וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצמתי, אבל לא נייד במיוחד: Asus ROG Strix Scar 17 SE

דמיאן גוטמן

5.1.2023 / 14:27

ענקית הגיימינג ממשיכה לשמור על ביצועים מרשימים ואריזה מהודקת, אבל המשקל הרב שלו הופך אותו לאופציה כבדה בתיק שלכם

Asus ROG Strix Scar 17 SE/ASUS ROG

בכל הקשור ל-Asus ROG Strix Scar 17 SE, מהעיצוב דמוי הסייבר-פאנק ועד לתצוגה המאסיבית בגודל 17 אינץ' והרכיבים בפנים, אומר לכם שזאת ספינת הדגל שלכם למשחקים. הוא נועז, חזק, נוצץ, והוא יודע לאן הוא שייך. יש לו גם כמה הטבות מפוארות, כמו מכסה שחושף מסר סודי תחת אור UV, גימור מט סקסי ותיק נסיעה איכותי ומרשים. כל הרעש והצלצולים שלו זועק שמגיע לו מקום בעמדת המשחק שלך. אז מה עוד כבר אסוס יכולה להציע? בואו נראה.

צפו בביקורת הוידאו שלנו על ה-Asus ROG Strix Scar 17 SE

נראה כי אסוס ממשיכים עם שפת עיצוב מסוימת - וזה לחשוף את הרכיבים לעיני כולם. ראינו את זה ב- Zephyrus Duo 16 וב- Flow Z13, וניתן לראות גם כאן בצורה די עדינה. פריסת המקלדת מורכבת מעיצוב חצי-חצי עם צד אחד עשוי מפולימר שקוף המאפשר הצצה מהירה בפנים. מכסה המחשב הנייד מציג את הלוגו של ROG, אשר מואר בתאורת הילה עדינה ו-understated בקטע טוב, ואז כאילו כדאי לאזן את העידון מצד שני יש לנו טקסט סייבר-פאנקי נסתר שמתגלה בעזרת תאורת UV שזה טאץ' מעניין וממש גורם למחשב להרגיש כמו אביזר מסרט לפעמים.

המכסה והמסך מרגישים יציבים ביותר (מהעמידים שהרגשתי בשנים האחרונות) עם מסגרת דקה ונעימה וזאת תודות לויתור על מצלמת רשת מובנית, שזה בטח לא מרגיש כמו חיסרון על עמדת משחק או עריכה. ואני מת על העיצוב האסימטרי של המסך בחלקו התחתון שמאפשר עוד קצת משחק תאורה עם ה-LED שמותקן במסגרת המסך.

ה-Strix Scar 17 SE אינו מחשב נייד ,אהה… נייד במיוחד. אפשר יכול לסחוב אותו, אבל הוא כל כך כבד שאתם חושבים פעמיים אם בכלל צריך אותו איתכם בדרך. המחשב שוקל 3 קילו ללא המטען, וזה די מסכם את זה. אבל התיק נסיעה המפואר בהחלט עושה את המטלה קצת קלה יותר ואולי אפילו טיפה מזמינה גם אם רק כדאי להשוויץ קצת בתיק בפני העולם בחוץ. והתיק בהחלט מרגיש כמו פיסת ציוד מקצועית עוצבה עם הבנה אמיתית לצרכי שימוש.

התיק מגיע בנפח של 22 ליטר ומכיל בקלות כל לפטופ של עד 17 אינץ. בתיק עשוי מהחומרים הסינתטיים הכי נעימים שהרגשתי לאחרונה. דוחה מים עם אטימות נפלאה ושלל דרכים להוציא את המחשב מבטנו. וכמובן ציפוי מחזיר אור על הגב עבור אלו מאיתנו שרוכבים על 2 גלגלים. והכי חשוב, הוא נוח! הייתי קונה אותו בנפרד מהלפטופ אבל הוא מגיע אך ורק עם רכישת המחשב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
Asus ROG Strix Scar 17 SE. ASUS ROG, אתר רשמי
Asus ROG Strix Scar 17 SE/אתר רשמי, ASUS ROG

בדומה ל-Strix Scar 17 המקורי, המהדורה המיוחדת (ה-Special Edition עליה אנחנו מדברים) משלבת גם מעיין פאנל שקוף מאחורי ציר שמאל של התצוגה. אבל בגלל שמדובר במהדורה 'מיוחדת', הפאנלים ניתנים להחלפה. שלושה כאלו כלולים בחבילה, ותוכלו להדפיס בתלת מימד תבניות נוספות שזמינות באתר וכך להוסיף עוד טאץ' אישי לעיצוב במחשב שלכם. החלק התחתון של המחשב הנייד יפה לא פחות, עם תאורת RGB תחתונה ואחיזות גומי מוגבהות שיעזרו לשמור עליו במקום ובטוח.

בהתחשב באופי המפלצתי של Strix Scar 17 SE, אין מחסור ביציאות - זה בית מלא. מסביב לפתחי האוורור האחוריים, תמצאו יציאת USB-C Thunderbolt 4, יציאת USB-C 3.2 (תומכת בטעינת PD), יציאת HDMI 2.1, שקע Ethernet ויציאת טעינה. בצד שמאל יש שתי יציאות USB 3.2 Gen-1 Type-A, שקע אוזניות 3.5 מ"מ ופתח אוורור לפיזור חום. בצד ימין יש גם פתח אוורור וחריץ כדי להכיל 'אבן מפתח' - זהו תג NFC שיכול לשמור הגדרות אישיות של RGB, פרופילי ביצועים ועוד. גם כיף להתעסק איתו והוא מרגיש עתידני ומגניב ביותר, גם אם השימוש במציאות יהיה מוגבל אם בכלל קיים.

מפרט ומחיר

זהו זה, הזמן לפרט על המפרט של Strix Scar 17 SE, אז כדאי שתשבו. ה-Asus ROG Strix Scar 17 SE הוא מחשב גיימינג נייד מטורף בעליל שיש לו פוטנציאל לשבור את הבנק שלך אבל גם להשאיר אותך מסופק ומאושר. קיבלנו גרסה עם Intel i9-12950HX 16 ליבות. הוא מתרברב ב-TDP (יכולת הפגת חום) עצום של 150W, ותוכלו לסחוט 25W יותר עם Dynamic Boost.

זאת יחד עם Nvidia GeForce RTX 3080Ti GPU עם 16GB של VRAM, 32GB DDR5 RAM הפועל על ערוץ כפול (16×2) במהירות 4800MHz ו-4TB NVMe SSD. כדי להתממשק עם הטירוף הזה, היה לנו תצוגה רחבת ידיים בגודל 17 אינץ' שרעננה במהירות של 240 הרץ, אם כי יש גרסה נוספת עם תצוגה ברזולוציה של 1920×1080 וקצב רענון של 360 הרץ. אם שחקנים שמושקעים במשחקים תחרותיים, מומלץ להשיג את השני.

Asus ROG Strix Scar 17 SE. ASUS ROG, אתר רשמי
Asus ROG Strix Scar 17 SE/אתר רשמי, ASUS ROG

זהו פאנל IPS עם קצב תגובה של 3ms ויכול להגיע עד 300 ניטים של בהירות. לתצוגה יש מסגרת מינימלית מכל הצדדים. מלבד מקרה השימוש העיקרי שלו של משחקים, הוא גם תצוגה מצוינת לצפייה בתכניות טלוויזיה וסרטים. לכל מי שסקרן, המחיר שלו הוא 18,936 שקלים חדשים. מחיר שבו תוכלו לבנות מחשב גיימינג נייח שיחזיק לכם שנים.

יש לו זוויות צפייה טובות, והצבעים המופקים עליו נראים מדויקים, מפורטים ותוססים. חווית הצפייה בזמן צריכת תוכן הייתה נהדרת. התצוגה תומכת ב- Dolby Vision. גם לשחק בקצב הרענון של 240Hz היה חוויה נהדרת, שכן משחקי יריות מהירים כמו Apex Legends, Valorant ו-CS:GO ניצלו היטב את קצבי הרענון. לגבי הרמקולים, הם ממוקמים מתחת לתצוגה. מצאנו שהם ממוצעים והיינו אוהבים אם הם היו חזקים יותר. אם אתם מתכננים לשחק עליו , מה שבהחלט תעשו, אנו ממליצים להשקיע בזוג אוזניות טובות.

ל-Strix Scar 17 SE יש מקלדת בגודל מלא עם כל בלינג ה-RGB ו-numpad בגודל מלא. הוא גם משלב חמישה מקשי מדיה שניתן להתאים אותם גם בהגדרות. מקלדת הצ'יקלט טובה להקלדה והתנגדות המקשים נעימה ביותר כמעט מחזירה לך אנרגיה קינטית בהקלדה. המקשים מפוזרים היטב ויש להם מהלך מקש יפה של 2 מ"מ, כך שהקלדה במשך שעות לא הייתה בעיה.

Asus ROG Strix Scar 17 SE. ASUS ROG, אתר רשמי
Asus ROG Strix Scar 17 SE/אתר רשמי, ASUS ROG

תוצאות בשטח

המחשב יכול להתמודד בקלות עם המשחקים שלכם בכול רזולוציה כמעט. הרצנו את ה-Strix Scar 17 SE דרך מספר בדיקות ביצועים ומבחני משחקים, והיו בטוחים שאת התוצאות תאהבו. כל המשחקים והאמות המידה נבדקו במצב 'טורבו', כאשר ה-RTX 3080 Ti פועל במצב 'אולטימטיבי'. למחשב יש מתג MUX, שהוא בעצם הגדרה המאפשרת לך להפעיל או להשבית באופן ידני את כרטיס הגרפיקה המשולב ורכיבים אחרים. ניתן לשנות זאת בתוך Armoury Crate , תוכנה מובנית שמספקת אסוס.

אם נעבור לצד המספרים, ה-Strix Scar 17 SE רשם ציון של 1798 נק' ו-15543 נק' במבחני ליבה בודדת ורב ליבות ב-Cinebench R23, בהתאמה. Geekbench 5 רשם 1728 ו-12756 במבחני ליבה אחת ורב ליבות. באשר ל-PCMark 10, הלפטופ קיבל ציון 7479, עם ציון 'יצירת תוכן דיגיטלי' של 11934. בהגיעו למבחן ה-GPU, Geekbench 5 קיבל ציון 148451, ומבחני TimeSpy הביאו ציון של 12394.

ב-CrystalDiskMark, הוא רשם קריאה וכתיבה ברצף מהירויות של 12558 MB/s ו- 10181 MB/s. למשחקים כבדים לוקח שניות בלבד לאתחל, וכך גם ל-Windows. כשמגיעים לביצועי המשחקים, אין זה מפתיע שהוא מריץ כל דבר וכל מה שאתה זורק עליו. כל המשחקים ששיחקנו נקבעו ברזולוציה המקורית שלהם אך בהגדרות שונות. בנצ'מרקים שפועלים ב-Shadow Of the Tomb Raider בהגדרות 'הגבוהות' החזירו ממוצע של 125fps. ידוע שזה משחק דורשני למעבד.

ואם כבר מדברים על משחקים שבודקים את המעבד, Counter-Strike: Global Offensive דחק החוצה ממוצע של מעל 200 פריימים לשנייה. Apex Legends רץ גם בהגדרות 'High' עם ממוצע של 140fps, וזה פשוט מדהים.

Asus ROG Strix Scar 17 SE. ASUS ROG, אתר רשמי
Asus ROG Strix Scar 17 SE/אתר רשמי, ASUS ROG

כדי לאלף את הרכיבים המפלצתיים האלו, אסוס הלכה עם המשחה התרמית Liquid Metal Conductonaut Extreme של Thermal Grizzly הן במעבד והן ב-GPU. חוץ מזה, אומרים שתא האדים חדש יחליף את צינורות החום לפיזור תרמי טוב יותר. ובשבועות שניסיתי, המחשב לא התחמם יתר על המידה והחום ולא חווה האטה ניכרת בזמן משחק אינטנסיבי. עם זאת, פתח האוורור בצד ימין נשף הרבה אוויר חם על היד עכבר שלנו, וזה היה לא נוח או נעים.

ה-Strix Scar 17 SE מופעל על ידי סוללה של 90Whr. כעת, בהתחשב בכך שיש לו חלקים פנימיים זוללי חשמל, לא באמת ציפינו ממנו לחיי סוללה טובים. עם זאת, כשהמצב מוגדר ל'ביצועים', המחשב הנייד הצליח להחזיק מעמד רק שעה של שימוש. הגדרת המצב ל-'Windows' מתחה את חיי הסוללה בשעה וחצי נוספות, אבל זה בערך הכל. ניתן לטעון את הסוללה באמצעות מטען 330W המצורף, שלטענת החברה המתאם קטן ב-34% מהגרסאות הקודמות. עם זאת, הוא כבד לסחוב אותו. זה יכול לטעון את המחשב הנייד מ-0 ל-50% תוך כחצי שעה; סביר להניח שתאבד את תחושת הטעינה לאחר מכן כי תהיה עסוק במשחקים.

לסיכום

ה-Strix Scar 17 SE הוא מפלצת גיימינג אמיתית, ואי אפשר להכחיש את זה. עם רשימת מפרט מהשורה הראשונה, הוא מספק ביצועים אדירים. יש לו תצוגה טובה למשחקים וגם לצריכת תוכן. הוא יכול להריץ כל דבר שתזרקו עליו ונראה טוב תוך כדי כך. עם זאת, בהתחשב במשקלו של 3 ק"ג ומטען 330W שילווה אתכם, תצטרכו להטיל ספק בגורם הניידות שלו.

כמובן, אתם יכולים להסיר את המטען מהדיון, אבל חיי הסוללה לא כל כך טובים. זה אומר שתצטרכו לשאת אותו בכל עת. יתר על כן, הוא מפספס מצלמת אינטרנט מובנית וכל אפשרויות ביומטריות. היחידה שלנו עולה 18,936 ש"ח, ואפשר לתהות אם עדיף לבנות מחשב גיימינג עם תמחור מסוג זה ללא הניידות. אבל, אם יש לכם כסף לבזבז ואתה מחפש את הטוב ביותר בחוץ, זה יכול להיגמר בעגלה שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully