וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטנייט מצטרף לרשימת משחקי ה-eSports האולימפיים

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 14:10

משחק הבאטל רויאל הפופולארי נכלל בענף הירי, אבל גם אם מדובר בצעד בכיוון הנכון, בפועל יוצא שהועד האולימפי שוב מפספס את המטרה

Fortnite Olympic Esports Series 2023. Olympic Esports Series, אתר רשמי
Fortnite Olympic Esports Series 2023/אתר רשמי, Olympic Esports Series

בחודש מרץ האחרון הועד האולימפי הכריז לראשונה על הכותרים שישוחקו במשחקי הספורט האלקטרוני האולימפיים הרשמיים, והבחירות היו איך לומר? מוזרות. במקום משחקים כמו קאונטר סטרייק, ליג אוף לג'נדס, רוקט ליג או כל משחק eSports מצליח אחר שכבר הוכיח את עצמו, נבחרו משחקי מובייל ורשת מאוד ביזאריים.

נראה שהביקורת ברשת עשתה את שלה, והשבוע הועד מכריז על משחק חדש, קצת יותר פופולארי ומשוחק - פורטנייט. הענף שהמשחק ייצג? ירי כמובן. העיקר שהועד טען שוב ושוב לאורך השנים שלא יכלול משחקי יריות מכיוון והם "לא מקדמים את הערכים האולימפיים". למרות שפורטנייט מזוהה בעיקר באטל רויאל, זה לא סגנון המשחק שישימו עליו דגש. התחרות תכלול זירה מותאמת אישית שנבנתה במצב הקריאייטיב (Creative Mode) ותפקידה יהיה לשקף מטווח ירי וירטואלי.

הבחירה לכלול משחקי ירי הוא מבורכת וצעד בכיוון הנכון בדרך להכרה של גיימינג כספורט לכל דבר ועניין, אבל משחקי יריות דורשים הרבה מעבר לכיוון למטרה. הם דורשים טקטיקה, חשיבה, תגובתיות מהירה, וחלקם אף דורשים עבודת צוות. כאמור, המקצה ידמה מטווח ירי, ולא זירת קרב. נראה שהועד האולימפי שוב מפספס את הפואנטה. אבל זו בהחלט התחלה.

כעת הרשימה עומד על עשרה משחקים. שהמוכרים ביניהם הם גראן טוריסמו (ספורט מוטורי) או ג'אסט דאנס (ריקוד). משחקים נוספים שנבחרו הם Tic Tac Bow (חץ וקשת, משחק מובייל), משחק הרשת Chess.com (שחמט), משחק הרשת Zwift (אופניים), Tennis Clash (טניס) ועוד מספר כותרים שוליים.

זה לא הניסיון הראשון לקשר את ענף הגיימינג למשחקים האולימפיים. במהלך אולימפיאדת טוקיו 2020 התקיים טורניר Esports רשמי בשיתוף הוועד האולימפי וחברת אינטל במשחקים רוקט ליג וסטריט פייטר V. נשיא צרפת עמנואל מקרון כבר הכריז שלצד המשחקים האולמיפיים בפריז 2024 המדינה מתכוונת לארח את אליפויות העולם של משחקי הספורט האלקטרוני כמו קאונטר סטרייק, ליג אוף לג'נדס או דוטה 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully