וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בכיס של אף אחד: הידאו קוג'ימה שולל רכישה

מתן בנישי

6.11.2022 / 17:44

יוצר המשחקים מעוניין שהסטודיו שהקים ישאר עצמאי, ולטענתו סירב להצעות רכישה רבות. סוני ומיקרוסופט ככל הנראה ביניהם

אחת התופעות שאפיינה מאוד את השנים האחרונות בתעשיית הגיימינג היא הרכישות השונות בתעשייה: מיקרוסופט רכשה את בת'סדה ואת אקטיוויז'ן-בליזארד, סוני רכשה את Bungie ועוד מספר מפתחות, ו-Take-Two עם זינגה. מי שהתנגד לתופעה והצהיר שהוא מעוניין לשמור על עצמאות הוא לא אחר מיוצר המשחקים, הידאו קוג'ימה.

קוג'ימה ציין השבוע בפודקאסט שלו שקיבל מספר פניות רב מגופים שונים לגבי רכישת קוג'ימה פרודקשנס, חברת הפיתוח העצמאית שהקים לאחר הפרידה הקשוחה מקונאמי בשנת 2015, אך החליט לענות להצעות בשלילה. לטענתו, הוא סירב לסכומים גבוהים ביותר, והוא ימשיך לסרב להן כל עוד הוא בחיים. מילים שלו.

Metal Gear Solid V Ground Zeros. Konami, צילום מסך
הידאו קוג'ימה שולל רכישה של קוג'ימה פרודקשנס. מתוך Metal Gear Solid Ground Zeroes/צילום מסך, Konami

קוג'ימה ציין: "הקמתי את החברה בצדמבר 2015 לאחר שעזבתי את קונאמי. הכל נעשה מהכיס שלי, לא היה מעורב אף משקיע בנושא. אנחנו מפתחים משחקי אינדי ואין לנו כל כוונה לקבל מימון ישירות מאף אחד. אנחנו משתדלים לשמור על יחסים טובים עם כולם בתעשייה".

"אני מקבל הצעות מידי יום מגורמים ברחבי העולם שפונים אליי בבקשה לרכוש את הסטודיו שלי. חלק מההצעות הללו כוללות מחירים גבוהים במיוחד, אבל זה לא שאני עושה את זה בשביל הכסף. אני רוצה ליצור את המשחקים שאני רוצה. זו הסיבה שהקמתי את הסטודיו. אז כל עוד אני בחיים אני לא חושב שאאשר את הצעות הרכישה הללו".

Kojima Productions. Kojima Productions, אתר רשמי
קוג'ימה פרודקשנס הוקמה לאחר שהיוצר עזב את קונאמי/אתר רשמי, Kojima Productions

קונאמי וקוג'ימה נפרדים בצורה מכוערת

הפרידה של קונאמי וקוג'ימה הייתה מכוערת וקשוחה במיוחד. למרות הביקורות המשבחות מצד כל הגורמים בתעשייה (שחקנים ומבקרים כאחד), בקונאמי לא היו מרוצים ממשך הזמן הממושך שלקח לקוג'ימה לעבוד על המשחקים שלו, ובאותם ימים על הכותר החמישי בסדרת מטאל גיר סוליד.

באותה התקופה קונאמי מבחינתה ביצעה מעבר למשחקי הימורים ומובייל, וטענה שתהליך הפיתוח הממושך של The Phantom Pain הוא ארוך ויקר - מה שלא ישב בזמנו עם המנטרה החדשה של החברה, שרצתה משחקים קז'ואל קלילים וממכרים בעלי מוניטיזציה שגם תשאיר אותם רווחיים לאורך זמן.

METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN. KONAMI, אתר רשמי
מטאל גיר סוליד V: המשחק שהביא למשבר ביחסים בין קונאמי לקוג'ימה/אתר רשמי, KONAMI

המצב יצר משבר ענק בין היוצר לבין המפיצה, שלא פיטרה באופן ישיר את קוג'ימה, אך בהחלט נתנה לו רמזים עבים במיוחד שהוא כבר לא רצוי בחברה: היא הסירה את אישור הכניסה שלו למשרדים שלו, שיבצו מחדש עובדים שעבדו תחתיו, ואפילו הסירו את שמו מעטיפת המשחק שהוא יצר בעצמו - מטאל גיר סוליד V.

אם כל זה לא היה מספיק, שקונאמי לא אישרה לקוג'ימה להגיע לטקס פרסי הגיימינג השנתי בשנת 2015 בשביל לקבל את הפרסים שמטאל גיר סוליד זכה בהם: פס הקול הטוב ביותר ומשחק האקשן הטוב ביותר. לאחר התקרית המכוערת בטקס שבה הקהל שאג בקריאות בוז לקונאמי, קוג'ימה עזב את החברה ששימשה לו בית במשך 30 שנים, ויצא לדרך עצמאית משלו עם קוג'ימה פרודקשנס.

Death Stranding: Director's Cut. Kojima Productions, אתר רשמי
Death Stranding היה המשחק הראשון שקוג'ימה פיתח באופן עצמאי/אתר רשמי, Kojima Productions

מה העתיד צופן ליוצר המשחקים?

מאז קוג'ימה יצר את המשחק Death Stranding, שנחשב לשנוי במחלוקת במיוחד בתעשייה, והתגובות היו מעורבות: בזמן שקיימים לא מעט שחקנים שנשבעים שמדובר במשחק הכי גאוני מהפכני ומדהים ביותר ששיחקו בו, קיימים גם לא מעט שחקנים שלא בהכרח הבינו על מה ההייפ. אתם יכולים לקרוא את הביקורת שלנו על המשחק, ולהתרשם בעצמכם. קוג'ימה הקים בשנה האחרונה גם חטיבת תכנים טלוויזיוניים וקולנועים.

קוג'ימה טוען שלאחר שעזב את קונאמי הוא קיבל לא מעט עזרה מ"החברים שרכש בסוני לאורך השנים", ו-Death Stranding אפילו היה בלעדי לשנה הראשונה שלו בקונסולה, עד ששוחרר למחשב ולאקס בוקס. במהלך כנס הסאמר גיים פסט הכריז קוג'ימה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט, וציין שטכנולוגיית הענן של החברה "תעזור לו לפתח את משחק החלומות שלו". לא מין הנמנע להסיק שקוג'ימה סירב להצעות גם משתי הענקיות הללו.

במהלך סוף השבוע האחרון דלף לרשת סרטונים שמציגים את Overdose, משחק אימה חדש בכיכוכה של מרגרט קוואלי (שגם שיחקה ב-Death Stranding את דמותה של מאמא). רבים סבורים כי זהו המשחק החדש של קוג'ימה שמשתמש בטכנולוגיית הענן של מיקרוסופט, מכיוון והשחקן בסרטונים משחק במובייל. זה לא אומר שהמשחק החדש של קוג'ימה הוא משחק מובייל - רק כזה שיאפשר לו לרוץ גם דרך טכנולוגיית הענן של מיקרוסופט.

צפו בסרטונים שחושפים את Overdose, משחק האימה החדש של הידאו קוג'ימה

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully