וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ביחסים: המפיצה הסינית של בליזארד ריסקה פסל של WOW בלייב

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 13:54

ענקית המשחקים הסינית NetEase לא מרוצה מבליזארד, ויש לה דרך מאוד ישירה להפגין חוסר שביעות רצון ממי שעד לא מזמן הייתה השותפה העסקית שלה

בנובמבר האחרון הוכרז שהחל משנת 2023 חברת בליזארד תפסיק את שיתוף הפעולה שלה עם ענקית המשחקים NetEase, שמפיצה את משחקיה בסין. זה אומר שבליזארד תאבד את נתח השוק הסיני כשכותרי ענק שלה כמו World of Warcraft, Diablo, ו-Overwatch לא יהיו זמינים בתחומי המדינה.

לציבור נמסר ששתי החברות פשוט "לא הגיעו להבנות והסכמים", אבל נראה שהיחסים מאחורי הקלעים היו הרבה יותר מתוחים ממה שדווח במקור. אחד ממנהלי ההשקעות של NetEase, סימון זו, הטיח האשמות כלפי "אידיוט אחד שהסב הרבה נזק" באקטיוויז'ן. ככל הנראה שהתכוון אל בובי קוטיק, המנכ"ל.

השבוע הסכסוך בין השתיים עלה מדרגה: NetEase סגרה את הסניף הסיני שהיה אחראי על משחקי בליזארד ופיטרה את כל העובדים, ואם זה לא היה מספיק - עובדי החברה תועדו ברשתות החברתיות מרסקים עם פטישים פסל ענק של World of Warcraft שהוצב בכניסה למשרדי החברה שממוקמים בעיר האנגג'ואו (Hangzhou).
.
במהלך כל האירוע (ששודר בטיק-טוק) אפשר לראות שלעובדים הוגש משקה מקומי שקיבל את הכינוי "תה ירוק". מדובר בכינוי גנאי מוכר ברשתות הסיניות שמכוון כלפי אדם שנראה טוב לב ותמים, אך בפועל הוא מזויף, מניפולטיבי וחסר מוסר. אותו משקה שהוגש לעובדים במלאכת הריסוק קיבל את הכינוי החד פעמי "התה הירוק של בליזארד".

האקט המחאתי הזה מגיע בתגובה להצעה שבליזארד הציעה ל-Netease: היא תמשיך להפיץ את משחקיה בסין למשך כחצי שנה, ובליזארד בינתיים תחפש מפיצה מקומית אחרת. בכירים ב-NetEase מסרו שמדובר בהצעה לא מוסרית וסירבו. אחד מהם ציטט משפט סיני ואמר שבליזארד "רוכבת על חמור, אבל מסתכלת על סוס". בתרגום ישראלי זה אומר "מנסה לרקוד על שתי החתונות".

השותפות מגיעה לסופה לאחר 14 שנים שבהן משחקי בליזארד זכו להצלחה עצומה ומאסיבית בשוק הסיני. Netease נחשבת לחברת המשחקים השנייה בגודלה בסין אחרי טנסנט, והיא אפילו מחזיקה בבעלותה את קבוצת Shanghai Dragon בליגת Overwatch הרשמית של בליזארד.

קהל השחקנים הסיני כל כך גדול ומשמעותי עבור בליזארד, שהיא הוכיחה בעבר שאין לה בעיות להתקפל אל מול הממשל הסיני בשביל לשמור על יחסים טובים איתו: בשנת 2019 היא השעיתה שחקן באליפות הארת'סטון מכיוון והתבטא נגד הממשל במהלך המהומות בהונג קונג. במידה ובליזארד לא תמצא מחליף (ובקרוב) היא בהחלט עשויה לצפות להשלכות כלכליות בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully