וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליזארד מסירה את המשחקים שלה מהשרתים הסינים

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 18:04

מפיצת המשחק בסין לא הגיעה להסכמה עם בליזארד, והחל משנת 2023 משחקים כמו דיאבלו ו-WOW לא יהיו זמינים ברחבי המדינה. בליזארד צפויה לאבד אחד מקהלי השחקנים הגדולים והמשמעותיים ביותר שלה

Blizzard Entertainment. Blizzard, אתר רשמי
Blizzard Entertainment/אתר רשמי, Blizzard

בליזארד הודיעה באתר הרשמי שלה שהיא משעה את הפעילות הכוללת בסין החל משנת 2023 בכל המשחקים שלה. בפוסט הוסבר שההחלטה התקבלה לאחר שלא הצליחה להגיע להסכם עם חברת Netease, מי שנחשבת למפיצה של המשחקים עבור קהל השחקנים הסיני.

מכירות חדשות יפסקו כבר במהלך הימים הקרובים והחל מינואר 2023 כל משחקי החברה: דיאבלו 3, סטארקרפט, Overwatch 2, הארת'סטון, WOW, והחידוש של וורקראפט 3 (Reforged) לא יהיו זמינים כלל למשחק בתחומי מדינת סין. ההחלטה הזו לא נוגעת למשחק המובייל דיאבלו אימורטל מכיוון והוא נחתם תחת חוזה שונה, והוא ישאר זמין.

בליזארד הסבירה בפוסט שעוד ב-2008 חתמה על חוזה הפצה בלעדי עם Netease, אך כשהגיעו השנה לשולחן המשא ומתן לחידוש החוזה הן לא הגיעו להסכמות בכל הנוגע "לעקרונות הפעולה והתחייבויות לבליזארד עבור קהל השחקנים". באתרים כמו בלומברג נחשף כי חוסר ההסכמה נגע בעיקר בנושאים פיננסיים, בעלות על הקניין הרוחני, ואפילו חלוקת המידע שנאסף על השחקנים דרך הפלטפורמות.

Blizzard Games. Blizzard, אתר רשמי
חל מינואר 2023 כל משחקי החברה: דיאבלו 3, סטארקרפט, Overwatch 2, הארת'סטון, WOW, והחידוש של וורקראפט 3 (Reforged) לא יהיו זמינים כלל בסין/אתר רשמי, Blizzard

הענקית הסינית Netease נחשבת לחברת המשחקים השנייה בגודלה בסין אחרי טנסנט, והיא אפילו מחזיקה בבעלותה את קבוצת Shanghai Dragon בליגת Overwatch הרשמית של בליזארד. קהל השחקנים שמשחק בכותרים של בליזארד בסין הוא עצום, ובהחלט עשויות להיות לכך השפעות על העתיד הפיננסי של החברה.

קהל השחקנים הסיני כל כך גדול ומשמעותי עבור בליזארד, והיא כבר הוכיחה בעבר שאין לה בעיות להתקפל אל מול הממשל הסיני בשביל לשמור על יחסים טובים איתו. רבים זוכרים את התקרית משנת 2019 מאליפות הארת'סטון שהתקיימה במהלך המהומות בהונג קונג.

בליזארד השעיתה את השחקן הסיני נג ווי צ'אנג (המוכר בכינוי Blitzchung) לאחר שבנאום הניצחון שלו עלה לשידור, לבש מסיכה וצעק כמחאה לשחרר את הונג קונג, בבליזארד לא אהבו את האקט שקרא להמפכה, ובלחץ של הממשל הסיני השעו אותו מהתחרות בטענות שטורנירים של בליזארד אינם מקום למחלוקת ציבורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

התקרית שגרמה לבליזארד להשעות את השחקן הסיני, והכל בשביל לא לעצבן את הממשל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully