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 21:39

מעריץ אדוק של סוני נקט בצעד חריג כאות מחאה, ואנחנו כאן כדי להרגיע את שחקני הקונסולה שחוששים מאיבוד בלעדיות

במהלך סוף השבוע האחרון סוני קיימה שידור State of Play בו היא חשפה לא מעט משחקים חדשים, בנוסף לגרסת המחשב האישי של אחד המשחקים הבלעדיים הכי מוצלחים שלה: ספיידרמן, שיגיע במהלך אוגוסט הקרוב (ביחד עם חבילת ההרחבה של מיילס מוראלס, שתשוחרר בסתיו).

בזמן ששחקני המחשב צהלו משמחה מכיוון וסוף סוף יכלו לשחק את אחד המשחקים הכי טובים של סוני, שחקני הקונסולה הוותיקה לא כל כך היו מרוצים שאיש העכביש "מאבד בלעדיות", ונראה שגיימר בשם
BLAZE_4K ביוטיוב הפסיד בהתערבות האם ספיידרמן או God of War יגיעו אי פעם למחשב, ונאלץ לנסר את קונסולת ה-PS4 Pro שלו (מהדורה מוגבלת של ספיידרמן, לא סתם).

בגלל ספיידרמן למחשב: פאנבוי של סוני מנסר את קונסולת ה-PS4 Pro שלו

שחקני הסוני, מה הלחץ?

שחקני הסוני היקרים, יצא לי לקרוא לא מעט דעות ותגובות שלכם ברשתות ובפורומים בסופ"ש האחרון מאז ההכרזה, ורציתי לכתוב לכם באופן אישי. אז לפני שנתחיל, היכרות זריזה: בן 34, בעיקר שחקן PC Master Race, אבל מחזיק כל השנים גם קונסולות פלייסטיישן (מאז 2, ב-1 שיחקתי באימולטור. איזה כיף להיות Master Race) כי המשחקים הבלעדיים נהדרים. אז כמו שאתם מבינים, אני גם שחקן קונסולה.

אבל מתוקף תפקידי בתור עורך חדשות כאן בערוץ הגיימינג בוואלה ובערוץ שלנו בטלוויזיה (66 ב-HOT, בקרוב מאוד גם בפלטפורמות נוספות), אני מחזיק גם את המתחרות של אקס בוקס ונינטנדו, ומאוד נהנה. אני נשבע שאני לא מנסה להשוויץ, אלא להעביר נקודה: גם להן יש א-ח-ל-ה משחקים. כן. לשתיהן. בואו נמשיך לנקודה העיקרית.

ההודעה של סוני ביום חמישי האחרון הכניסה לא מעט שחקנים ללחץ והיסטריה. ראיתי לא מעט דיונים ברשת עם טיעונים מגוונים. חלק טוענים ל"איבוד בלעדיות" למותג, ומדובר בשטות, בעיקר מכיוון והמשחקים לא יהיו זמינים לאקס בוקס, ושחקני המחשב אינם מתחרים כלל ב"מלחמת הקונסולות" (שהיא מונח מומצא בראש של המעריצים של מיקרוסופט או סוני, ואתם מוזמנים לומר לי כמה אני טועה ולא מבין בתגובות, אבל זה דיון ליום אחר).

קראתי טענות גם על "איבוד הייחודיות למותג", שזה גם מונח שאני לא בהכרח מבין. על איזו ייחודיות מדובר? אני מבין שמיתוג בנה חברות כמו נינטנדו, אבל סוני היא לא נינטנדו. נינטנדו היא חברה הרבה יותר משפחתית שפונה גם לילדים וגם מבוגרים, בזמן שסוני מציעה מגוון רחב של משחקי ילדים - קיימת לה תווית של "גיימרים כבדים" . כן קורא-שככל-הנראה-זועם-עליי, אני מחמיא לך. אבל בשבילי אתה Filthy Casual.

"האם החברות הללו היו אותן החברות ללא הבלעדיות של המותגים הללו?" קראתי גם. התשובה היא: בהחלט כן!!! מה זו הטענה הזו בכלל?! מה זה הסנטימנט המגוחך הזה?! אני שרוף על Half-Life, וכואב לי הלב ששחקני הקונסולות לא מכירים את הקסם של Valve לעומק. ותהיו בטוחים ש-Valve עדיין נשארה Valve גם כשהיא עשתה פורטים לקונסולות. מה כואב לשחקנים לחלוק את האהבה למותג?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
Spider-Man 2018. Playstation, אתר רשמי
Spider-Man 2018/אתר רשמי, Playstation

טענה נוספת היא ששחקנים לא ירכשו קונסולה. אז מה? מה רע לתת לשחקנים לבחור את הפלטפורמה שהם רוצים לשחק בה? חבר'ה, זה נקרא נגישות. ברוך הבא ל-2022. אני יודע שבתור שחקני קונסולה אתם רגילים למערכת סגורה, אבל בחייאת. תנו לאנשים ליהנות מהפלטפורמה שלהם בלי רגשי רכושנות.

אוקי, אז שחקנים לא ירכשו קונסולה. נחשו מה: לא כל שחקן ירכוש קונסולה (כמוני) בנוסף למחשב, והרוב הגדול גם מוותר על המשחקים שפשוט לא זמינים עבורם. ונחשו מה עוד: סוני היא המפסידה של הקהל הפוטנציאלי הזה בסופו של דבר. אבל היי, העיקר שאתם עם "הבלעדיות" שלכם נכון?

ומה אתם יודעים? אני לא פאנבוי של מיקרוסופט (למרות שמאוד נהניתי מ-Halo) אבל היא פשוט שיחקה אותה עם Game Pass. מדובר בהיבט ששינה את התעשייה לטובה, ולמרות הבלעדיים המדהימים של סוני - ה-Game Pass נתן לי חתיכת ספריית משחקים שאני יכול לשחק בקו-אופ עם חברים במחשב. לא כל משחק חייב להיות טריפל A מטורף, ויש לספרייה הזו ערך משמעותי. וכן, אני מקווה שה-PS Plus המחודש של סוני יצליח להביא עוד מגוון של משחקים ועוד תחרות. כמו שפיל ספנסר אמר: תחרות זה טוב. אני בעד.

היופי בתור שחקן מחשב הוא שמעולם לא הייתה לי נאמנות לחברה כזו או אחרת. אני מאוד אוהב ומעריך חברות כאלה ואחרות (רוקסטאר יימח-שמם, Valve השם יקום דמם) אך אני לא חוסך בביקורת על אף אחת (כמו שראיתם) ואני מודע טוב מאוד לעובדה שבתעשיית הגיימינג כל החברות פשוט רוצות את הכסף שלי. כל הנושא מסתכם בשאלה של מי שואבת בפחות אכזריות את הדם ואת הארנק שלי. עם חלקם אני מסכים יותר, עם חלקן פחות. ציני? אולי. אבל ריאלי.

Spider-Man 2018. Playstation, אתר רשמי
Spider-Man 2018/אתר רשמי, Playstation

המפתחת אמרה שלא. אז אמרה

בשנת 2017, לפניי שספיידרמן בכלל יצא, חברת Insomniac Games (המפתחת) פירסמה בטוויטר פוסט בו היא ציינה שהמשחק יהיה בלעדי לפלייסטיישן 4 והוא לא יגיע למחשב או לאקס בוקס. אף פעם. מאז כמו שהבנתם, דברים השתנו. בואו תבינו שכל עניין הבלעדיות הזה (שאתם אגב, שחקני הקונסולות, התחלתם בדיעבד) לא בהכרח עוזר לחברה לצמוח כמו שאתם חושבים.

סוני הבטיחה למשקיעים שלה בישיבת ההנהלה האחרונה שקיימה שהיא מצפה השנה להכנסות של 300 מיליון דולר. היא מבינה שבשוק הנוכחי של היום היא לא יכולה לנקוט גישה של חברות כמו אפל. זה גיימינג. זה מדיום מהנה וכיפי ומה המטרה שלו אם לא כולם יכולים להנות ממנו? נגישות זה שם המשחק. Get It?! נשבע שלא היה מתוכנן. סליחה.

סוני ראתה אחלה רווחים מהמכירות של Day Gone, Horizon Zero Dawn ו-God Of War כשהם שוחררו לסטים ול-Epic Games Store, והיא הרוויחה קהל חדש שעד היום היא לא נהנתה ממנו. בתור שחקני סוני אתם אמורים לשמוח שעוד אנשים חולקים את ההנאה הזו. במיוחד שהכסף והרווחים הללו הולכים אל סוני עצמה.

בשורה התחתונה

ראיתם מה זה? נכנסתם לכותרת קליק בייט ונשארתם לטור דעה נוקב. אני מקווה שהצלחתי לשכנע אתכם ולגרום לכם להבין שבסופו של דבר בלעדיות זה קונספט מיושן ומטופש, ותכלס, אין כזה דבר "קבוצה מנצחת" פה. צאו מהמנטליות המטופשת של ספורט. זה גיימינג. כולם מרוויחים כאן. בעיקר סוני, שגם זכתה לפתוח את עצמה לקהל שחקנים חדש, אבל בעיקר מבחינה כספית. ותהיו בטוחים שהיא תשתמש בכסף הזה בשביל להמשיך את המעגל ולשאוב מאיתנו עוד כסף. כמו כולם. אבל עם אחלה בלעדיים שבעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully