וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיידרמן כמעט היה בלעדי לאקס בוקס, אבל הם סירבו

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 22:59

ראיון עם בכירים במארוול חושף על הפרידה מאקטיוויז'ן כמפיצה, ואיך הסירוב של מיקרוסופט הוביל אותם לסוני המתחרה, ולאחד הכותרים הכי נמכרים של הקונסולה

Spider-Man 2018/Playstation

המשחק של ספיידרמן לפלייסטיישן 4 שיצא בשנת 2018 נחשב לאחד המשחקים המוצלחים ביותר של איש העכביש ולאחד הכותרים הבלעדיים והמצליחים של סוני, אבל כעת מתגלה בפנינו שהמצב יכול היה להראות אחרת לגמרי.

מסתבר שלפני שהדמות מצאה את עצמה בידיים של סוני ו-Insomniac Games, בכירים בחברת מארוול הציעו גם לאקס בוקס לפתח משחק בכיכובו של ספיידרמן - אך היא סירבה.

הידיעה הזו מגיעה אלינו מתוך ראיון שהתקיים בספר "ההיסטוריה האולטימטיבית של משחקי המחשב, כרך 2", שם פירט נשיא חטיבת המשחקים של חברת מארוול, ג'יי אונג, על ההיסטוריה של משחקי ספיידרמן לאורך השנים.

Spider-Man 2018. Playstation, אתר רשמי
מיקרוסופט ויתרה על ההזדמנות להפוך את ספיידרמן למותג בלעדי משלה/אתר רשמי, Playstation

הסיפור שלנו מתרחש בשנת 2014 שעד אז משחקי ספיידרמן הופצו על ידי חברת אקטיווויז'ן ופותחו על ידי מספר מפתחות שברשותה, ולמרות שהיא שיחררה כמה משחקי ספיידרמן מעולים לאורך השנים (ספיידרמן 2 לפלייסטיישן 2, Ultimate Spider-Man, Web of Shadows ו-Shattared Dimension קופצים ישר לראש), היא ספגה גם לא מעט ביקורת. מארוול התלוננה על כך שאקטיוויז'ן עסוקה בעיקר ב"למכור" את המוצר מאשר ללטש אותו ולהעניק לו את הטיפול הראוי.

ג'יי אונג מסביר שבמארוול לא היו מרוצים מהאיכות של משחקי ספיידרמן באותה תקופה והם לא זוכים לאותה הצלחה שהם זוכים לה עם יקום הסרטים שלהם בקולנוע, במיוחד אם היא מסתכלת על משחקי עבר שלה כמו Marvel vs. Capcom או Ultimate Alliance שלהם היה קהל מעריצים אדוק, והם לא חווים זאת עם אקטיוויז'ן. גם העובדה שבשנת 2009 שוחררה סדרת משחקי ארקהם של בטמן שהציבה סטנדרט מאוד גבוה עבור משחקי סופר גיבורים גרמה למארוול להבין שאפשר לכוון גבוה יותר.

לאחר שהשתיים סיכמו על סיום החוזה ביניהן, הבכירים באקטיוויז'ן שאלו את מארוול מה הם מתכוונים לעשות עם המותג שלהם עכשיו כשהוא בחזרה בידיים שלהם, ולכך אונג טוען שהשיב: "אנחנו נמצא לו בית טוב יותר". אמירה עוקצנית שלה אקטיוויז'ן לא נשארה חייבת והגיבה בחזרה: "בהצלחה למצוא את חד-הקרן שלכם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
Activision Spider-Man. Activision, מערכת וואלה!
התקופה היפה של משחקי ספיידרמן תחת אקטיוויז'ן: Spider-Man 2, Ultimate Spider-Man, Web of Shadows ו-Shattered Dimensions/מערכת וואלה!, Activision

"היינו צריכים מפיצה שלא מאמצת מנטליות של "משחקים-מבוססי-מותג-מחורבנים" ("crappy licensed game" ציטוט במקור, אל תירו בשליח) וחברה בעלת חזון לטווח הרחוק שתרוויח מהשקעה במותג. השותפה הזו צריכה להיות בעלת כישרון, מתחייבת לאיכות, וכיסים (כספיים) עמוקים". ציין אונג.

ג'יי אונג הסביר שהיו רק שלוש מפיצות בתעשייה שעונות על הקריטריונים הללו: סוני, מיקרוסופט, ונינטנדו, ומכיוון שנינטנדו מקדמת בעיקר את המותגים הפרטיים שלה, הם פנו לשתיים האחרות על מנת למצוא שותפה טובה יותר עבור איש העכביש שאולי גם תרצה חוזה בלעדי ותפתח משחקים אקסקלוסיביים. להצעה הזו מסתבר, מיקרוסופט סירבה מכיוון שהיא "הייתה עסוקה בהתמקדות על המותג שלה".

אונג המשיך ואמר שלאחר מכן ישב עם שני מפיקים מצד מפתחת צד שלישי של סוני (אדם בוייס וג'ון דרייק) ופרש בפניהם את החזון שלו למשחקי ספיידרמן: "יש לנו חלום שאנחנו מביסים את משחקי ארקהם עם משחק אחד או סדרת משחקים (של ספיידרמן) שימשכו את השחקנים לפלטפורמה שלכם". משם ההצעה עברה למנהלים הבכירים של סוני שהציעו לו להפוך את ספיידרמן לכותר AAA אקסקלוסיבי של סוני, ואת התוצאות של העסקה הזו אנחנו כבר מכירים.

Spider-Man 2018. Playstation, אתר רשמי
לאחר שמיקרוסופט סירבה, ספיידרמן מצא את הבית שלו אצל Insomniac Games/אתר רשמי, Playstation

ספיידרמן מצא את עצמו בידיים המוכשרות של Insomniac Games (שאמנם באותה תקופה לא נרכשה על ידי סוני) וכבר אז נחשבה ל"אחת מהשותפות הבכירות" שפיתחה את אחד מהכותרים הבלעדיים המוצלחים והנמכרים ביותר של סוני, וגם משחק ספיידרמן וסופר גיבורים מדהים שבהחלט מצליח להשתוות לבטמן ומשחקי ארקהם. ומה אתם יודעים? המהלך עבד לה באופן מושלם ולא מעט שחקנים רכשו קונסולה במיוחד עבור ספיידרמן (או אקסקלוסיבים נוספים כמוהו) כמו עבדכם הנאמן, שבתכלס ברוב זמנו מחשיב את עצמו בתור PC Master Race ולא שחקן קונסולות.

זה מזכיר סיפור דומה שהיה למיקרוסופט עם GTA, וקשה מאוד לדמיין מה היה קורה אם באקס בוקס היו אומרים "כן", מי הייתה המפתחת שהייתה מקבלת עליה את האחריות העצומה של לפתח משחק על איש העכביש, והאם היינו מקבלים את אותה חוויית המשחק המדהימה ש-Insomiac הצליחה לספק. במיוחד כי אנחנו יודעים שעם כוח גדול באה גם אחריות גדולה, או משהו כזה. אני לא חושב שיש פה מוסר השכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully