וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה את פני המשחק: הסקירה ל-ASUS ROG Zephyrus Duo 16

דמיאן גוטמן

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 11:23

לפטופ הגיימינג המפלצתי מציג לא רק חומרה וביצועים מרשימים, ומסך תצוגה כפול וייחודי שמגדיר מחדש את חווית המשתמש. אבל עם כוח עיבוד רב מגיעה גם תגית מחיר גבוהה

ROG Zephyrus Duo 16. ASUS ROG, צילום מסך
ASUS ROG Zephyrus Duo 16/צילום מסך, ASUS ROG

בשבועות האחרונים יצא לי להתנסות במפלצת החדשה של אסוס ומותג הגיימינג ROG - ה-Zephyrus Duo 16. אני קורא לו "מפלצת" כי זו הייתה התגובה הראשונה שלי כשביצעתי אנבוקסינג למוצר, על כך ארחיב בהמשך. הרבה מפתחים אוהבים להכריז "שינינו את פני המשחק!" והפעם אני חושב שאסוס אולי באמת הצליחה, כי אני באמת לא יודע איך אני אחזור להסתכל על פני הלפטופים הקודמים שאיתם התעסקתי לאורך השנים.

ROG Zephyrus Duo 16. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus Duo 16/אתר רשמי, ASUS ROG

תאמל"ק לי: התכונות העיקריות

תצוגה כפולה: אסוס מציגה לנו כאן טיעון ממש טוב למסך שני בלפטופ שלכם בין אם אתה צריך יותר שטח עבודה בתוכנות עריכה שונות או תצוגה משנית בשביל אפליקציות רקע שונות כמו ספוטיפיי ויוטיוב. מתוקף תפקידי כעורך וידאו בערוץ הגיימינג (61 בפרטנר, 63 בסלקום, ו-66 ב-HOT) הוא פשוט תיפקד בצורה פנומנלית בכל הקשור לכוח עיבוד ועריכה.

מדובר בלפטופ עם ביצועים מתקדמים במיוחד ואחד מהמעבדים המהירים ביותר של AMD, ביחד עם וכרטיס RTX 3080Ti , יש מעט מאוד שהמערכת הזאת לא תריץ לעבודה ולפנאי. גם מבחינת האחסון: יש לנו 4TB של אחסון SSD RAID 0 שפועל במהירויות מדהימות. תוכנות עריכה ומשחקים מתחילות, שומרות וטוענות מידע בקצב מדהים. אלו הפרטים היבשים. עכשיו בואו ניכנס לכל הקרביים של העסק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מסך כפול: הלחם והחמאה של ה-Duo 16

אי אפשר שלא להתחיל מהפיצ'ר הכי מרשים במוצר הזה וזה המסך הכפול. והחוויה מתחילה כבר בשלב פתיחת האריזה. פתיחת אריזת הקרטון מציגה ו"מגישה" לך את הלפטופ החדש שלך בעזרת מנגנון דומה לזה שבעצם מעלה ומפריד את המסך השני של המחשב מהגוף שלו. זאת באמת חוויה מספקת מאוד שאז אסוס מתעלה עליה רגע אחר כך כשאתה פותח פעם ראשונה את יצירת המופת ההנדסית הזאת. אסוס ו-ROG באמת כבר מומחים בחוויית האנבוקסינג עבור הצרכן. אנחנו צוחקים על זה לא מעט בערוץ הגיימינג שהמוצרים שלהם מגיעים "מוכנים לצילום".

ROG Zephyrus Duo 16. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus Duo 16/אתר רשמי, ASUS ROG

וגם מפרט מרשים לא חסר. רק שהוא לא זול

אבל לא רק העיצוב מוגזם ומפתיע לטובה, המפרט של הדגם שלנו מוגזם באותה מידה, עם מעבד RYZEN 9 6900HX, כרטיס מסך RTX 3080TI , כ-64 ג'יגה של זיכרון DDR5 ו-4 טרהבייט של אחסון במערך RAID0SSD. בנוסף מקבלים תמיכה ב-WIFI6E וסוללה של 90WHR אבל כמובן כאן, כמו בחיים, כח רב מגיע במחיר רב, ו-23,900 ש"ח זו תגית מחיר לא קטנה בכלל.

זה הרבה כסף, אפילו עבור מחשב גיימינג נייד פרימיום בעל ביצועים גבוהים. הוא יקר יותר מה- Lenovo Legion 7 עם מסך ה-QHD שלו, RTX 3080 ו-Ryzen 7 5800H ויקר יותר מה- Alienware x15 r2 , עם כרטיס 360Hz 17in , 3080Ti ו-Core i7-12700H. אז האם שני מסכים יכולים להצדיק את העלות הזו?

עיצוב והתממשקות משתמש

כמו בדגמי ה-Duo האחרים של Asus, העיצוב של ה-Zephyrus Duo 16 נשלט על ידי המסכים שלו. העיקרי שבהם הוא מסך QHD MINI-LED בגודל 16 אינץ' ברזולוציית 2560x1600. התחתון (ה-Screenpad+) הוא פאנל IPS רגיש למגע ברזולוציית 3840X1100, והוא עולה באלגנטיות כלפי מעלה מהמקלדת על זוג צירים מכאניים מרשימים ורכים.

ההחלטה להוסיף עוד מסך משמעותי ושימושי בגודלו לקונפיגורציית המחשב הנייד מביאה איתה עוד מספר שינויים לעיצוב הסטנדרטי של לפטופים. הראשון בהם ששמים לב אליו הוא מיקום המקלדת, שעכשיו נמצאת צמודה לקצה המשתמש של הבסיס, ומיקום הטראקפאד עכשיו נמצא צמוד ימינה לעבר המשתמש.

משתמשים שמאליים ימצאו את עצמם עוד פעם מקופחים על ידי עולם העיצוב וההנדסה, אין ספק. ואני יודע שיש לא מעטים שימצאו את המיקום החדש כלא טבעי ואולי אפילו לא אסטטי, אבל אותם אנשים פשוט טועים. פרט לתלונות השמאליים שאותם הזכרנו, הזעם שלכם צודק ונכון).

אני מצאתי את המיקום החדש של המקלדת והפאד הרבה יותר נוחים ואסטתיים מאשר כל תצורה קודמת שיצא לי לראות או לעבוד עליה ואני חושב שרבים יתפלאו לטובה מהמיקום החדש. המיקום החדש של המקלדת והטרקפאד לא רק מאפשרים למקם מסך חדש על התצורה המוכרת אלא גם מאפשרים למקם עוד מאווררים לקירור המחשב באופן יעיל יותר אם פתחים גדולים יותר דבר המאפשר פעולה שקטה יותר וקרה יותר.

ROG Zephyrus Duo 16. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus Duo 16/אתר רשמי, ASUS ROG

החיבורים השונים גם מצאו את עצמם מתקרבים למשתמש ובניהם יש לנו USB 3.2 Gen 2 Type-C אחד בצד שמאל, יחד עם USB 3.2 Gen 2 Type-A, חריץ לכרטיס מיקרו SD ושקע שמע בגודל 3.5 מ"מ. ישנו USB 3.2 Gen 2 Type-C נוסף בצד ימין עם טעינה, מאחור יש סוג A נוסף, HDMI 2.1 ויציאת Gigabit Ethernet . עם זאת, אסוס שמה את שקע החשמל בצד שמאל ממש ליד היציאות והשקעים, ועם התקע השמנמן והכבל העבה, זה יכול להפריע.

ל-Asus ROG Zephyrus Duo 16 יש תמיכה ב-Dual-band Wi-Fi 6E ו-Bluetooth 5.2 מובנה, כך שאתה מצויד לעבוד עם הנתבים העדכניים ביותר, אוזניות Bluetooth, עכברי Bluetooth ועוד. העיצוב החיצוני חזק כמו שציפינו ממותג ROG של אסוס אם כי עדין ומאופק יותר הפעם (לטובה לדעתי) אולי כי חשבו שמסך שני ממלא את מכסת הרעש והצלצולים של ROG.

ROG Zephyrus Duo 16. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus Duo 16/אתר רשמי, ASUS ROG

עם גימור דו-שכבתי מסוגנן על המכסה ולוגו מאופק למדי, גוף שחור מטאלי שנראה ומרגיש יוקרתי ועמיד להפליא, שבהלךט מרגישים את המשקל היטב על הגב. כמובן זה לא מוצר גיימינג עם אין בו מלא אורות RGB צבעוניים ויפים. למקלדת עצמה יש תנועה ארוכה מהרגיל של 1.7 מ"מ, מה שעובד היטב עבור הקלדה, אבל אין לו את התחושה הקלה, המהירה והקליקית יותר שהרבה גיימרים מחפשים. בנוסף, בעוד שאסוס מפצה על היעדר משענות כף היד על ידי מתן משענת מרופדת נפרדת, זה לא משהו שתרצו לסחוב. למעשה, זה בכלל לא מועיל אם אתה עובד על הברכיים שלך (כמובן שפה גם המשקל והחום לא עוזרים גם).

באופן כללי, רוב שחקני ה-PC מקבלים את האודיו שלהם מאוזניות, אבל אם מתחשק לכם משחק בלי אוזניות תגלו שהסאונד המובנה של Zephyrus Duo 16 הוא כמעט מרשים כמו כל שאר המפרט שלו. הסטריאו רחב מספיק וברור מספיק כדי לעקוב מהיכן מגיעים יריות או צעדים, ויש מספיק בס כדי לתת למוזיקה ולאפקטים השפעה. מה שעובד למשחקים עובד גם לתוכניות טלוויזיה וסרטים.

ROG Zephyrus Duo 16. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus Duo 16/אתר רשמי, ASUS ROG

המסך הראשי וה-Screenpad+

בעל רזולוציה של 2560X1600 וקצב רענון של 165 הרץ נהדרים למשחקים. רמות בהירות וניגודיות מעולות, בתוספת כיסוי מעולה של DCI P3. מסך ה-Screenpad+ המשני באמת שימושי. המסכים הם אלו שבאמת הופכים את Asus ROG Zephyrus Duo 16 למיוחד, וכל אחד מהם מרשים בדרכו שלו.

התצוגה הראשית משתמשת בתאורת מיני LED אחורית, המעניקה לך שחורים עמוקים יותר וניגודיות טובה יותר מאשר מסך LED רגיל. כאן אתה לא ממש מגיע לשחור הכהה של מסך OLED , אבל הוא עדיין טוב יותר באופן ניכר מרוב לוחות ה-LCD, ומעניק לך משחקים במראה פנטסטי ותכני וידאו 4K, עם צבעים עשירים ואפקטי HDR מרשימים (כאשר הם נתמכים).

המסך תומך ב- Dolby Vision HDR והוא מוסמך VESA HDR 1000. ה-Screenpad+ לא ממש מרשים מבחינה ויזואלית, בהיותו תצוגת IPS עמומה יותר, אבל הוא באמת שימושי. Asus עשו בהחלט עבודה נהדרת עם המסכים של סדרת DUO ואתה יכול לגרור, לשחרר ולשנות את גודל החלונות כפי שאתה יכול בכל תצוגה משנית, או אפילו לקבל חלונות המשתרעים על שתי הצגים.

יש המון יישומים למסך; אתה יכול להשתמש ב-Screenpad+ כדי להחזיק פלטות כלים בתוכנות עיצוב ועריכה, או להפעיל אפליקציות כמו Slack, Discord או YouTube בזמן שאתה מפעיל את יישומי הליבה שלך בתצוגה הראשית. אתה יכול לעקוב אחר הצ'אט ו/או פלט הווידאו שלך בזמן שאתה לייב סטרים. כרגע אני משתמש בו כדי לבדוק מפרטים ותוצאות בנצ'מרק בזמן שאני כותב את הסקירה הזאת.

בהתחשב בעובדה שזהו מחשב נייד של ROG, אסוס ממש מקווה שתרצו ותוכלו להשתמש ב-Screenpad+ בתוך משחקים. עם זאת, כרגע התמיכה מוגבלת מאוד. אתה יכול לנהל את המלאי שלך ואת המשימות שלך ב- Dying Light 2 דרך מסך המגע, מבלי לאבד את האימרסיה שלך במשחק, אבל עד שכותרים נוספים יוסיפו את אותו סוג של תכונות, השימוש שלך במשחק ב-Screenpad+ כנראה יהיה מוגבל.

ROG Zephyrus Duo 16. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus Duo 16/אתר רשמי, ASUS ROG

ואיך הביצועים?

מספיק ביצועים ל-60 פריימים לשנייה ברזולוציות מקוריות, די והותר כוח מעבד ו-RAM ליצירת תוכן ו-4TB של אחסון במהירות גבוהה בצורה מגוחכת. עם Ryzen 9 6900HX ו-64GB של זיכרון RAM, ה-Asus ROG Zephyrus Duo 16 מהיר בצורה מגוחכת, רועמת, הן במדדים והן בשימוש בעולם האמיתי.

היא הובסה על ידי מחשבים ניידים מבוססי Intel Core i9 כמו Asus ROG Strix Scar 15 ו- Alienware X17 R2 במבחן Geekbench 5 הליבה היחידה, אבל הוא מנצח את שניהם במבחן multithread. תצטרכו להסתכל על Asus ZenBook Pro Duo, עם Core i7-12700H או M1 Max MacBook Pro כדי למצוא ציונים טובים יותר.

תוסיפו את RTX 3080 Ti לתערובת והגרפיקה טובה באותה מידה. הציון 3DMark TimeSpy של 11325 מובס רק על ידי Alienware X17 R2. עם כוונון מינימלי, באמצעות כלי השירות Armory Crate של Asus כדי לעבור ממצב ביצועים למצב טורבו, יכולתי לדחוף את הציון ל-12270, אבל זה גורם ל-Zephyrus Duo 16 להיות רועש משמעותית, אז יש מחיר לשלם.

ROG Zephyrus Duo 16. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus Duo 16/אתר רשמי, ASUS ROG

לגבי ביצועי המשחק בפועל, בטוח לומר שה-Zephyrus Duo 16 יריץ בנוחות משחקים לשחקן יחיד ברזולוציה הגבוהה של המסך, בממוצע של 69FPS עבור בורדרלנדס 3, 90FPS עבור Horizon Zero Dawn ו-68FPS ב- FORZA 5 והכל בהגדרות גרפיקה מקסימליות.

במצב טורבו או ביצועים, הטמפרטורות הפנימיות נשארות תחת שליטה במהלך המשחקים, בדרך כלל נשארות בין 79 ל-99 ℃. החיסרון הוא שיש הרבה מאוד רעש מאוורר במצב טורבו, וגם במצב ביצועים הוא לא הכי שקט בקטגוריית משקל שלו. למרבה המזל, אם אתה משחק מאוחר בלילה אתה עדיין יכול לעבור למצב שקט ולשחק ברוב המשחקים במהירות של 60 פריימים לשנייה, ולמרות ש'שקט' זה בברור עניין יחסי עבור ROG, הוא לא רועש משמעותית מהמחשב הנייד הממוצע שלך שאינו משחק במצב הזה.

לבסוף, אנחנו באמת צריכים לדבר על האחסון של Zephyrus Duo 16. לא רק שאתה מקבל 4TB משני כוננים של 2TB בתצורת RAID 0, אלא שהשילוב הזה מהיר להפליא. CrystalDiskMark רשם מהירויות קריאה עוקבות של 11,229MB/sek ומהירות כתיבה של 9801MB/sek. זה לא אומר שכל האפליקציות, המשחקים או קבצים שמורים נטענים באופן מיידי, אבל הם נוטים להיטען מהר יותר ממה שתראה במחשבי גיימינג ניידים אחרים - ועם כמה משחקים ותכונות הם מתקרבים בצורה מרשימה ל"אופן מיידי".

ROG Zephyrus Duo 16. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus Duo 16/אתר רשמי, ASUS ROG

אחרון חביב: אורך חיי הסוללה

בערך שש שעות של שימוש בתוכונות מיינסטרים, ורק שעה של משחק. עם המפרט הזה ושני מסכים להפעלה, זה לא מפתיע שחיי הסוללה אינם שוברי שיאים. מדד הסוללה של PC Mark 10 הראה שנגמר לו המיץ תוך שש שעות ושתי דקות בלבד, מה ששיקף את החוויה המעשית שלנו בצפייה בווידאו בסטרימינג, גלישה באינטרנט ושימוש באפליקציות בסיסיות מבוססות דפדפן. יישומים תובעניים יותר הולכים לפגוע בסוללה הזו יותר. כמו בכל מחשב גיימינג נייד עם מפרט כזה, עדיף להשתמש בו כשהוא מחובר לחשמל וכמו כל ניידי הגיימינג הוא אינו הפתרון לגיימינג בדרכים.

לסיכום

אני רוצה שכל הלפטופים יאמצו את עיצוב המסך הכפול הזה, מבחינתי זה צריך להיות הסטנדרט החדש בלפטופים ואני ההייתי ממליץ לכולם ללכת ולרכוש Asus ROG Zephyrus Duo 16, אם לא תווית המחיר הגבוהה באופן מפחיד. זה עוד פעם אותו סיפור עם ROG: מוצר נהדר כמעט מושלם עם קהל יעד שמצטמצם משקל לשקל. הלפטופ הבא שלי יהיה עם שני מסכים גם אם זה אומר שאני עובר לחיות מאורז ומים לשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully