וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'יטרים בדרך: האקרים גנבו את קוד המקור של LOL, ודורשים כופר

מתן בנישי

25.1.2023 / 12:59

המפתחת ריוט גיימס מאשרת שפרצת האבטחה חמורה ממה שחשבו, אך המידע האישי של השחקנים לא דלף לתוקפים. עם זאת, היכולת שלה לשחרר עדכונים למשחק נפגמה

League of Legends. Riot Games, אתר רשמי
League of Legends/אתר רשמי, Riot Games

חברת ריוט גיימס (Riot Games), הודיעה בשבוע שעבר שסביבת הפיתוח שלה נפרצה והיא חוותה מתקפת האקרים. השבוע אנחנו מגלים בדיוק כמה חמורה הפירצה הזו הייתה, וריוט מודיעה שקוד המקור של League of Legends נגנב, וקבוצת ההאקרים דורשת כופר בעבורו. כופר שריוט התחייבה שלא תשלם.

מתקפת ההאקרים הזו נעשתה בשיטת "הנדסה חברתית", שבה למעשה הפורצים מנצלים חולשות פסיכולוגיות של הקורבן על מנת לגרום לו לציית לפקודות, בדרך כלל בצורות עקיפות כמו שליחת קישורים מזוייפים. המתקפה הזו כל כך חמורה, שהיא השביתה זמנית את היכולת של ריוט גיימס לשחרר תוכן ועדכונים חדשים למשחקים שלהם לתקופה הקרובה.

בהצהרה שריוט שיחררה לציבור היא אישרה שמידע של השחקנים לא דלף לתוקפים, ומדובר אך ורק בקוד הקשור לפיתוחי המשחקים ולתכנות האנטי צ'יטים שלה. זה אומר ששחקני LOL יכולים לצפות לעלייה בכמות הצ'יטרים שתצוץ במשחק בשבועות הקרובים.

ריוט אישרה גם שקוד המקור הזה כלל תכנים חדשים נסיוניים שטרם שוחררו, והיא לא בטוחה שתצליח לשחזר אותם. רובם היו בשלבי פיתוח מאוד ראשוניים, וכעת אין כל הבטחה שהתוכן המדובר, כמו מצבי משחק חדשים, ישוחרר. מריוט גיימס נמסר שהם עובדים עם רשויות החוק ומחפשים אחר האחראים.

ריוט גיימס היא חברת הענק הראשונה בשנת 2023 שספגה מתקפת האקרים ודליפה של חומרים מסווגים. בשנה שעברה הייתה זו חברת בליזארד ספגה מתקפה שבה חומרים של דיאבלו 4 דלפו לרשת, וכמובן שאי אפשר לשכוח את דליפת הענק של רוקסטאר בה נחשפנו לחומרים מתוך GTA 6. באותה מתקפה, גם קוד המקור של GTA V דלף חלקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully