וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל לא משחקת משחקים: ה-Vision Pro לא צפוי להיות מכונת גיימינג משומנת

אבי צדקה

9.6.2023 / 10:55

בעוד שיש הרבה דברים נהדרים עם המחשב החדש (כן זה מחשב), של אפל. משחקים כנראה לא יהיה הפורטה שלו, לפחות לא כרגע. אבל זה לא בהכרח רע

Pro Vision. Apple, צילום מסך
Pro Vision/צילום מסך, Apple

בעוד שההכרזה השבוע על ה- Apple Vision Pro, עדיין "מפוצצת את הראש", להרבה אנשים, (וגם לנו) הגיימרים הרגישו קצת מוזנחים השבוע. יש שני פריימים על "גיימרים" שאני מצאתי במצגת של המוצר.

פריים לא מאוד מחמיא של משחק ב- NBA 2K, עם שלט PS5, עוד על כך בהמשך. פריים יותר מעודד של חנות אפליקציות עם משחקים כמו Rec Room, המוכר לאנשי ה-PlayStation VR.

מה לא ראינו? הדגמה מרשימה וחיה של משחק המותאם אישית למוצר, ונראה מדהים, כמו ההדגמה של דיסני פלוס למשל, שהראתה משהו שרק חלמנו עליו אחרי צפייה בסרטים כמו דו"ח מיוחד.

מה שיפה בהכרזה כל כך חדשה וכל כך טרייה שממש מייצרת קטגוריה חדשה, הוא שאין הרבה פרטים אז נאלץ להסתפק במידע שכן יש לנו, להבין מה הגיימרים יכולים לצפות, או לא לצפות מהמחשב המרחבי החדש, לא מילים שלי, מילים שלהם. אפשר גם לקרוא לו "פלטפורמת AR", למרות שאין בו ממש AR מסורתי.

ליין השקה - כמה משחקים רציניים אתם רואים פה מלבד NBA?. Apple, צילום מסך
ליין ההשקה: כמה משחקים רציניים אתם רואים פה?/צילום מסך, Apple

כנסו לאתר המוצר ותחפשו את המילה "gaming". אין כלום, נכון? עכשיו תחפשו Game, נמצאה תוצאה אחת, ואני אקריא: "Vision Pro יכול להפוך כל חדר לתיאטרון אישי. הרחיבו את הסרטים, התוכניות והמשחקים שלכם עד לגודל המושלם תוך הרגשה שאתם חלק מהאקשן עם אודיו מרחבי".. אתה מבינים, מבחינת אפל, זה "עוד אלמנט" ל-App Store, והשותפות עם יוניטי שהוצגה, בעוד היא מבטיחה, לא דיברה בכלל על גיימינג, אלא רק על אפליקציות שהותאמו ל-Day 1.

אפל לא פראיירית, כמעט כל דבר שהיא הציגה במוצר החדש תוכנן מראש בקפידה, ואז כשהגיע הזמן לשחק, דחפה שלט DualSense ליד של המציגה (הוירטואלית?), ונתנה לה לשחק NBA במסך "קצת" יותר גדול, כאשר הפרזנטורית מדברת ברקע על משחקי Apple Arcade, שבעוד שיש כמה לא רעים, זו לא חווית הגיימינג שאנחנו מצפים ממוצר כזה.

בלי תוצאות של הקבוצות בצד, בלי "אקסטרה" מסכים, כמו שהיה בהדגמה של דיסני. סתם לשבת על הכורסה ולשחק עם המשקפת סקי הזאת על הראש שלך, שחלק מהנסיינים הראשונים מהעיתונות לא יודעים עד כמה נוח היא תהיה בכלל לאורך זמן.

וזה לא שאפל לא יכלה לרתום איזה מפתחת גדולה שתציג איזה משחק מרשם, היא הביאה את הידאו קוג'ימה בכבודו ובעצמו כמה דקות לפני לקדם את הפיתוח למק. אז אם לא ראינו משהו כזה, זה כנראה לא הפוקוס של אפל כרגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האם אנחנו רוצים בכלל משחקי AAA ל-Apple Vision Pro?

אז הבנו שאפל כרגע לא "חייבת" שנשחק, אבל האם בכלל המוצר מאפשר לנו לשחק? הדיווחים על זמני הסוללה מאוד מוזרים. באתר כתוב "למוצר יהיה זמן של שעתיים עם חיבור חיצוני, שזה החוט המעצבן הזה שראינו, ועם חיבור (לא כתוב איזה), יום שלם. מה זה אומר? אין למוצר סוללה פנימית בכלל? אז למה צריך את המגנט הזה? לא הצלחתי למצוא מידע מדויק בנושא, ויש אף עדויות שאומרות שלמוצר עצמו יש סוללה פנימית של שעתיים? לא ברור, ואפל נשארה עמומה בנוהל. כנ"ל לגבי השימוש במשחקים כבדים, זה כנראה יהיה הרבה פחות משעתיים.

היוטיובר מרקז בראונלי, הידוע גם כ-MKBHD, מספר שיש חיבור USB-C לתוך הסוללה החיצונית, ואז אתה מחובר לקיר. לא נראה לי כיף, וגם לא מאוד צונן. מרקז מספר שאולי יש למכשיר מאווררים, וגיימינג כאמור דורש הרבה, אפילו שזה מעבד M2. לא כיף.

כלומר, בשביל משחק רציני אנחנו צריכים: להתחבר לקיר, לחמם את הראש שלנו כנראה, וגם להחזיק שלט ביד, כאילו אנחנו מול הקונסולה. לא עדיף פשוט להדליק את הקונסולה בלי כל הסירבול? יש היום מסכי OLED ברזולוציות נהדרות במחירים זולים יותר.

אם אפל היתה רוצה שנשחק משחקי VR/AR, היא לא היתה מושיבה את הפרזנטורים על הספה ונותנת להם לעשות תנועות קלות כאילו הם סורגים. שיחקתם פעם משחק ספורט? הוא אינטנסיבי ודי מהר מזיעים. אני חושב שהמשחקים הראשונים יהיו יותר צ'יל כנראה, וידרשו מוטוריקה עדינה ולא שלט קונסולה.

אם גיימרים לא שוק טוב למוצר החדש, מי כן?

מה גיימרים היום עושים לפני שהם משחקים? הם בעבודה! בשיחות זום, אקסל, טימס, לינקדאין? אפל הראתה הרבה מאוד הדגמות בעולם האנטרפרייז, כולל הסתכלות על המק והפיכתו ל"מסך" ב-Vision Pro. זה נראה כאילו אפל בכלל לא מכוונת לצרכנים. לא מאוד מפתיע.

במחיר כזה, היא ממצבת את עצמה מאוד גבוה, וכמו שמיקרוסופט התחילה ממוצר צרכני עם ה-HoloLens, מהר מאוד היא הבינה שיש לה ביד כלי נהדר לתעשייה ושיווקה עבורה כמעט באופן בלעדי.

ראינו הדגמות של סוג של SolidWorks שכזה, שמיועד למהנדסי מכונות שיכולים ממש לראות את המודל התלת ממדי שהם בונים לפני שהם שולחים אותו לפס ייצור, וכמובן המוצרים של מיקרוסופט, אקסל, וורד וטימס, חשוב. והגיימרים? הם יגיעו הביתה יחברו את המשקף לחשמל ויחממו את הפנים שלהם עם קצת NBA. או שלא.

מה היינו עושים בלי אקסל ב-AR?!. Apple, צילום מסך
מה היינו עושים בלי אקסל ב-AR?!/צילום מסך, Apple

לסיכום

לסיכום, העתיד לא ידוע. יש הרבה יותר דברים ידועים מאשר אלו שלא. זה לא דבר רע. אולי אפל כן פונה גם לגיימרים ואחרי כנס המפתחים נראה מוצרים נפלאים. אבל אני לא הייתי בונה על זה. כי השחקניות המרכזיות יודעות שזה לא מוצר של גיימרים, ומי שיש לו כבר שלט PS5, סביר להניח שהוא מחובר ל-PlayStation 5 שלו, והוא יעדיף לשחק בו, בלי סרבול וחוטים במשחקים של מעל שעתיים.

אני לא אומר שלא יהיו משחקים, אני כן אומר שלדעתי ההתחלה תהיה כמו ב-App Store, של משחקים קטנים חמודים שדורשים מחוות קטנות סטייל פרוט נינג'ה ו-Jetpack Joyride, שבעזרת מיקרו תנועות (מילים שלהם) עושים דברים נהדרים, ולאט לאט, אולי בדור הבא, הגיימרים יקבלו את הבמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully