וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נינטנדו לא מעוניינת לרכוש מפתחות כמו סוני ומיקרוסופט

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 14:42

החברה דוגלת בגישה שונה ונשארת מחוץ למרוץ החימוש: "לא יהווה יתרון עבורנו"

חודש ינואר של שנת 2022 היה חודש מאוד עמוס בידיעות על רכישות גדולות בתעשייה: הוא התחיל כשחברת Take-Two רכשה את מפתחת המובייל Zynga, המשיך בידיעה המטלטלת של מיקרוסופט שרכשה את אקטיוויז'ן-בליזארד, ולקינוח קיבלנו את חברת סוני שרכשה את המפתחת Bungie.

בזמן שרק נינטנדו נשארה בחוץ, רבים תהו תהיה התשובה שלה לכל המצב החדש שנוצר, בו כל המפיצות הגדולות "מתחמשות" ורוכשות מפתחות וחברות גדולות שיעזרו להן לפתח משחקים חדשים עבור השירותים השונים שהן מציעות, וכעת אנחנו מקבלים את התשובה באמצעות הדו"חות הפיננסיים של נינטנדו.

ציטוט של נשיא החברה שונטארו פורוקווה מתוך הדו"חות הללו מספק הבהרה כי נינטנדו לא מעוניינת להכנס לטירוף הרכישות כמו שאר המתחרות שלה בתעשייה: "המותג שלנו נוצר על ידי המסירות של העובדים שלנו, והוספת מספר רחב של עובדים נוספים שאין להם את ה-DNA של החברה לא יהווה יתרון עבורנו".

אז למה נינטנדו לא נכנסת לקרב?

החברה האחרונה שנינטנדו רכשה הייתה Next Level Games בינואר 2021, והיא הייתה זו שפיתחה את המשחק Luigi's Mansion 3. למרות שבנינטנדו לא מאמינים כי הם נדרשים לרכוש מפתחות בשביל לעמוד בתחרות, רבים יתהו על האמירה הזו שסיפק נשיא נינטנדו, אך חשוב לזכור שנינטנדו לא משווקת את עצמה באותה הצורה שבה סוני או מיקרוסופט משווקות את עצמן עבור הקהל הרחב.

חשוב לזכור כי מיקרוסופט וסוני לא ביצעו את הרכישות רק בשביל להפוך את הכותרים של אותן חברות לבלעדיים עבורן. אם נסתכל על דוגמאות כמו קול אוף דיוטי של אקטיוויז'ן (בבעלות מיקרוסופט) ועל Destiny של Bungie (בבעלות סוני) - נוכל לראות כי מדובר במשחקי Live Service עבור כלל הפלטפורמות.

בעתיד, במידה ושחקן קול אוף דיוטי יבצע בעתיד רכישות במשחק בקונסולת הפלייסטיישן, מיקרוסופט תהיה זו שתרוויח בסופו של דבר, ואותו הדבר גם במקרה ההפוך עם Destiny באקס בוקס. זו תהיה הדרך של החברות להמשיך להרוויח על אותם משחקים גם בפלטפורמות המתחרות. נינטנדו כאמור, לא שם, והיא גם לא מכוונת לשם.

עוד חשוב לזכור שבזמן שסוני ומיקרוסופט ידועות בתור חברות שקורצות עבור גיימרים, נינטנדו משווקת את עצמה בתור חברה משפחתית שמעניקה חוויות ייחודיות לצרכנים. יש שירימו גבה, יש שיצחקו ויגידו שמדובר בחברה לילדים בלבד - אך היא מכוונת את עצמה עבור קהלי יעד ספציפיים, וזה עובד לה. קונסולת הנינטנדו סוויץ' מסביב לעולם מכרה כ-103.54 מיליון יחידות והספיקה לעקוף במכירות את קונסולת ה-Wii וה-PS1.

Nintendo Switch OLED Model. נינטנדו, אתר רשמי
קונסולת הנינטנדו סוויץ' היוותה הצלחה מסחררת עבור נינטנדו ומכרה כ-103.54 מיליון יחידות ברחבי העולם/אתר רשמי, נינטנדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully